Toon posts:

nieuwe kaart oud systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb een GeForce nx6800 128 mb gekocht, maar heb nog een redelijk oud systeem
Spec's: Amd Athlon 1700+@2000+
msi k7t266 mobo.
512 mb ddr 2600
240 Gigs hd 7200 8cash
audigy kaart (sound)

mijn vraag is nu: als ik m'n nieuwsysteem heb:
amd 64 3000+
en msi neo mobo nforce3
kingston 1024 mb

gaat de performence van m'n vga kaart en dan drastish op vooruit (qua grafishe detail enz)
of zal het wel schelen maar zal ik het niet echt veel merken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat het een stuk sneller is zul je wle gaan merken, niet zozeer in de details die je nu kunt weergeven (ik bedoel, je kunt hem zo hoog zetten als je nu wilt waarschijnlijk, maar dan zit je met iets van 2 FPS :P).
dus de FPS zullen een stuk hoger worden waardoor je ook de settings hoger kunt zetten zonder dat het minder soepel draait.

offtopic:
plaatjes in signs staan hier gelukkig uit, dus zoals je het daar nu hebt staan werkt het niet

Verwijderd

Helaas geen antwoord op bovenstaande vraag, maar ik heb een vraag die ook wel binnen deze topic past. Scheelt weer een topic. :)

Ik heb hier een redelijk oude bak staan met een Abit KT7-RAID moederbord (4x AGP). Hierop aangesloten zit een Samsung 172T 17" TFT monitor. De videokaart die oorspronkelijk in de pc zat is helaas ter ziele gegaan. Ik wil nu een goedkope videokaart kopen die op het bestaande moederbord past en een DVI-uitgang heeft. 2D-kwaliteit moet goed zijn, 3D-performance is volstrekt onbelangrijk. Wat ik wel weer belangrijk vind is dat hij een beetje stil is. Heeft iemand een idee aan welke kaarten ik moet denken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 23:14:
Helaas geen antwoord op bovenstaande vraag, maar ik heb een vraag die ook wel binnen deze topic past. Scheelt weer een topic. :)

Ik heb hier een redelijk oude bak staan met een Abit KT7-RAID moederbord (4x AGP). Hierop aangesloten zit een Samsung 172T 17" TFT monitor. De videokaart die oorspronkelijk in de pc zat is helaas ter ziele gegaan. Ik wil nu een goedkope videokaart kopen die op het bestaande moederbord past en een DVI-uitgang heeft. 2D-kwaliteit moet goed zijn, 3D-performance is volstrekt onbelangrijk. Wat ik wel weer belangrijk vind is dat hij een beetje stil is. Heeft iemand een idee aan welke kaarten ik moet denken?
Matrox G400/450/550
passief gekoeld (dus totaal geen herrie) en de mooiste 2d die te vinden is. 3d issie wel erg traag. Dingen zijn ook in dualhead te krijgen (met dan 1DVI en 1 dsub poort afaik).

of ga voor de nieuwere P650 of P750, die hebben geloof ik standaard een DVI poort erop zitten.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 22 augustus 2004 @ 23:16:

Matrox G400/450/550
passief gekoeld (dus totaal geen herrie) en de mooiste 2d die te vinden is. 3d issie wel erg traag. Dingen zijn ook in dualhead te krijgen (met dan 1DVI en 1 dsub poort afaik).

of ga voor de nieuwere P650 of P750, die hebben geloof ik standaard een DVI poort erop zitten.
Thanks voor de tip. Kwalitatief zal de Matrox qua 2D inderdaad perfect zijn. Enige puntje is dat de kaarten vrij duur zijn voor een systeem (T-bird 800) dat waarschijnlijk niet veel langer dan nog twee jaar mee zal gaan. Met de G450/550 zit je al snel aan 110 euro inclusief verzendkosten. Is er niet een goedkopere oplossing?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 23:39:
[...]

Thanks voor de tip. Kwalitatief zal de Matrox qua 2D inderdaad perfect zijn. Enige puntje is dat de kaarten vrij duur zijn voor een systeem (T-bird 800) dat waarschijnlijk niet veel langer dan nog twee jaar mee zal gaan. Met de G450/550 zit je al snel aan 110 euro inclusief verzendkosten. Is er niet een goedkopere oplossing?
Tweedehands? :+
Misschien kun je ook een Radeon 9200se kopen. Die hebben ook een goede 2D en kosten iets van 50 euro. :Y)

[edit]
Club3D Radeon 9200 SE 64MB
Tegen de 50 euro aan inclusief verzendkosten, kun je nagaan wat die tweedehands kost :P
offtopic:
Die dingen kosten nog minder dan een tweedehands Voodoo :P

[ Voor 19% gewijzigd door NitroX infinity op 23-08-2004 00:11 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Je gaat echt enorm vooruit.
Ik heb een ATI 9700 en had die in een PIII733@770 zitten.
Nu zit er een xp2500 in en het scheelt echt.
Je merkt echt dat de cpu flink de bottleneck was!
Je gaat er echt flink op vooruit _/-\o_

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Gelukkig was er echt geen totaal voorspelbaar antwoord op die vraag ofzo... Beetje onnozele vraag als je 't mij vraagt hoor, maar zal aan mij liggen...

I see dead pixels...

Pagina: 1