Data op 2e SATA schijf

Pagina: 1
Acties:

• prism103
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-01 17:57
Ik had vannacht een systeem crash. Na opnieuw opstarten van de pc wilde windows niet meer opstarten. De sata schijven had ik mirrored dus nu neem ik aan dat op bijde schijven dezelfde data stond.

Vanavond heb ik windows XP opnieuw op 1 van de schijven gezet en de andere losgekoppeld. Nu wil ik graag weten of de data die op de tweede schijf staat, die dus nu nog los is, ook weer zou kunnen benaderen. Vroeger bij ata schijven hing je de andere er gewoon bij maar dat lukt met sata helaas niet.

Ik heb al geprobeerd om de tweede er gewoon bij de hangen maar dan start windows niet. Iemand enig iedee of de data nog te redden is?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lukt dus niet wanneer je de tweede schijf met de oude data gewoon naast de eerste schijf met de nieuwe Windows installatie op de controller aansluit en vervolgens van de eerste schijf boot :? Heb je de bootpartitie van de tweede schijf de-activeerd? Staat de bootvolgorde wel op de eerste schijf?

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 22-08-2004 22:47 ]

• prism103
Wanneer ik er 1 schijf in heb (met de verse winXP instal) staat er bij het opstarten bij de raid utility:

- Primary...."schijfcode"
- Secondairy: Not found

Dan doe ik de 2e erbij (met de oude data) en dan staat er bij de raid utility

- Primary...."schijfcode"
- Secondairy...."schijfcode"

Met de foutmelding: incomplete raidset.

De computer gaat echter gewoon door met opstarten en dan krijg ik de volgende foutmelding waardoor windows niet start:

Volgende bestand niet gevonden: system32\drivers\ntfs.sys

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:32

nrg

Als je de disks eerst mirroring gebruikte, en nu één van de 2 harddisks wilt gebruiken om te booten, en de andere om je data van terug te halen, waarom zou je die disks dan nu in mirroring RAID willen draaien?

• BlackIce
  • Laatst online: 15-11-2025
Wat zijn je verdere specs?
Is het toevallig een Sil3112A controller? Daarbij komen deze problemen namelijk vaker voor (persoonlijk meegemaakt + gelezen/gehoord van anderen met hetzelfde probleem)

Iig het lijkt mij dat de partitietabel corrupt is, of bad sectors (ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad) Als je de schijf in windows eraan koppelt zou je er eens een data recovery progje overheen moeten gooien (Ik heb GetDataBack gebruikt: klik)

• prism103
ik heb idd de Sil3112A controller.

Kan je de schijf 2e er gewoon aanhangen als de computer aan staat dus in windows, als dit kan dan zal ik het data recovery programma eens proberen??

• prism103
Bedankt voor jullie hulp! Ik heb weer heel wat bestanden terug kunnen "toveren".

In windows heb ik gewoon mijn tweede hardeschijf erbij geprikt. Hij werd gezien en kon direct Getdataback er op los laten. Na vele malen Getdataback gedraaid te hebben (het liep nl constant vast) kwam ik er achter dat die schijf geen NTFS bestandssysteem meer had (vandaar misschien deze foutmelding???--> Volgende bestand niet gevonden: system32\drivers\ntfs.sys). Heb dus de hardeschijf geformatteerd en daarna werkte het programmaatje prima. Veel van mijn belangrijke bestanden zijn weer terug!

_/-\o_
Pagina: 1