Toon posts:

[XP SP2] Windows update als Limited user*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik Limited Users permission geven om windows updates uit te voeren? Ik ben zelf (administrator) bijna nooit thuis, dus ik zou graag willen dat ook de andere users, die verder geen admin zijn, Windows Updates kunnen uitvoeren...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je via de local policy (gpedit.msc) geen rechten voor dit soort zaken uitdelen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je je automatic updates laat schedulen om te installeren volgens een vast tijdstip worden die dingen geinstalleerd onder het system account, dan hoef je geen local administrator op je pc te zijn om die patches te installeren

gpedit.msc idd

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jeroenisblij,

Vertel eventjes welk operating system je gebruikt? :)

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 22 augustus 2004 @ 22:18:
als je je automatic updates laat schedulen om te installeren volgens een vast tijdstip worden die dingen geinstalleerd onder het system account, dan hoef je geen local administrator op je pc te zijn om die patches te installeren
oh handig :D
het was xp.sp2 maar dat was al wel duidelijk denk.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

pistole

Frutter

zwelgje schreef op 22 augustus 2004 @ 22:18:

gpedit.msc idd
En anders zou een Power User het volgens mij ook moeten kunnen?
En ja; via policies kan je aangeven of een ordinaire user software mag installeren; ik weet echter niet of dat ook opgaat voor systeem software (drivers etc)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 22 augustus 2004 @ 22:25:
[...]

En anders zou een Power User het volgens mij ook moeten kunnen?
En ja; via policies kan je aangeven of een ordinaire user software mag installeren; ik weet echter niet of dat ook opgaat voor systeem software (drivers etc)
ja maar ik wil dus dat ze geen software kunnen installeren, maar critical updates moeten natuurlijk wel kunnen.
Pagina: 1