Dode Pc na sleep op toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• An_doR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-07 14:49
Ik heb vanavond tegen gewoonte in m'n pc met de sleepknop op m'n keybord in hibernate gezet. Nu krijg ik de hele pc niet meer aan de praat.
XP amd 2700 op asusA7N8X

Ik krijg geen reactie op toetsen, en aan/uit knop geeft geen krimp. Heb de stroom er al afgehaald en weer aangesloten, maakt niets uit. Google geeft geen relevante oplossingen... Iemand enig idee hoe ik weer leven in m'n pc krijg ???
:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als heel je PC niet meer aangaat dan lijkt het mij niet echt meer aan Windows gerelateerd.

Met 'heb de stroom er al afgehaald' ga ik er van uit dat je de masterswitch achterop je voeding ook al geprobeerd hebt, en dan is het tijd voor onze vriendjes van de hardware category :)

Ik ga jouw topic verplaatsen naar Processors, Mobo's & Geheugen - controleer ondertussen daar even de FAQ om te zien ofdat er niet meer informatie over je probleem te vinden is :)

Windows Operating Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Je kunt eens proberen de stroom er wat langer af te laten. Ook kun je even kijken als je de kast opent of het RAM ledje en/of evt netwerkaansluitingen branden brand als je de stroom er weer op doet. Anders kan het zijn dat je voeding 'gewoon' stuk is, dit komt meer voor.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37

Flexx

This side up

Jumper van de bios resetten wil ook wel eens helpen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
En als de ledjes op je mobo wel branden, even controlleren of je powerswitch nog goed zit aangesloten (je weet nooit he), en als dat allemaal goed zit even een CMOS CLEAR proberen... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

An_doR schreef op 22 augustus 2004 @ 22:10:
Ik heb vanavond tegen gewoonte in m'n pc met de sleepknop op m'n keybord in hibernate gezet. Nu krijg ik de hele pc niet meer aan de praat.
XP amd 2700 op asusA7N8X

Ik krijg geen reactie op toetsen, en aan/uit knop geeft geen krimp. Heb de stroom er al afgehaald en weer aangesloten, maakt niets uit. Google geeft geen relevante oplossingen... Iemand enig idee hoe ik weer leven in m'n pc krijg ???
:(
Dit heb ik zelf ook gehad. Windwos wou niet meer bij mij opstarten ook niet in veilige modus. Wat bleek: geheugen kaduuk. Bij hibernate wordt alles opgeslagen op het geheugen. Nu start die van jou helemaal niet meer op maar toch. Kun je mischien ergens je ram testen. Memtest is goed programma.

Verwijderd

brand het lampje op je moederbord tussen je PCI sloten?
zo ja, voeding is ok en je moederbord krijgt stroom.

weet je zeker dat je niet op een of andere manier de masterswitch om gezet (je moet eens weten op wat voor vage manieren je die switch in kan drukken).

Als dit allemaal goed is moet hij minimaal even aan gaan. Ik verdenk dus je voeding of de stekker van je voeding naar je moederbord. Check dat even en post hier je ervaringen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 22:22:
[...]

Dit heb ik zelf ook gehad. Windwos wou niet meer bij mij opstarten ook niet in veilige modus. Wat bleek: geheugen kaduuk. Bij hibernate wordt alles opgeslagen op het geheugen. Nu start die van jou helemaal niet meer op maar toch. Kun je mischien ergens je ram testen. Memtest is goed programma.
In hibernation word je geheugen naar disk gedumped ! In sleep mode blijft alles lekker zitten. :)

• An_doR
mmm tnx 4 de reacties. Had al gekeken naar het ledje op MB .. dat brand gewoon.. heb ook de stroom er wat langer af gehad.
M'n netwerk leeft verder ook nog..
Had zelf al gedacht aan cmos clear (dat is toch meestal batterij ff verwijderen en dan weer inzetten?)
Dan ben je toch ook eventuele biosupdates kwijt ehh?

Lijkt wel het enige wat nog zin heeft om te proberen.. balen, ik zit midden in een website die ik even snel wilde bouwen, niet dus...

Verwijderd

An_doR schreef op 22 augustus 2004 @ 22:35:
Had zelf al gedacht aan cmos clear (dat is toch meestal batterij ff verwijderen en dan weer inzetten?)
Dan ben je toch ook eventuele biosupdates kwijt ehh?
Nee, je cleared er enkel de settings mee (cmos) , niet de bios zelf.
Er zit ook een jumper op je MB die je ff omschakeld om je cmos te resetten ipv de baterij te verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 22:40 ]

Verwijderd

Is je powerknop wel heel? Als je nu de aansluiting van je powerknop van je moederbord haalt en je sluit die kort met een schroevendraaier, gaat hij dan wel aan? Waar die aansluiting zit staat in je moederbord boekje (uit mijn hoofd Hoofdstuk 1.10 connectors en dan de system panel connector)

• An_doR
ok cmos clear geprobeerd.. nix dus. Als ik de power er weer opzet zie ik een heel kort flitsje in de voeding, als ik op de aan/uit knop druk (per ongeluk een met lampies gekocht) is verder een zo goed als nieuwe aOpen 380W.

Zou de voeding kapot kunnen gaan van hibernate ?

Verder nog briljante suggesties.. vanavond niet verder waarschijnlijk :'(

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:06

lordsnow

I know nothing

PC eens proberen ZONDER toetsenbord?

• Vdub

Vdub

Wie anders?

als jouw lampjes branden is de voeding niet kapot want deze geeft zo te horen stroom aan het mb af, je kunt checken of je power knop het begven heeft door het reset draadje op de power-sw plaats te zetten op het mb en even op de reset-switc drukken, gaat deze ook niet aan heb je denk ik je mb kapot.

Je kunt voor de zekerheid alle kaarten en geheugen even los halen en met zo weinig mogelijk apparaten proberen de pc aan te zetten en ga dan stap voor stap verder, dus als mb+cpu wel reactie(lees pieptoontjes) geeft dan geheugen erin, nu ook piepjes dan videokaart erin, et, geen piepjes na geheugen dan een nieuwe geheugenmodule proberen.

Verwijderd

Het klinkt net of er ergens kortsluiting gemaakt wordt door die voeding die even flitst als je em aanzet. Misschien ergens kortsluiting, vraag me niet hoe, maar het zou kunnen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
Vdub schreef op 22 augustus 2004 @ 22:58:
als jouw lampjes branden is de voeding niet kapot want deze geeft zo te horen stroom aan het mb af,
Mja... ik weet het niet, maar volgens mij zou het theoretisch best kunnen dat de voeding op een paar voltagelijnen nog wel stroom geeft en op andere niet, waardoor de lampjes wel branden maar de PC niet boot.
Ok, het lijkt me niet de waarschijnlijkste optie... maargoed.

Knopje op het toetsenbord blijven hangen die nu kortsluiting maakt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Vdub

Vdub

Wie anders?

dit flitsje is naar mijn weten normaal, bij alle pc's die ik voorzie van een voedingskabel hoor ik een knettering en zie ik evt een flitsje.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30

mjl

Ugh

Wellicht geen power-OK op je ATX voeding?

Mischien inderdaad ergens kortsluiting, loop even al je AGP+PCI kaarten na, als er 1 scheef zit wil dit ook wel eens gebeuren. Verder geheugen eruit en erin (als je meer dan 1 hebt dan per stuk/omstebeurt proberen erin te zetten).

CMOS toch maar even clearen, je bios blijft wel zitten alleen je instellingen niet maar met standaard instellingen moet je pc wel opstarten.

Probeer het ook eens zonder muis,toestsenbord, printer etc behalve je monitor...

Haal de ATX connector van je mobo eens een minuutje los ;)

Op de plek waar je power switch geconnect is kun je de pc ook starten door kort deze 2 pinetjes te verbinden met elkaar (shroevendraaier bijv). Als je powerknopje stuk is wil dit ook wel helpen.

Als dat alles niet lukt 1 voor 1 je PCI kaarten eruit slopen en zien wat dat geeft.

En als je er dan nog niet bent eens gaan denken of je mobo of voeding het begeven heeft, als je een reserve voeding hebt valt dat ook nog wel eens te testen

(een paar dingen dubbel gezien de meldingen hierboven, maar dit zou het toch allemaal moeten zijn wat je kunt proberen ....)

-------

• An_doR
mjl schreef op 22 augustus 2004 @ 23:11:
Wellicht geen power-OK op je ATX voeding?

Probeer het ook eens zonder muis,toestsenbord, printer etc behalve je monitor...

Haal de ATX connector van je mobo eens een minuutje los ;)
eh power ok ..wasda?..
ik heb geprobeerd:
- cmos clear
- powerknop/ even met schroevendraaier
- vanalles los en weer vast...

nix hielp, enfin morgen is er weer een dag.. Gebeurd toch altijd als je druk bent..

vraag me alleen af hoe het verband zou kunnen zitten in het gebruik van de sleepfunctie (hibernate) Ik gebruik die normaal nooit, slechte ervaringen op m'n laptop.
het hele probleem lijkt begonnen te zijn met die hibernation.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30

mjl

Ugh

An_doR schreef op 22 augustus 2004 @ 23:42:
[...]

eh power ok ..wasda?..
ik heb geprobeerd:
- cmos clear
- powerknop/ even met schroevendraaier
- vanalles los en weer vast...

nix hielp, enfin morgen is er weer een dag.. Gebeurd toch altijd als je druk bent..

vraag me alleen af hoe het verband zou kunnen zitten in het gebruik van de sleepfunctie (hibernate) Ik gebruik die normaal nooit, slechte ervaringen op m'n laptop.
het hele probleem lijkt begonnen te zijn met die hibernation.
Power OK is een signaal wat je voeding en mobo uitwisselen, als er ergens iets mis is dan is het dus niet OK en gaat alles weer uit, dit zou de zeer korte start in je voeding kunnen verklaren. Kan alsnog vanalles betekenen (voeding of mobo/processor zoals het nu klinkt en zeer waarschijnlijk mobo//processor ...).

Een verband met je hybernation zal het wellicht niet eens hebben.

-------

Verwijderd

Ik had ook zoiets. Mijn PC ging alleen nog aan met het toetsenbord. Je hebt (altijd of niet?) een jumper die maakt dat je PC aan gaat met de juiste toetsencombinatie. Misschien doet 'ie dat niet als die jumper uit staat.

• An_doR
even voor de goede orde..

na eerst een nieuwe voeding geplaatst te hebben was er niets verbeterd. Volgens degene die hem teste was de voeding niet goed... ik mocht de niewe voeding gewoon houden.. regelbare dus goeie deal, viel sowieso onder garantie.
Volgens de in-shop service van Mycom moest het dus mijn Mobo zijn.. ze konden de A78NX nog bestellen, dat zou 2 dgn duren.
Na wikken en wegen besloot ik een andere gok te wagen.. A78NX-X erinzetten en dan hopen dat ik mazzel had.. Bevriende pc shop vlakbij had er nog een liggen..
Ok mobo geplaatst weer nix.
Mmm dan moest het de proc zijn.. 2800 XP erin gezet... weer nada.
Laatste bleef dus over de videokaart.. 5900XT eruit cheapotje erin... tada lopen

Was dus de videokaart, geen idee of er enig verband kan zijn met de "standby" zie eerlijk gezegd niet hoe.
(laatste.. toen we daarna de 5900XT er met de 2800 XP inzetten, gaf hij opeens wel sjoege, helaas alleen in de vorm van een rookpluim, oeps, hoop dat de garantie daarop net zo goed is.

Einde verhaal... tnx voor de reactie en de hulp
Pagina: 1