Toon posts:

sync on green

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een PIV (Medion) met WXP bij de Aldi aangeschaft met een Flatron screen. Deze monitor kan hij echter nog niet gebruiken: hij is de adapter kwijt (heeft inmiddels een nieuwe besteld). Daarom gebruikt hij een oude Philips S107 monitor. Toen hij vanmorgen de pc wilde opstarten, kwam er geen beeld. Toen hij op de menuknop van de monitor drukte bleken er twee mogelijkheden te zijn: Sync en Sync-on-green. Voor de tweede mogelijkheid moest hij iets aan zijn videocard wijzigen (rood waarschuwingsscherm). Na enig gehannes konden we via sync weer beeld krijgen. Maar omdat het beeld niet de volledige beeldscherm ruimte gebruikte, drukten we op de menuknop van de monitor om het scherm bij te stellen. Dan verscheen een bericht waaruit bleek dat "OSD geblokkeerd" was o.i.d. Ik weet niet meer wat er precies stond maar we konden de inductiefunctie van het beeldscherm niet gebruiken. Wat moeten we doen?

sgrav000

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sync-on-Green is een modus waarmee de synchronisatiesignalen voor het scherm (die normaal elk een losse kabel hebben) samengevoegd worden op de groene kabel. Dit is iets dat vroeger bij sommige workstations en X-terminals (SGI en Tektronix bijvooorbeeld) populair was, maar tegenwoordig kom je het vrijwel niet tegen. Matrox Gxxx kaarten kunnen een SoG-signaal genereren, maar daar houdt het wel op. Wel hebben de betere monitoren die optie vaak om dus SGI dingen te kunnen aansluiten (zo kan ik bijvoorbeeld mijn SGI O2 workstation op mijn Iiyama Vision Master 17 aansluiten dankzij zijn SoG optie)

Op 'Sync' zetten is gewoon de modus die je voor een normale VGA kaart wilt hebben. Wat er verder allemaal in de OSD gebeurd is, is me niet echt duidelijk zo. Probeer eens in de manual voor de S107 (gewoon op www.philips.nl te downen) op te zoeken hoe je hem deblokkeert :z

Oslik blyat! Oslik!