[router & printer] Paralel --> USB converter

Pagina: 1
Acties:

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 12:48
Dag mensen,

Mijn huidige printer heeft zijn langste tijd gehad. Het wordt dus tijd voor een nieuwe. Het mooie van mijn huidige printer was de paralelle printerpoort. Hierdoor kan ik hem aan mijn router (Repotec - die ook een paralelle poort heeft) hangen en over het netwerk printen. De huidige serie printers zijn niet meer uitgerust met een paralelle printerpoort maar met usb. Ik kan dan niet meer printen over het netwerk wat erg vervelend is. Het enige wat ik dus nodig heb is een converteer stukje van usb naar paralel.
Op deze website bieden ze zo'n soort kabeltje aan. Mijn vraag is alleen: Gaat dat werken?

Apple en Joppiesaus all the way

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of dat gaat werken is maar de vraag. Want het verschilt weer per printer/router.
het enige dat je kunt doen is het gewoon uit proberen.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:00

Xer0X

Gotha know??

Als ik het zo Lees op die site dan is die kabel voor parallel => usb, en niet zoals jij wilt andersom. Ik vermoed dan ook dat het niet gaat werken.

Maar sweex word toch best veel in winkels verkocht?

Je zou kunnen vragen of dat je hem terug mag brengen als hij niet werkt.
Bij mijn computerboer op de hoek doen ze daar in elk geval niet zo moeilijk over.

Verwijderd

dat is USB > Parallel en niet Para>USB dus volgens mij gaat dat niet werken.
oeps te laat =)

HP Deskjet 5652 heeft een usb en een parallele poort en
de HP Deskjet 5850 heeft wired en wireless ethernet.

Dus als je een hp printer zou willen hebben is die er met para poort of met ingebouwde printerserver

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 22:01 ]

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
Gewoon een extra kastje kopen voor je printer om hem op het netwerk te gooien. Dus je sluit je USB kabel vanaf de nieuwe printer op het kastje aan en dan vanaf het kastje op je router dmv UTP kabel. (HP heeft van die dingen, kan alleen effe niet op de naam komen).

Of je koopt een printer met ingebouwde netwerkadapter....

...maar van parallel naar usb gaat niet werken, en volgens mij bestaat het ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Graham op 22-08-2004 22:12 ]

• Hollie
Xer0X schreef op 22 augustus 2004 @ 21:59:
Als ik het zo Lees op die site dan is die kabel voor parallel => usb, en niet zoals jij wilt andersom. Ik vermoed dan ook dat het niet gaat werken.
Maakt het wat uit dan? Het gaat er toch om dat ik op de paralelle poort van mijn router een usb poort krijg. Dan kan ik de printer er wel met een verloop kabeltje op aansluiten. Of denk ik te simpel?
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 22:00:

HP Deskjet 5652 heeft een usb en een parallele poort en
de HP Deskjet 5850 heeft wired en wireless ethernet.

Dus als je een hp printer zou willen hebben is die er met para poort of met ingebouwde printerserver
Ik zat zelf te denken aan een all in one ding voor het huis tuin en keuken werk. Zoiets als DEZE
Graham schreef op 22 augustus 2004 @ 22:12:
Gewoon een extra kastje kopen voor je printer om hem op het netwerk te gooien. Dus je sluit je USB kabel vanaf de nieuwe printer op het kastje aan en dan vanaf het kastje op je router dmv UTP kabel. (HP heeft van die dingen, kan alleen effe niet op de naam komen).
Ik wist helemaal niet dat die bestonden. Ik zal eens gaan zoeken of ik wat kan vinden. Bedankt voor de tip.

Edit: Gevonden. Zie HIER. Ik vind € 209 toch iets te veel geld. Eens kijken of er nog andere oplossingen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Hollie op 22-08-2004 22:45 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hollie schreef op 22 augustus 2004 @ 22:41:
[...]

Maakt het wat uit dan? Het gaat er toch om dat ik op de paralelle poort van mijn router een usb poort krijg. Dan kan ik de printer er wel met een verloop kabeltje op aansluiten. Of denk ik te simpel?
dat gaat niet werken. Ik heb nog effe goed gekeken maar dat printer gedeelte kan enkel achterin de printer.
De USB kan enkel in je pc ofzo.
Je kunt het ding niet omdraaien.

Overigens bestaan dit soort dingen ook niet bij nader inzien, omdat je een parallelle poort nooit naar een USB poort om kan zetten (USB is 32 bit en parallel is 8bit iirc)

• Hollie
Oke. Ik heb me er bij neergelegd dat zo'n converter niet gaat werken.

Dan maar op zoek naar een andere oplossing. Ik ben onder andere eens gaan kijken naar een printerserver met een UTP en USB poort. Ik kwam onder andere DEZE tegen.
Gaat dit werken i.c.m. een All in one printer van HP?

• Hollie
Hollie schreef op 26 augustus 2004 @ 11:05:
Oke. Ik heb me er bij neergelegd dat zo'n converter niet gaat werken.

Dan maar op zoek naar een andere oplossing. Ik ben onder andere eens gaan kijken naar een printerserver met een UTP en USB poort. Ik kwam onder andere DEZE tegen.
Gaat dit werken i.c.m. een All in one printer van HP?
Iemand?

Pagina: 1