Toon posts:

Media gebrand op 12x onleesbaar in sommige spelers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een Dell computer te kopen met hierbij een DVD-schrijver. Maar de volgende zin staat erbij en ik snap niet goed wat hij betekent:

Media die worden geschreven met de 12X DVD-brander kunnen mogelijk niet compatible zijn met enkele bestaande drives

Betekent dit dat ik mijn geschreven DVD misschien niet kan spelen op mijn dvd-speler? Gaat dit dan wel als ik hem op 8x schrijf?

Alvast bedankt!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 22:39

JvdM

<---->

misschien is het een + brander, dan kan ie alleen op dvd spelers worden afgespeeld die ook + compitable zijn. Maar volgens mij kan een dvd rom speler (in de computer) + en - lezen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34

Zoefff

❤ 

Waarschijnlijk bedoelen ze dat schijfjes die je met 12 speed beschrijft, alleen met de nieuwere dvdspelers kunnen worden gelezen, wellicht omdat het brandproces wat anders is, of de hoeveelheid fouten hoger is. Iets waar nieuwe drives wel mee om kunnen gaan, maar oudere drives misschien niet.

Als je gewoon brand op 4 speed, dan zullen ze in vrijwel alle drives prima leesbaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Zoefff op 22-08-2004 21:53 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 14:46
Dat zal het idd zijn, sommige stand alone spelers spelen beter/alleen - af. Plus word minder door de goedkopere dvd-spelers ondersteud, (word wel steeds meer). tenzij je als dvd-rom kan branden(bitsetting zoeken voor meer info). Verder komt het voor dat somige metia zich beter laat lezen als er gebrand word op een lagere snelheid.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.