[XPsp1] Suggesties voor Nero vervanger

Pagina: 1
Acties:

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 22:43
Hoi ,

Ik maak al enige tijd gebruik van Nero`s 5 XX series die standaard meegelevert wordt bij Plextor branders .
Nu heb ik recent een plextor 52 X Premium brander bijgekocht om zo mijn Plextor 8 X DVD rewriter te offloaden aangezien ik ook vaak normale CD`s schrijf .

Echter , hoe het met de bijgeleverde Nero zit is dat ie alleen werkt met de brander waarbij die meegelevert is , ik denk dat de Plextor aangepaste versie naar je brander model nummer kijkt want de Nero van me DVD fikker wilt dus met geen mogelijkheid mijn Plex CD writer zien als schrijfbare station ( wel als ik media info wil achterhalen dan ziet ie hem weer wel )

Instaleer ik de Nero die bijgelevert is met m`n plextor CD writer , heb ik hetzelfde probleem maar dan omgekeert .. geen gebruik van de DVD writer :X

Dus hier moet een ander oplossing voor komen .
Nero gebruik ik alleen maar om data CD`s mee te maken , m.a.w zelf kiezen welke files je op een CD`tje wilt .
Nero 6 geprobeerd d.m.v een upgrade - en BAH , dat beviel me helemaal niet , interface e.d is gewoon te omslachtig voor mij .
ISO`s branden doe ik met Freeware versie ( de 1 X nog :-/ ) van Fireburner , dus die ISO functies heb ik niet nodig , ik zoek dus echt puur een app om nero te vervangen voor het branden van jan en alleman files :)

Nou heb ik rondgezocht , maar kom helaas alleen wat slechte appz tegen .

Heeft iemand suggesties ???

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Simpelste manier als je tevreden bent met Nero is nero kopen, de full nero heeft geen beperking qua cd/dvd writer.

Enkel de oems zijn locked op 1 model / fabrikant.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• lithiumangel
Dat is waar , maar nero 5.XX valt niet meer te krijgen bij Ahead software .
Als ik Nero zou willen kopen . . . dan zou ik de Nero 6 moeten aanschaffen wat voor mij gewoon geen optie is .

Heb hem nu staan draaien , de OEM upgrade zich goed met de Nero 6 upgrade D/L .
Ik dacht dat het probleem lag aan het feit dat Nero 5 XX geen meerdere DVD`s tegelijk kan zien ofzo , maar dat is dus niet het geval .

IIG ik ben met Nero 6 totaal niet tevreden , bah interface IMHO

• slootbeest
  • Laatst online: 26-08 21:56
Ondanks dat nero 5.x bij ahead niet meer te koop is, is het nog wel verkrijgbaar op computerbeurzen.

Je koopt daar een oem zonder handleiding in een kartonnen hoesje en voor alle drives geschikt voor een euro of 5

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Leg mij ff uit wat er zo anders is aan de interface van Nero 6.x ivgm. Nero 5.x ??
Wat extra dingetjes en een paar andere icoontjes, voor de rest is het toch vrijwel hetzelfde?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als het je puur om data wegschrijven gaat, gebruik je toch gewoon de burn engine die XP in zich heeft ingebakken? Werkt prima. Je kan trouwens via Start -> Programma's bij Nero ook kiezen om meteen de Nero Burning ROM op te starten, daar is qua uiterlijk bijna niets aan veranderd.

• lithiumangel
@ Slootbeest , handig ;)

@ Limoentje : Bij Nero 5X kon je gwoon een default profiel laden voor wat je moest branden in burning rom zelf , nu heb je eerst die smart center wat voor mij al overbodig is en wat mij betreft teveel onnodige profielen heeft .

Ten tweede , in 5 X had je dubbele filebrowser , die is weg in 6 als je de burning rom interface opstart .
Je kan dan rechts klikken , kiezen voor ad file , en dan krijg je een kleine venster met daarin je directory structuur waar je een file of meerdere met shift kan kiezen .

Dit vindt ik gewoon ontiegelijk irritant IMHO

• lithiumangel
quote: BredeP
Als het je puur om data wegschrijven gaat, gebruik je toch gewoon de burn engine die XP in zich heeft ingebakken? Werkt prima.
Dit is de drag & drop gebeuren neem ik aan ?
Ik kan natuurlijk niet in 1 X alles dragen en droppen als ik data op verscheidene schijven heb staan - ondersteund de XP brand engine dan ook multi-session ?

Dan zou het wel prima uitkomen :D

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:42
lithiumangel schreef op 22 augustus 2004 @ 21:41:
@ Slootbeest , handig ;)

@ Limoentje : Bij Nero 5X kon je gwoon een default profiel laden voor wat je moest branden in burning rom zelf , nu heb je eerst die smart center wat voor mij al overbodig is en wat mij betreft teveel onnodige profielen heeft .

Ten tweede , in 5 X had je dubbele filebrowser , die is weg in 6 als je de burning rom interface opstart .
Je kan dan rechts klikken , kiezen voor ad file , en dan krijg je een kleine venster met daarin je directory structuur waar je een file of meerdere met shift kan kiezen .

Dit vindt ik gewoon ontiegelijk irritant IMHO
Uhm, klik als je bij Nero 6 in de zogenaamde "Nero Express" zit, eens op het knopje linksonder "Nero", tadaa, de oude Nero weer terug... :Y)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
limoentje schreef op 22 augustus 2004 @ 21:38:
Leg mij ff uit wat er zo anders is aan de interface van Nero 6.x ivgm. Nero 5.x ??
Wat extra dingetjes en een paar andere icoontjes, voor de rest is het toch vrijwel hetzelfde?
Ik denk niet dat iedereen met mij een beetje meedenkt als ik zeg dat er veel verbeterd is sinds de dagen dat ik nog met een 1 speed cd-brander Roxio cd-creater (of zoiets) brandde.
Ik kreeg veel foute cd's en veel cd's waren niet meer te lazen na het branden.

Toen hoorde ik van Nero en heb sindsdien niets anders meer gebruikt.

Als alternatief kan je burn4free gebruiken. Brandt goed cd's, maar mist toch die ene functie om de data te checken na het burnen.

Mja, je kan wel zeker zeggen/lezen dat ik Nero-pro ben. ;)

p.s. ik heb dit programma tesamen met mijn combo-brander aangeschaft maar was al snel vervangen door een nec-3500 en daar deed hij het nog steeds mee. (nog mee ge-update naar de laatste versie van de site en hij registreerde en herkende de key en werd zonder problemen gedaan, geweldig _/-\o_ )

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 09:25

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik weet wel precies waar het aan ligt dat je nero alleen werkt op één bepaalde brander: je serial. Ik had ook zo'n nero en toen ik het probeerde met een gewone serial werkte hij op alle branders.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ow dat smart center is niet verplicht kan je gewoon links laten liggen en direct nero burning rom opstarten.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik wil ooit dit programmatje: http://www.cdburnerxp.se/ nog eens testen - misschien iets voor jou? :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

OnTracK schreef op 22 augustus 2004 @ 21:48:
[...]
Uhm, klik als je bij Nero 6 in de zogenaamde "Nero Express" zit, eens op het knopje linksonder "Nero", tadaa, de oude Nero weer terug... :Y)
^^^ met stom ^^^

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• lithiumangel
Ja ik weet dat die smart center niet verplicht is en dat je wel die oude interface kan terugroepen , maar dan nog heb ik geen dual explorer window wat ik gewoon perfect vindt .
Je moet dan files added d.m.v rechts klik - > add file en dan uit een kleine dir structuur :(

Een groot voordeel van de dual explorer view is omdat ik dan files makkelijker kan hernamen en de properties van de file bekijken , ik heb meestal grote dirs met soms de zeflde bestanden of verscheidene versies van 1 bestand .

En dit kan ik gewoon niet bekijken in die add file window .
Daarom is nero 6 toch geen optie voor mij tenzij die dual explorer view terug is .

Meschien heb ik het toch opgelost met een OEM disc , maat van mij schijnt zijn oudere Plextor CD-RW brander Nero OEM te kunnen gebruiken na hij ook een Plextor DVD writer heeft aangesloten .. ik ben er vanuit gegaan dat de OEM bij de DVD writer model gelocked is .. als dit niet zo is met de oudere OEM`s zou ik die uit me CD-RW doosje kunnen pakken .

Hopen op goed geluk :P

Die CDburner XP ziet er anders gelikt uit voor een freeware oplossing die zal ik ook maar eens aan de tand voelen :)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53
elevator schreef op 22 augustus 2004 @ 22:50:
Ik wil ooit dit programmatje: http://www.cdburnerxp.se/ nog eens testen - misschien iets voor jou? :)
Mijn pa gebruikt dit programma sinds Nero 5.5 een beetje gek ging doen, niet meer goed op ging starten.
Het programma heeft een aantal CD's (geen DVD's) voor hem gebrand en het ging eigenlijk perfect. Gebruiksvriendelijke GUI en je kan er sinds versie 3.0 ook bootable CD's mee maken, toch handig in een periode waar men af wil van de diskettes.