Toon posts:

'Eén van de netwerkkabels is niet aangesloten'-melding*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit bericht krijg ik om de paar seconden te zien. Dit is erg vervelend vooral als de computer dit aangeeft en tijdens dit bericht ligt m'n internet er uit. Het verschijnen van dit bericht duurt maar een paar seconden, maar heel vervelend als je een pagina wilt openen. Wat me opvalt als ik dan die pagina opnieuw probeert te openen krijg ik weer die melding over de netwerkkabels. Ik dacht door m'n computer opnieuw te installeren het probleem op te lossen, maar het probleem blijft zich voort doen. Wij hebben drie computers aangesloten op een router, allemaal internet en ook allemaal hetzelfde probleem. Als dit allemaal door de router wordt veroorzaakt, wie kan mij dan vertellen wat ik met de router moet doen. Misschien is het software matig, (de software van de router) ik hoop die dat de router stuk is. In ieder geval wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen.

Alvast Bedankt,

Robert

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb jij ook Bluetooth apparaten die als LAN worden geïnstalleerd? Of heb je enkel een router?

Met andere woorden, wat voor LAN's heb je allemaal staan bij de Netwerkverbindingen?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
hmm... klinkt als een LAN die op 100Mbit Full Duplex probeert te draaien, maar maar op 100Mbit Half Duplex _kan_ draaien

zet je netwerk even terug naar 10Mbit Half Duplex, is het probleem er dan nog steeds? Zo nee, schroef je netwerk zo ver mogelijk op (10 Half, 10 Full, 100 Half, 100 Full)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen Bleutooth apparaten aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik m'n router dan terug zetten of 10 half, 10 full, 100 half of 100 full?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 20:36 ]

Verwijderd

Niet - dat kan je wel met je netwerkkaarten (instellingen van network interface in device manager).

Mijn gok is dat je router niet helemaal in orde is - je hebt het probleem immers op alle computers. Probeer bovenstaande even en ga anders gewoon even terug naar de winkel met je router.

Even je titel aangepast, zat nogal een ranzige fout in ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het aanpassen.

Hoe kan ik bij de instellingen van network interface in device manager komen?

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 11:08
Ga naar je apparaatbeheer/device manager: (systeemeigenschappen | Hardware | Apparaatbeheer)
Zoek je netwerkkaart op tussen de netwerkadapters (het groene icoontje in de vorm van een netwerkkaart), dubbelklik voor de eingenschappen, en klik op tabblad geavanceerd. Daar moet ergens staan "Link speed/Duplex mode".
Probeer de waardes van laag naar hoog.

Maar ik denk ook eerder dat je router niet helemaal spoort :) misschien kun je er een lenen van een kennis om te kijken of het probleem dan weg is.
Pagina: 1