D-Link DI-624 Reboot regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 19:49

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik een D-Link DI-624 Wireless Router (Revision C).

Ik heb er een laptop (802.11b), PC beneden (802.11g) en PC boven (100 Mbit) aanhangen.

Ik heb echter regelmatig dat mijn netwerkverbinding (100 Mbit, niet wireless) verbreekt gedurende 1 a 2 seconden. Soms gaat het uren goed, soms elke 5 minuten. Hoogst irritant dus :(

Via google vind ik diverse topics over dit probleem en blijkbaar is het probleem aanwezig in alle revisies van deze router.

Mogelijke oplossingen gaan van het uitvoeren van een vage firmware upgrade tot het (!) plaatsen van fans op de router. Hoe verder ik de router van mijn pc zet hoe minder problemen (voorlopig).

Zijn er mensen met hetzelfde probleem (en liefst een oplossing) ? Ik draai nu de laatste internationale firmware.

[ Voor 7% gewijzigd door WhiteDog op 22-08-2004 20:13 ]

Verwijderd

Ben ik ook benieuwd naar, er schijnen erg veel problemen mee te zijn. Het bereik is wel erg goed heb ik gehoord, dus daarom ben ik wel geinteresseert in een oplossing. Want tja anders hoef ik deze ook niet te kopen.

• D_D_KING
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05-2022

D_D_KING

Payin' the cost to be the

Ik heb nu ruim een half jaar deze router en had er met de basis firmware de zelfde problemen mee.
Vooral nadat ik de router via de web interface bendaderd had ging het steeds fout.
pas wanneer de router een reboot kreeg deed ie weer normaal.

Nadat ik er firmware 1.18 op had gezet was het meteen over

Verder moet ik zeggen dat het een prima ding is, geen problemen meer gehad

[ Voor 12% gewijzigd door D_D_KING op 22-08-2004 22:35 ]

Msi k7t266Pro2 ru xp 1800+ @ 2000+ 512 DDR 80 GB Maxtor

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
D_D_KING schreef op 22 augustus 2004 @ 22:30:
Ik heb nu ruim een half jaar deze router en had er met de basis firmware de zelfde problemen mee.
Vooral nadat ik de router via de web interface bendaderd had ging het steeds fout.
pas wanneer de router een reboot kreeg deed ie weer normaal.

Nadat ik er firmware 1.18 op had gezet was het meteen over

Verder moet ik zeggen dat het een prima ding is, geen problemen meer gehad
Welke versie heb je dan juist?
De Rev C firmwares van het moment zijn namelijk 2.42 en 2.44b14 en er zweft ook ergens een 2.45 rond :)

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 13:02
Hoe staan je tcp ip settings op je pc? Automatisch verkrijgen of static? Als je die namelijk op static hebt, en je router staat op dynamic, wil het wel eens fout gaan. Met mijn D-link heb ik die problemen overigens helemaal niet, Prima ding!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Guust Flater schreef op 22 augustus 2004 @ 23:03:
Hoe staan je tcp ip settings op je pc? Automatisch verkrijgen of static? Als je die namelijk op static hebt, en je router staat op dynamic, wil het wel eens fout gaan. Met mijn D-link heb ik die problemen overigens helemaal niet, Prima ding!
beiden op dynamic uiteraard :)
Ik las ook ergens dat je best DHCP kon uitschakelen en static IP's toewijzen.
Anderen zeggen om WLAN, UPNP, ... te disablen. Had ik evengoed een hub van 20 € kunnen kopen natuurlijk 8)7

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
En deze ochtend weer hetzelfde probleem.
Pc draait 24/7. Ik kom aan mijn muis (2 schermen floepen aan) en mijn verbinding verbreekt. Daarna blijft hij goed.

Ik heb wel 6 stekkers in een cheap-ass contactdoos... daar zit ook de router bij. Zou het kunnen dat wanneer mijn schermen aanspringen er ruis over de stroom gaat waardoor de router even van slag raagt? Helpt het in zo'n geval om zo'n Surge protector met ruisfiltering te kopen?

Oh ik heb ook een draadloze hoofdtelefoon van Sony...

[ Voor 8% gewijzigd door WhiteDog op 23-08-2004 09:13 ]

Pagina: 1