Kerio Mailserver mailt niet naar buiten

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb Kerio Mailserver 6.0.1 ingeinstalleerd.
-Als domein heb ik bart.mijnip.nl ingevoerd.
-Gebruikers aangemaakt
-als internet host name bart.mijnip.nl

mailen van KMS -> KMS gaat goed
zelfde geldt voor internet -> KMS
Maar als ik een email wil versturen naar 'de buitenwereld' dan krijg ik de fout: "4.4.1 cannot connect to remote host"

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd heb ingesteld ofzo?

Ik heb ADSL van wanadoo, de computer met KMS zit via een router op het internet.
Alle benodigde poorten zijn doorgelinkt naar de pc met KMS.
De computer met KMS heeft als naam bart.mijnip.nl

edit:

mailen naar webmaster [at] ploaties.opweb.nl gaat wel goed.
Maar naar @hotmail.com, @wanadoo.nl, @kerio.nl etc werkt niet

[ Voor 14% gewijzigd door bartbh op 22-08-2004 19:37 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je vertellen naar welke 'buitenwereld' je al mail hebt proberen te versturen? Heb je gecontroleerd of Wanadoo niet toevallig de uitgaande SMTP poort heeft geblokkeerd behalve naar haar eigen SMTP servers?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
Veel providers gebruiken blacklists met daarop alle ip-adressen van inbel-, kabel en dsl-verbindingen... dat scheelt een hoop virussen en spam. Helaas heeft dat vervelende gevolgen voor mensen met een eigen mailserver.

Ik ben niet bekend met Kerio, maar kan die de uitgaande mail niet forwarden naar de mailserver van je provider?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:23

DkF

Ik heb zelf een @Home verbinding en heb idd ook ervaren dan sommige providers nog wel bereikbaar zijn (pin me er niet op vast, maar ik geloof bijvoorbeeld @freemail.nl), en dat anderen (@tmfweb.nl) de mail niet accepteren...

Zoals jurri@n al zegt: alleen de IP adressen van de mailservers van @Home zelf worden geaccepteerd door die provider en de oplossing was dus gewoon de mail niet zelf te versturen maar via de SMTP van de provider...

(Configuration -> SMTP Server -> SMTP Delivery)

• bartbh
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd met mail.wanadoo.nl al relay server. Dan komt allemaal wel over.
Maar als ik zelf (dus zonder andere server) een mail wil versturen dan krijg ik dat bericht. Alleen het versturen naar webmaster [at] ploaties.opweb.nl werkt.
Alle andere domeinen wat ik heb geprobeerd (hotmail.com, ploaties.tk, wanadoo.nl, kerio.nl) daarna toesturen lukt dus niet.

En hoe kan ik controleren of Wanadoo poorten heeft geblokkeerd?
telnet mail.tweakers.net 25
dat werkt bij mij, dus volgens mij heeft wanadoo dan die poort niet geblokkeerd.

[toevoeging]
ik was iets te langzaam met m'n bericht typen
had de andere berichten nog niet gelezen.
[/toevoeging]

Dat is jammer, dan moet het dus maar via Wanadoo

[ Voor 14% gewijzigd door bartbh op 22-08-2004 19:54 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 22:43

job

nou test je poort 25 van tweakers...
je moet je eigen poort 25 testen :)

Kijk eens op https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 , daar kan je wel het een en ander aan poorten testen.
Maar ik denk dat hij geblokkeerd is, om spam te beheersen.

[ Voor 58% gewijzigd door job op 22-08-2004 19:54 ]

• bartbh
  • Niet online
Neej hoor, maar zoals ik al zei, het ontvangen van mail gaat wel goed.
Dus daar ligt het niet aan. De mail naar het internet toe werkt niet.
quote: ShieldsUP!
25
OPEN! smtp
Simple Mail Transfer Protocol
Pagina: 1