Toon posts:

Raptor WD740GD of Maxtor Maxline III 250GB

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Me hdd is dood van me pc en nu wil ik een niewe halen. Ik weet alleen nog welke van deze twee. Die raptor is wel aantrekkelijk om zijn rpm's en die maxtor om zijn grootte en aantal mb cache. Welke zou jij doen en waarom ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat wil je met die hdd gaan doen :? wat is het doel van dat ding, puur storage of komt er een megadatabase op te draaien waarin lage seektimes belangrijk zijn?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 22 augustus 2004 @ 19:17:
wat wil je met die hdd gaan doen :? wat is het doel van dat ding, puur storage of komt er een megadatabase op te draaien waarin lage seektimes belangrijk zijn?
Gamen en beetje occen

Verwijderd

Persoonlijk zal ik voor de WD gaan, simpelweg omdat hij een heel stuk sneller is, ontzettend duurzaam (5jr garantie, maar met zo'n MTBF kun je d'r de eeuw nog wel mee uitmaken), en gewoonweg een heel ander kaliber, ook qua kwaliteit, is dan een standaard IDE-schijfje.

Ik heb zelf hier 2x WD-RAPTOR 360GD in RAID0 als opstart/app disks, en wat grote standaard IDE schijfen als storage.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dan zou ik niet voor die raptor gaan, dan neem je die andere (=meer storage)

A wise man's life is based around fuck you

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Voor een OS, Webserver of Database met veel gebruikers de Raptor

Voor Office en "Pear2Pear"-gebruik de Maxtor

Verwijderd

Topicstarter
Maar is die Maxtor veel sneller dan een normale sata hdd met 7200 rpm en 8mb cache ?

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Zoals reeds aangegeven is de keuze geheel afhankelijk van van het geen je er mee van plan ben. Maar persoonlijk zou ik absoluut voor de Raptor gaan.

Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken, maar als je toch bereid ben om >200 euro aan een hd uit te geven, dan lijkt mij 100 euro meer voor een extra 160 gb secundaire hd ook een goede keuze. Dit heb ik zelf ook en deze config staat natuurlijk ook niet voor niets in de T.net BestBuy Guide

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Veel sneller is ie niet maar wel sneller :)
Voor jou doel heb je geen Raptor nodig, ik zou als ik jou was voor de Maxtor met 16MB cache gaan snel zat + veel opslag, alleen als je voor de toekomst klaar wilt zijn neem dan een Raptor voor je OS en programma's en/of spellen en koop daarnaast een grote IDE schijf voor opslag, maar als je alleen maar geld voor één schijf hebt koop dan de Maxtor met 16MB cache :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lennieboy83 op 22-08-2004 19:46 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een harddisk moet uitzoeken :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ali, je bent hier al veel eerder op gewezen middels een mailtje van dion_b: toon inzet en pleeg vooronderzoek eer je een topic opent door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te raadplegen. Of je daar de volgende keer aan wil denken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.