Toon posts:

AMD 64 3200+ installeren op een K8N NEO Platinum moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een K8N NEO Platinum moederbord gekocht met een AMD 64 3200+, ik wou deze gaan installeren maar ik heb geen ervaring met het inbouwens van een processor. Mijn vraag was dus: is dit moeilijk en kan er veel misgaan?

Een videokaart, geheugen, dvd-speler, en voeding is allemaal geen probleem maar een processor heb ik nog nooit gedaan.

Misschien hebben jullie wat tips voor mij, en waar ik op moet leten.

Mijn pc word nu trouwens:

Amd 64 3200+
1,2 GB-ram
K8N NEO Platinum moederbord
80 gb hardisk maxtor
40 gb hardisk maxtor (beide 7200 rpm)
X800 pro ASUS videokaart

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Nee normaal kan er niet zoveel mis gaan. Meestal zitten er ook nog wel instructies bij een boxed cooler. Mocht je die gekocht hebben. De processor moet er in 1 keer invallen mocht hij niet passen geen kracht gaan zetten. Het is gewoon processor inleggen. Hendeltje overhalen. Koeler plaatsen. En dan oppassen dat je niet over het moederbord krast en fan aansluiten.

[ Voor 65% gewijzigd door MasterMike op 22-08-2004 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb een boxed versie gekocht. Zit de cooler al op de processor als je hem koopt, of moet je die er zelf opzetten??

• MasterMike
Nee dit zit er niet op vast dit moet je zelf nog doen.

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Drie seconden zoeken op de site van AMD levert dit op:
http://www.amd.com/us-en/...2_869_4348%5E6678,00.html

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06-2025

Vermicellisoep

Nonsultant

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 18:24:
ja, ik heb een boxed versie gekocht. Zit de cooler al op de processor als je hem koopt, of moet je die er zelf opzetten??
De koeler zit er wel bij, het is een kwestie van die op de processor zetten en de clip goed aanbrengen. Zie ook de guide van AMD.

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Topicstarter
lol, thx ik heb ook gezocht maar ik kon echt niks vinden. Thx nogmaals :D

• MasterMike
Chipz je was me net voor was ff op zoek

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties (allemaal binnen 15 min :P) ik ga het dinsdag proberen als alles binnen komt, ik laat jullie weten of het is gelukt :D thx!

EDIT: owja, ik heb nu kabels bij mijn oude moederbord (een MSI KT3 ultra2) kan ik die gebruiken voor dit moederbord? of zitten er kabeltjes bij het moederbord?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 18:43 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Zitten kabels bij.. Zoals je op de MSI-site kan vinden ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kjk gewoon even op de socket, daar zit een klein driehoekje aan de zijkant. Op de processor zit ook zo'n driehoekje, dus dan zie je meteen hoe die erin moet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is net een puzzel, het kan maar op 1 manier. Er kan dus weinig misgaan of je moet wel erg lomp te werk gaan 8)7

Ook had je op amd.com gewoon instructies kunnen vinden en, als ik me niet vergis, zit in de Boxed versie van de CPU gewoon een handleiding meegeleverd. Ook staat het normaliter in de handleiding van het moederbord beschreven. Kortom: drukte om niks en gelieve research plegen eer je een topic opent.

In ieder geval gaat dit het niveau van GoT te beneden, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.