Toon posts:

MySQL server intern bereikbaar, extern niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn server draai ik Easy PHP, in dit pakket zit MySQL server. Ik kan intern de MySQL server wel bereiken maar extern krijg ik fouten op webpagina's die gebruikmaken van Mysql.....

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
En wat de eventuele oplossing hiervoor is?

De server sit via de router op het netwerk/internet.

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 18:12 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 15:40
zeer waarschijnlijk probleem met port mapping / firewall ...

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:43

Rmg

mogen de users wel over het internet connecten?

Verwijderd

Topicstarter
DaRKie schreef op 22 augustus 2004 @ 18:13:
zeer waarschijnlijk probleem met port mapping / firewall ...
IK heb poort 80 netjes openstaan welke zou ik volgens jou dan nog meer open moeten gooien?
Raz- schreef op 22 augustus 2004 @ 18:16:
Hoe bedoel je, en hoe zou ik dat kunnen zien?

• DaRKie
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 18:18:
[...]

IK heb poort 80 netjes openstaan welke zou ik volgens jou dan nog meer open moeten gooien?
als jij vanaf een externe pagina jou sql server wilt gebruiken, ga je poort 3306 ook moeten openzetten/forwarden. Als je met je easy php op een andere sql wilt connecten, dan ga je ook poort 3306 moeten openzetten

[ Voor 2% gewijzigd door leon1e op 22-08-2004 18:23 . Reden: quote tags fixed :) ]

• DaRKie
aangezien iemand mijn vorige post aangepast heeft, kan ik daar niets meer toevoegen...
quote:
Raz- schreef op 22 augustus 2004 @ 18:16:

Hoe bedoel je, en hoe zou ik dat kunnen zien?
je users in de sql db, moet je access granten voor een bepaalde databank. Je moet deze access granten voor ofwel de localhost (kan je enkel vanaf dezelfde machine inloggen met een bepaalde account), ofwel een andere host (eventueel een wildcard dat alle andere hosts geldig zijn). ofwel voor beiden. Als zo een user die jij gebruikt enkel local access heeft, gaat die user niet vanaf een andere locatie verbinding kunnen maken met de databank.

Hiervoor moet je eens de mysql.user table nakijken

Meer info hier:
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Adding_users.html

[ Voor 9% gewijzigd door DaRKie op 22-08-2004 18:30 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk niet dat TS z'n MySQL van buiten bereikbaar wil hebben, eigenlijk. Ik denk dat 'ie bedoelt dat webpagina's niet goed werken als 'ie ze van buiten z'n netwerk bekijkt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DaRKie
CyBeR schreef op 22 augustus 2004 @ 18:29:
Ik denk niet dat TS z'n MySQL van buiten bereikbaar wil hebben, eigenlijk. Ik denk dat 'ie bedoelt dat webpagina's niet goed werken als 'ie ze van buiten z'n netwerk bekijkt.
Als een webpagina die data laad uit zijn sql db intern goed bereikbaar is. Dan zou het mij sterk verbazen dat deze extern ineens sql errors gaat opleveren ... Want de verbinding tussen webpagina en mysql blijft het zelfde, ofdat je die nu extern of intern bekijkt

[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 22-08-2004 18:34 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33

DizzyWeb

Ondertiteld

Staat er niet toevallig skip-networking in config? Zo ja, kan je alleen via socket connecten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DaRKie schreef op 22 augustus 2004 @ 18:33:
[...]

Als een webpagina die data laad uit zijn sql db intern goed bereikbaar is. Dan zou het mij sterk verbazen dat deze extern ineens sql errors gaat opleveren ... Want de verbinding tussen webpagina en mysql blijft het zelfde, ofdat je die nu extern of intern bekijkt
Ik zei niet dat 't niet vreemd was ;) Maar dat is wat ik begrijp uit de beschrijving van het probleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DaRKie
CyBeR schreef op 22 augustus 2004 @ 18:48:
[...]

Ik zei niet dat 't niet vreemd was ;) Maar dat is wat ik begrijp uit de beschrijving van het probleem.
de omschrijving van het probleem is inderdaad redelijk vaag :p

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 22 augustus 2004 @ 18:29:
Precies:

Ik krijg intern geen eroors en extern wel als ik een pagina opvraag die gebruik maakt van mysql

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 18:58:
[...]

Precies:

Ik krijg intern geen errors en extern wel als ik een pagina opvraag die gebruik maakt van mysql
Zouden we dan vanaf nu ook een duidelijk omschrijving van je probleem mogen, en wat je nu eigenlijk wilt. Post indien nodig ook een deel van je mysql / php config, en laat ons zien wat de foutmeldingen zijn.

Lees ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) even door. :)

[ Voor 11% gewijzigd door leon1e op 22-08-2004 22:36 ]

• DaRKie
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 18:58:
[...]

Precies:

Ik krijg intern geen eroors en extern wel als ik een pagina opvraag die gebruik maakt van mysql
en welke errors krijg je dan?

Want zoals ik al zei, als jij bv een php pagina lokaal hebt draaien die op jou lokale mysql data ophaalt om zo een pagina dynamisch te generen. Als dit lokaal goed gaat, dan gaat dat extern ook goed (tenzij een of andere firewall iets blokkeert, maar dan kan je geen enkele pagina bekijken van jou server, dus niet alleen die met mysql code erin). Want de verbinding tussen jou php server en de mysql server blijft hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op 22 augustus 2004 @ 19:05:
[...]

Ik verwacht dan vanaf nu ook een duidelijk omschrijving van je probleem, en wat je nu eigenlijk wilt. Post indien nodig ook een deel van je mysql / php config, en laat ons zien wat de foutmeldingen zijn.
Op mijn server draai ik Easy PHP, in dit pakket zit MySQL server. Ik kan intern de MySQL server wel bereiken maar extern krijg ik fouten op webpagina's die gebruikmaken van Mysql..... (db connection errors met name)

Alvast bedankt.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 19:07:
[...]

Op mijn server draai ik Easy PHP, in dit pakket zit MySQL server. Ik kan intern de MySQL server wel bereiken maar extern krijg ik fouten op webpagina's die gebruikmaken van Mysql..... (db connection errors met name)
Alvast bedankt en groeten is niet nodig onder je postings, dat doen wij als tweakers altijd al tegen elkaar.

Hierboven heb ik je gevraagd om duidelijke omschrijvingen, en duidelijke foutmeldingen. > Post de complete foutmelding eens hier....

Btw. ik mag hopen dat je niet deze foutmelding bedoelt?
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\program files\easyphp1-7\www\nieuws\index.php on line 35

[ Voor 17% gewijzigd door leon1e op 22-08-2004 19:11 ]

• DaRKie
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 19:07:
[...]

Alvast bedankt.
echt duidelijker is dit niet ...

Wat ik bv wil weten is:
- dat intern bereiken, is dit via jou php pagina die op jou server staat?

- als jij extern naar jou mysql gaat, is dit via een andere php server dan die bij jou lokaal staat. Of bedoel je gewoon dat jij vanaf een externe lokatie naar jou php server surft (dus dezelfde pagina die intern wel werkt)

- kan je eens een error posten

[ Voor 3% gewijzigd door DaRKie op 22-08-2004 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op 22 augustus 2004 @ 19:09:
[...]

Alvast bedankt en groeten is niet nodig onder je postings, dat doen wij als tweakers altijd al tegen elkaar.

Hierboven heb ik je gevraagd om duidelijke omschrijvingen, en duidelijke foutmeldingen. > Post de complete foutmelding eens hier....

Btw. ik mag hopen dat je niet deze foutmelding bedoelt?

[...]
Nee, ik krijg foutmeldingen die o.a. in de dir private/mp3collectie staan

• DaRKie
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 20:10:
[...]

Nee, ik krijg foutmeldingen die o.a. in de dir private/mp3collectie staan
aha, die foutmelding :? ( I give up...)

Verwijderd

Topicstarter
DaRKie schreef op 22 augustus 2004 @ 20:22:
[...]

aha, die foutmelding :? ( I give up...)
Ja hij zat op mijn server:)

Maar het is opgelost: het was dus gewoon poort 3306 mappen.

Bedankt voor alle moeite!

• DaRKie
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 20:46:
[...]

Ja hij zat op mijn server:)

Maar het is opgelost: het was dus gewoon poort 3306 mappen.

Bedankt voor alle moeite!
zoals ik dus al eerder zei :p

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
maar het is in 90% van alle gevallen toch zo dat wanneer een site draait, de database server op dezelfde server draait als apache? Het enige wat dan imho open hoeft te staan is poort 80. 3306 is alleen nodig als je een pc van buiten je netwerk een database server van binnen je netwerk wil gebruiken :?

Aangezien het nu geen tweakers.net betreft, neem ik aan dat webserver en mysql op dezelfde machine draaien Y)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• DaRKie
spone schreef op 22 augustus 2004 @ 23:52:
maar het is in 90% van alle gevallen toch zo dat wanneer een site draait, de database server op dezelfde server draait als apache? Het enige wat dan imho open hoeft te staan is poort 80. 3306 is alleen nodig als je een pc van buiten je netwerk een database server van binnen je netwerk wil gebruiken :?

Aangezien het nu geen tweakers.net betreft, neem ik aan dat webserver en mysql op dezelfde machine draaien Y)
dit heb ik ook een paar keer vermeld hierboven... ik weet nog altijd niet wat de TS juist wou bereiken maar hij heeft het opgelost. Dat is het belangrijkste :)
Pagina: 1