Toon posts:

Probleem met Compaq Proliant 1200 (voeding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Proliant 1200 thuis staan.
Hij heeft altijd goed gewerkt, toen 6 weken op vakantie geweest, daarna begon het.

De eerste dag dat ik hem aanzette, stond hij ongeveer 2 uur lang aan en plotseling viel hij uit.
Daar startte hij helemaal niet meer op, alsof hij geen stroom kreeg, geen kick.

Ik heb hem een paar dagen laten rusten, opnieuw geprobeerd op te starten, dit lukte, maar na 20 seconde viel hij uit, en gelijk nadat hij uit viel startte hij weer op, maar dit keer 10-15 seconde, dat werd steeds herhaalt met steeds +/- -5seconde, op een gegeven moment ging het groen lichte voorin in 1 seconde 2 keer aan en uit, dus hij probeerde het steeds op te starten, maar toch viel hij er ook gelijk na uit.

De fans draaien ook niet, wel kreeg het steeds een kick, maar tot draaien kwamen ze niet omdat het weer te snel uitviel.

De voeding zelf kan ik niet testen, geen apparaten voor.

Op google heb ik al gezocht, waar ik alleen webshops tegen kom, niet waardoor het probleem zich voort doet.

Iemand misschien enig idee ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een voeding hangt er dan in? is het standaard AT(X) of wijkt het af van de standaard?
Wat je zou kunnen proberen is om de voeding even te starten zonder hem direct te belasten met het hele systeem (dus 1 hdd eraan hangen en verder totaal niets) en hem dan starten.

[edit]
specs kunnen ook makkelijk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 22-08-2004 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 22 augustus 2004 @ 18:12:
Wat voor een voeding hangt er dan in? is het standaard AT(X) of wijkt het af van de standaard?
Wat je zou kunnen proberen is om de voeding even te starten zonder hem direct te belasten met het hele systeem (dus 1 hdd eraan hangen en verder totaal niets) en hem dan starten.

[edit]
specs kunnen ook makkelijk zijn.
Pentium2 233mhz 512kb
96MB geheugen
2 maal 4,3GB SCSI
Netwerkkaart
FDD+CDROM

Een standaard voeding, volgens de website van hp/compaq 280W.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 18:25:
Een standaard voeding, volgens de website van hp/compaq 280W.
Maar wat is het in het echt? De compaqs willen nog wel eens van formfactor afwijken maar dat zullen ze niet expliciet op de site vermelden. als er een of andere wazige formfactor gebruikt wordt kan hte wel eens lastig zijn om de voeding te testen over vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 22 augustus 2004 @ 18:32:
[...]

Maar wat is het in het echt? De compaqs willen nog wel eens van formfactor afwijken maar dat zullen ze niet expliciet op de site vermelden. als er een of andere wazige formfactor gebruikt wordt kan hte wel eens lastig zijn om de voeding te testen over vervangen.
Wat is het in het echt ? Als ik dat had geweten had ik het niet overgenomen van die website :)

Op de voeding zelf kan ik ook niks vinden, hoeveel Watt het is.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:39
Ziet er uit als een voeding probleem. Dit is echter geen standaard voeding (immers is een server). Maar deze zijn redelijkgoed op het Internet te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op 22 augustus 2004 @ 18:39:
Ziet er uit als een voeding probleem. Dit is echter geen standaard voeding (immers is een server). Maar deze zijn redelijkgoed op het Internet te krijgen.
$325,- nieuw
2e hands kan ik ze helaas niet vinden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kun je eens kijken wat voor pinout het ding heeft?
En is het net als AT dat er een powerknop direct aan de voeding hangt of als bij ATX dat het gaat via een poweron lijn?
Pagina: 1