Toon posts:

Filemaker v5.0 + Windows XP SP1 netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x winxp SP1 in netwerk staan, allebei filemaker 5.0 erop.

Nou heb ik dus op de ene pc al mn .fp5 bestandjes staan, en die map geshared met volledige rechten.
Op de andere pc gebruik ik de snelkoppelingen daarvan, dus die worden geopent via het netwerk op de "Host" pc.

De pc's zijn verbonden via een Crosslink Cable.

Nou doet hij het de ene keer perfect (kan met zn 2en in record en ook wijzigen e.d) , maar de andere keer geeft hij aan dat de pc niet als host gestart kan worden omdat er een netwerk probleem is.

Hiervoor had ik op beide pc's windows 98 staan, en toen werkte het wel altijd naar behoren.

Weet iemand hier een oplossing op ?

Ik zou geholpen zijn ;)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
Het probleem zit het in het multiply openen van 2database bestanden, dit gaat niet goed werken omdat beide computers op hetzelfde moment de bestanden proberen te bewerken.

* leon1e graaft even diep in z'n mem, maar voor zover ik weet zit er in filemaker pro ook een functie om de database te delen (maar het kan ook alleen in fp unl. zitten). Daarmee laat je filemaker de database delen zodat de bestanden maar op 1 pc open zijn, en dan handelt filemaker de request van de client pc/'s af.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is voordat er ook maar iets in filemaker geopend is op de "host"

Ik heb mijn contacten staan in contact.fp5 , en dat is beveiligd met een wachtwoord.

Dus als ik op de host dubbelklik op contact.fp5 moet ik normaal het wachtwoord scherm krijgen, maar hij geeft gelijk die melding.

Als ik dan beide pc's opnieuw opstart werkt het wel gewoon.. :|

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44
Hmm strange, ik weet dat er ergens een menu zit waar je het protocol kunt instellen (ergens onder opties). Zet deze eens op tcp-ip?

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds hetzelfde probleem ... :(

snap er geen zak van :|