Ik heb hier een probleem waar ik niet helemaal uitkom en ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Ik lees een groot stuks tekst uit de database en ik wil kijken of hier de volgende
tekst in voor komt waarbij het email adres uiteraard wisseld:
<mail>doubleub@test.com</mail>
nu moet ik dus eerst controleren of deze combinatie met <mail>..</mail> bestaat.
Dit zou eventueel kunnen met "preg_replace" waarbij je het deel kunt vervangen.
Maar nu zou ik graag enkel de naam : dus doubleub in de naam van het plaatje verwerken zodat ik eigenlijk het volgende krijg:
Is er een mogelijkheid om dus de naam uit het emailadres te halen en tevens te verwerken in de preg_replace zodat ik een unieke naam bij het plaatje krijg ?
en is er ook een mogelijkheid om te controleren of hij een replace heeft uitgevoerd ? want hij moet dan nog wel eventjes het gifje genereren.
Ik lees een groot stuks tekst uit de database en ik wil kijken of hier de volgende
tekst in voor komt waarbij het email adres uiteraard wisseld:
<mail>doubleub@test.com</mail>
nu moet ik dus eerst controleren of deze combinatie met <mail>..</mail> bestaat.
Dit zou eventueel kunnen met "preg_replace" waarbij je het deel kunt vervangen.
code:
1
| $message = preg_replace("/<MAIL>.*<\/MAIL>/s", "[img]'mail.gif[/img]", $message); |
Maar nu zou ik graag enkel de naam : dus doubleub in de naam van het plaatje verwerken zodat ik eigenlijk het volgende krijg:
code:
1
| $message = preg_replace("/<MAIL>.*<\/MAIL>/s", "[img]'maildoubleub.gif[/img]", $message); |
Is er een mogelijkheid om dus de naam uit het emailadres te halen en tevens te verwerken in de preg_replace zodat ik een unieke naam bij het plaatje krijg ?
en is er ook een mogelijkheid om te controleren of hij een replace heeft uitgevoerd ? want hij moet dan nog wel eventjes het gifje genereren.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 17:18 ]