Moederbord overleden na fout geinstalleerde cpukoeler?

Pagina: 1
Acties:

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Na wat lezen hier op GoT en na veel aarzelen heb ik toch maar m'n koelblokje van m'n 2400+ gehaalt om te polijsten. Het ging perfect :). Heel voorzichtig terug gezet, aangesloten en aangezet. Geen beeld en na 3 seconden sloeg hij af. Daarna met veel moeite weer aangekregen en weer een seconde of 3 a 4...
Met een andere voeding bleef hij een seconde of 7 aan. Verder geen piepjes, geen beeld, helemaal niks...
Ik dacht; shit wat kan dat toch zijn :? Dus ik kijk schuin langs m'n moederbord, staat m'n koelblok helemaal scheef.. Verkeerd om gemonteerd 8)7 8)7 8)7
Verder geen corecrush of brandvlekken, dus ik denk op hoop van zege terugzetten.. Maar weer hetzelfde probleem..

Terug naar Gistron, hebben ze hem daar getest en doorgemeten, blijkt hij nog te werken :*)
Thuis dus weer (goed) erin gezet maar weer geen beeld of gepiep. Wel bleef hij gewoon aan en werd m'n koelblok warm...
Ander geheugen, andere videokaart en alle andere hardware eruit maar nogsteeds geen verbetering.

Kan m'n mobo het dan begeven omdat ik m'n cpukoelblok verkeerd heb geinstalleerd?

Specs:
-Amd Athlon XP 2400+
-ECS K7s5a pro :X
-256mb sdram m-tech
-GF4 Ti4200 128mb
-20 + 40gb maxtor
-el cheapo kast met el cheapo 300 watt voeding 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Vermicellisoep op 22-08-2004 16:58 ]

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

heb ik ook al es gehad.
en ik zeg!...voeding!...die is naar zijn kloten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het ding erg heet is geworden kan hij doorgefikt zijn :P
Heb het hier ooit eens gehad met een P3 600 en een chaintech mobo.
Ik dat mobo gekocht (BX chipset, lekker stabiel dus :P) en wilde het geval als servertje gaan gebruiken. Omdat het een mobo uit de budget bak was toch eerst even een dagje test laten draaien. Gevolg, 's nachts om 3 uur werd ik wakker en bleek mijn cpu fan stil gevallen te zijn. Mobo was compleet dood (daar ging gewoon EEN HELE EURO :P) maar cpu werkt nog steeds.
Mocht je mobo er net geen zin in gehad hebben om te blijven leven kan hij idd wel eens dood zijn.

ik zou het ding tegen de muur hangen een een nieuwe kopen :P

Voeding kan ook kapot zijn, maar omdat die wel aanspringt zou ik eerder mijn twijfels bij het mobo leggen, zeker omdat je het met 2 voedingen getest hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 22-08-2004 17:09 ]

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 17:04:
heb ik ook al es gehad.
en ik zeg!...voeding!...die is naar zijn kloten.
Heb al een andere voeding geprobeerd, zonder resultaat. Zal 'm zo nog eens aan een 235 watt iets-meer-kwaliteit-maar-geen-idee-welk-merk voeding hangen maar heb m'n twijfels...

@Terw_dan:

Hij is metallic paars dus zal leuk staan aan de muur.. B)
Hij heeft ook een tijdje 12,74 volt op z'n 12 volt lijn gekregen.. Ik kan me voorstellen dat dat ook niet bevorderlijk is geweest voor de levensduur :9

Dat word dan waarschijnlijk een Abit KV7 of een NF7-S2G, hangt van m'n salarisstrookje af :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vermicellisoep op 22-08-2004 17:30 ]

Nooooh! Stahp!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:40
Vermicellisoep schreef op 22 augustus 2004 @ 17:29:
[...]

Hij heeft ook een tijdje 12,74 volt op z'n 12 volt lijn gekregen.. Ik kan me voorstellen dat dat ook niet bevorderlijk is geweest voor de levensduur :9
En waar heb je dat gemeten? Op de voeding op het moederboard ?
Kijk ik had een Abit kt7a-raid, dit moederboard weest altijd 11,5 V aan. Dus toen ben ik gaan meten met een fluke multi-meter. En bleek het gewoon 12V te zijn. Heel leuk die metingen, maar als ze nog is correct zijn. Dan zou je er ook nog is iets aan hebben...

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Er staat ook nergens dat 12V ook 12,000000 V is, ik geloof dat 12V inhoud dat je ergens tussen de 11,8V en 12,8V krijgt.

Je moet even kijken of de DIE(het zilveren rechthoekige blokje middenop)van de athlon cpu niet beschadigd is, door het verkeerd monteren van de koeler.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vdub schreef op 22 augustus 2004 @ 22:24:
Er staat ook nergens dat 12V ook 12,000000 V is, ik geloof dat 12V inhoud dat je ergens tussen de 11,8V en 12,8V krijgt.
12.8V is wel erg hoor, zal eerder 12.2 zijn max (afwijking van .2 volt + of -
Je moet even kijken of de DIE(het zilveren rechthoekige blokje middenop)van de athlon cpu niet beschadigd is, door het verkeerd monteren van de koeler.
Dat heet de Core (niet de Die) en zoals hij al aangaf is die niet gecrushed.

• lawtshjj
  • Laatst online: 06-08 08:21
Misschien isset toch je CPU, ik zou toch een andere CPU proberen.

Heb ik laatst namenlijk ook gehad, andere koeler erop gezet pc deed gewoon niets. Aan mn AthlonXP2000 was echt niets te zien, zag er nog perfect uit. Toen een XP2600 van een vriend geleend, die deed het meteen. Ook mijn CPU in zijn PC geprobeerd, deed ook niets.

Nu zelf maar een mobile 2600 gehaald >:)

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Lawtje.com schreef op 22 augustus 2004 @ 22:38:
Misschien isset toch je CPU, ik zou toch een andere CPU proberen.

Heb ik laatst namenlijk ook gehad, andere koeler erop gezet pc deed gewoon niets. Aan mn AthlonXP2000 was echt niets te zien, zag er nog perfect uit. Toen een XP2600 van een vriend geleend, die deed het meteen. Ook mijn CPU in zijn PC geprobeerd, deed ook niets.

Nu zelf maar een mobile 2600 gehaald >:)
8)7 |:( Als je even leest is de CPU getest en die werkt!

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 00:19

Passievrucht

swarma

heb je toevallig gecasemodded en de binnenkant meegespoten? :$ dan kan hij zijn statische electriciteit niet kwijt had k ook. had nieuwe moederbord en viel ook steeds uit zet oude moederbord erin werkte ook niet zet alles in een andere behuizing en alles werkt ineens weer :/ vage shit maar goed

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

Verwijderd

Uhm waarschijnlijk maakt je koeler geen contact met je core en daardoor slaat hij af omdat hij merkt dat hij niet gekoeld wordt. Dat is een beveiliging tegen doorbranden. Probeer eens met wat meer koelpasta :)
Pagina: 1