Toon posts:

Ik krijg via DHCP wel IP toegewezen, maar kan niet pingen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.

Ik heb een laptop(NEC Versa P520) met daarin een wireless internet kaart PRO 2100 3b van Intel. Als ik naar draadloze netwerken zoek, dan vind ik het AP thuis. Ik krijg dan ook netjes via DHCP een ip toegewezen. Maar daarna kan ik de DHCP server, die tevens DNS server is, niet pingen. Dit kan wel vanaf de vaste machines in hetzelfde netwerk.
Ik snap hier helemaal niets van. Ik heb alle protocollen en clients en services al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar was niet succesvol.

Iemand suggesties?

Groeten,
Niels

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:05

Nibbz

Postmaster General

Firewall aanstaan?

13:37

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen enkele... Ik had vroeger ZoneAlarm, maar gaf meer problemen dan oplossingen, dus weg gegooid.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Staat op 1 van je W-LAN-apparaten misschien WEP of WPA aan?

En wát zijn precies de IP's die je hebt/krijgt?

[ Voor 31% gewijzigd door Osiris op 22-08-2004 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
WEP wordt idd gebruikt, op de AP en mijn laptop, en de goede key is gewoon ingevoerd. Het laatste IP dat ik heb gehad is 10.0.0.150 DNS/DHCP is 10.0.0.138. Maar ik heb ook wel eens 10.0.0.155 oid gehad. Ligt altijd ergens in die buurt.

Verwijderd

Topicstarter
ipconfig /release en ipconfig /renew heb ik ook al talloze keren geprobeerd. Het werkt opzich prima, en krijgt netjes van de DHCP server alles toegekent. Maar waarom kan ik hem daarna niet pingen? ping 127.0.0.1 of ping localhost(hetzelfde, ik weet het), werkt ook gewoon.
Wat mij betreft erg raar allemaal...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heeft je AP misschien een webinterface waarin je bepaalde soorten verkeer kunt blocken ?
ICMP traffic bijvoorbeeld.

Kan je wel internetten en pingen naar adressen op internet ? Bijvoorbeeld de tweakers.net server ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee, naar internet adressen kan ik ook niet pingen. Modem is Alcatel SpeedTouch 510 Multi User en heeft dus een webinterface. Of je verschillende soorten verkeer kunt blokken weet ik niet. Maar zou het dan niet logischer zijn dat de rest van de pc ook neit kunnen internetten. Mijn laptop is de enige die gebruik maakt van het draadloze netwerk. Alle vaste PC's hebben geen probleem. Daarvandaan kun je ook gewoon de DHCP-server pingen en mijn laptop. Andersom kan ik ook de vaste pc's pingen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zegt dat je je DHCP niet kunt pingen, wat is precies je DHCP Server ? Ik gok uit je verhaal je ADSL modem.
Begin eens met het pingen van je AP, ik denk eerder dat op de een of andere manier je verkeer niet voorbij je AP komt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Het verkeer komt wel langs AP want het AP hangt aan een switch met daaraan andere draadvolle pc's en die kan ik wel gewoon pingen zonder problemen. Die switch hangt dan weer aan het ADSL modem, en die is idd tevens DHCP server. En dat doet ie goed want hij deelt netjes adressen uit. En met elke PC kan ik het mode/DHCP-server pingen behalve met mn laptop die via een AP gaat...
AP lijkt mij dus wel prima...

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Heb je je register goed opgeschoond na het verwijderen van Zonealarm?
Ik hoor vaak dat als je zonealarm verwijderd hij toch dingen blijft blokkeren.

Be Stronger Than Your Excuses

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 22:04:
Het verkeer komt wel langs AP want het AP hangt aan een switch met daaraan andere draadvolle pc's en die kan ik wel gewoon pingen zonder problemen. Die switch hangt dan weer aan het ADSL modem, en die is idd tevens DHCP server. En dat doet ie goed want hij deelt netjes adressen uit. En met elke PC kan ik het mode/DHCP-server pingen behalve met mn laptop die via een AP gaat...
AP lijkt mij dus wel prima...
Dus het enige wat je niet kan vinden is je DHCP server :?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Wat krijg je als je op de laptop dit intikt in de command-prompt:
code:
1
nslookup www.tweakers.net

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Probeer anders eens om de laptop met de kabel aan te sluiten op je switch om te controleren of het aan je laptop of aan je ap ligt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet kan vinden, tenminste via ping, is de DHCP server, en alles buiten het netwerk.

Ik zal het nog wat lastiger maken, ik ben gisteren nog even naar mijn studentenkamer in Eindhoven geweest, en daar werkt het draadloze netwerk wel prima. En daar krijg ik ook alles toegewezen via DHCP. Daarna is ook nog alles prima te pingen.
Maar als het aan de AP hier zou liggen, dan zou het toch niet logisch zijn dat hij het toestaat om alle pcs te pingen, maar niet de DHCP server of daarbuiten.

nslookup www.tweakers.net geeft als resultaat:
*** Default servers are not available
Server: UnKnown
Address: 127.0.0.1

*** UnKnown can't find www.tweakers.net: No response from server

Iemand nog meer suggesties?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 10:55 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

doe eens een tracert naar het IP van je DHCP server op je local LAN ?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:54:
...nslookup www.tweakers.net geeft als resultaat:
*** Default servers are not available
Server: UnKnown
Address: 127.0.0.1

*** UnKnown can't find www.tweakers.net: No response from server

Iemand nog meer suggesties?
'k Weet niet hoe je 't voor elkaar hebt gekregen, maar hier uit blijkt dat je 127.0.0.1 als DNS server gebruikt en het verbaast me niet dat je dan geen namen naar ip-adressen kunt resolven.

Overigens zit je nu al bijna een dag lang te prutsen in dit forum, maar je hebt nog steeds geen duidelijke omschrijving gegeven van "kan niet pingen". Vertel eerst eens welke foutmelding je krijgt als je ping <dhcp server> hebt ingetiept

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
en wat geeft volgend commando als resultaat:
code:
1
ipconfig /all

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op 23 augustus 2004 @ 11:17:
[...]

'k Weet niet hoe je 't voor elkaar hebt gekregen, maar hier uit blijkt dat je 127.0.0.1 als DNS server gebruikt en het verbaast me niet dat je dan geen namen naar ip-adressen kunt resolven.

Overigens zit je nu al bijna een dag lang te prutsen in dit forum, maar je hebt nog steeds geen duidelijke omschrijving gegeven van "kan niet pingen". Vertel eerst eens welke foutmelding je krijgt als je ping <dhcp server> hebt ingetiept
Lijkt me wel duidelijk dat hij 'No route to host' krijgt?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

lier schreef op 23 augustus 2004 @ 09:48:
Probeer anders eens om de laptop met de kabel aan te sluiten op je switch om te controleren of het aan je laptop of aan je ap ligt...
Al geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 11:26:
[...]Lijkt me wel duidelijk dat hij 'No route to host' krijgt?
Want? Dat zie je in je kristallen bol?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1