'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik zoek ook een Voltmod voor me Ga-7N400-L1 mobo.....
Bl44t
Ik heb hier een Ga7n400 pro 2 mobo van gigabyte en heb gewoon de voltmod op de cpu uitgevoerd, mijn cpu draaide standaard op 1.5V, en daar kan ik maar 10% bovenop gooien, dus 1.65V max en dat was te weinig. Dus heb ik het corevoltage op de cpu verhoogt naar 1.6V en daar nog eens 10% bovenop gegooid.
Voltmods voor het bord zelf ben ik niet tegengekomen, maar moet eerlijk zeggen dat ik liever mijn cpu onder handen nam omdat die maar 50 euro kostte itt het mobo dat 120 was
Voltmods voor het bord zelf ben ik niet tegengekomen, maar moet eerlijk zeggen dat ik liever mijn cpu onder handen nam omdat die maar 50 euro kostte itt het mobo dat 120 was
Hm, dit klopt ook niet helemaal, check naar mijn verbeteringen hierbovenTerw_Dan schreef op 22 augustus 2004 @ 16:28:
Ik heb hier een Ga7n400 pro 2 mobo van gigabyte en heb gewoon de voltmod op de cpu uitgevoerd het voltage verhoogd in de BIOS, mijn cpu draaide standaard op 1.5V, en daar kan ik maar 10% bovenop gooien, dus 1.65V max en dat was te weinig. Dus heb ik het corevoltage op de cpu verhoogt naar 1.6V en daar nog eens 10% bovenop gegooid.
Maar goed, iemand anders misschien ideeen?
FnF
Hoezo klopt dat niet?FnFnF schreef op 22 augustus 2004 @ 16:43:
[...]
Hm, dit klopt ook niet helemaal, check naar mijn verbeteringen hierboven![]()
Maar goed, iemand anders misschien ideeen?
FnF
ik heb zowel in de bios het voltage wat omhooggegooid (maar dat was maar 10% boven op de standaard Vcore en dat was dus te weinig).
Dus wat ik vervolgens gedaan heb is de cpu zelf onder handen genomen zodat die op een hogere Vcore loopt (zonder verder iets in de bios daarvoor aan te passen loopt hij nu op 1.6V ipv 1.5V).
Hmmm. ik heb de Ga7n400 pro en daar draaide mijn proc standaard al op 1.65VTerw_Dan schreef op 22 augustus 2004 @ 16:28:
Ik heb hier een Ga7n400 pro 2 mobo van gigabyte en heb gewoon de voltmod op de cpu uitgevoerd, mijn cpu draaide standaard op 1.5V, en daar kan ik maar 10% bovenop gooien, dus 1.65V max en dat was te weinig. Dus heb ik het corevoltage op de cpu verhoogt naar 1.6V en daar nog eens 10% bovenop gegooid.
(en die had ik op 1.7 gezet
ik heb wel een aantal bios updates gedaan. probeer dat eens eerst.
Die +10% werkt niet echt. Volgens Gigabyte is dat om de afwijkingen van je mobo te compenseren, dus als ie een beetje te laag staat afgesteld, kan je er +10% bij doen. Ik weet niet hoe ze aan die +10% komen, maar volgens mij is het +1% ofzo.Terw_Dan schreef op 22 augustus 2004 @ 16:45:
[...]
Hoezo klopt dat niet?
ik heb zowel in de bios het voltage wat omhooggegooid (maar dat was maar 10% boven op de standaard Vcore en dat was dus te weinig).
Dus wat ik vervolgens gedaan heb is de cpu zelf onder handen genomen zodat die op een hogere Vcore loopt (zonder verder iets in de bios daarvoor aan te passen loopt hij nu op 1.6V ipv 1.5V).
Bij mijn weten heb ik nog steeds gelijk dus.
Maar hoe wil je dan wel niet "wat" aan je CPU veranderen om het voltage te verhogen?
Geloof het nml niet helemaal
http://ocinside.de/html/workshop/pinmod/amd_pinmod.html
creatief met zilverlijm en je komt een heel eind.
Dingen die je aan je cpu verschildert zijn totaal mobo onafhankelijk (kan hem zo op een ander bord vrotten met standaard vcore van 1.6 ipv 1.5).
Dingen die je aan je cpu verschildert zijn totaal mobo onafhankelijk (kan hem zo op een ander bord vrotten met standaard vcore van 1.6 ipv 1.5).
Oke, maar weer ff ontopic.Terw_Dan schreef op 22 augustus 2004 @ 17:01:
http://ocinside.de/html/workshop/pinmod/amd_pinmod.html
Weet iemand nog iets?
Mag ik vragen wat er mis is met mijn manier? Dat werkt ook gewoon goed
Nee, jij hebt je CPU gevoltmod.
Wij willen het moederbord hebben gevoltmod.
Aangezien onze CPU's maar tot max 1.85Volt kunnen.
We willen daarboven komen.
En jou manier werkt daar niet voor
Wij willen het moederbord hebben gevoltmod.
Aangezien onze CPU's maar tot max 1.85Volt kunnen.
We willen daarboven komen.
En jou manier werkt daar niet voor
Pagina: 1