Toon posts:

geforce fc 5600 128mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat verschillende drivers geinstalleerd, maar wat is nou de beste driver voor deze kaart. Ook met de nieuwste driver van nvidia.com ben ik niet tevreden
Ik vind namelijk dat ik teleurstellende resultaten haal met deze kaart.

bij 3dmark03 haal ik maar 2610 punten

- amd2600
- 512ddr 400mhz
- win xp pro
- directx 9.0c

nix is overgeklockt
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik weet niet of je een topic titel kunt veranderen maar ik bedoel geforce fx 5600 128mb

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 16:16 ]

Verwijderd

Spijt me om je dit medetedelen.

Maar het is ook een k*t kaart :/

sommige geforce MX series zijn beter als deze kaart, echt bagger.
Heb em zelf ook gehad, die score klopt ;(

Verwijderd

Topicstarter
mja, tis idd geen geweldige kaart, maar hij is tog wel beter als de geforce 4 ti 4200? die heeft een maat van me en haalt hogere scores

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Jouw score is normaal. Verder moet je je niet blindstaren op die 3Dmark03 score. Het is een slechte benchmark. Een Radeon 9600 Pro EZ die lagere 3dmarks haalt dan mijn FX5600 is toch sneller én heeft betere beeldkwaliteit (in echte spellen).

Btw. Normaal scoor ik rond de 2800/2900 o.i.d.
Hoogste wat ik ooit gehaald heb ik 3101, na lange tijd tweaken en proberen.

@Posts hierboven, de kaart is soms sneller (DX9 games) en soms trager (DX8 games) dan een GeForce 4 Ti4200. Over het algemeen heeft de FX5600 voorkeur (indien dezelfde prijs).

Verder is deze kaart NIET trager dan een MX'je ofzo. Een GeForce 4 MX presteert ronduit slecht, terwijl de FX5600 gewoon het budget van dit moment is. Doom III is er nog aardig mee te spelen. Een GeForce 4 MX trekt het misschien ook wel, maar dan vallen er veel details en effecten (en texturescherpte) weg omdat het een DX8 kaart is :/ .

Een FX5200 64Bit is een kaart om van te :r . Met de FX5600 128Bits kaarten valt het nog wel mee, al moet je deze kaart niet meer kopen omdat de prijs/kwaliteit gewoon niet goed is.

[ Voor 49% gewijzigd door Thandor op 22-08-2004 16:21 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
dus het ligt er niet aan welke driver ik instaleer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 16:20:
dus het ligt er niet aan welke driver ik instaleer
nope gewoon bagger kaart...

en verder een gf4ti kan je niet vergelijken met een fx want fx is budget kaart en de ti een high end kaart....

maarja zoals gezegd de gf4 is dx8 en dan mis je wat dingen in een dx9 spel.. maar mocht ik kiezen koos ik toch de gf4 ti....

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Oudere drivers zijn over het algemeen beter. Ik heb het zelf getest. Toen ik met oude drivers (lees 45.xx) nog MotoGP2 speelde zag dat er allemaal heel gelikt uit.
Een geruime tijd later, toen ik dus nieuwere 56.xx drivers had wou ik nogmaals MotoGP2 spelen. Toen "schrok" ik wel van de lage beeldkwaliteit. De wegen waren gewoon onscherp en alles wat ver weg gerendert moest worden werdt gewoon vaagjes weergegeven.
Toen heb ik de oudere drivers geinstalleerd en de performance was 5% lager maar de beeldkwaliteit was meer dan 25% beter. De weg-detail valt nl. heel goed op bij MotoGP2.

Die 3Dmark03 score moet je absoluut niet naar kijken, het is allemaal maar misleidend vind ik. Gebruik hem alleen maar als je een paar tweaks hebt uitgevoerd en je wilt zien of je performance winst hebt ;). Al met al kun je voor dat laatste beter 3Dmark2001 gebruiken. (Of Aquamark 3).

@Andreict, een GeForce 4 Ti is allang geen highend meer ;), een Radeon 9800 Pro valt tegenwoordig in het middensegmet.
De 2D beeldkwaliteit van een FX is ook beter door de betere filters op de VGA uitgang. De 3D beeldkwaliteit is ook beter. (Verschil getest met Aquamark 3 en de FX had nét ff wat meer detail.).

[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 22-08-2004 16:27 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik heb een Geforce FX 5600XT 256mb (230:400) kaarjte en een Geforce FX 5600 128mb (250:350).

Allebei budget-kaartjes, maar ik kon ze goedkoop overkopen. Mijn ervaringen zijn dat games er "redelijk" op gespeeld kunnen worden, zonder getweakte drivers of anders omega-drivers. Het zijn alleen geen prestatie kaartjes waarvan je kan zeggen van: WoW!
NFS underground, doom3 en unreal tournament 2004 draaien op mijn Athlon XP 3000 en ik heb er verder geen klachten mee.

Trouwens, als je toch gaat patsen, mijn kaartjes halen rond de 2800 punten. ;)

Maar ik vind het een lekkere kaartje(s) ook al zeggen ze dat het k*t kaarten zijn.

p.s. waar zijn de echte tweakers gebleven met het overklokken van die dingen, ben met de XT kaartje nooit hoger gegaan dan 245:410 wat een puntjesverhoging in 3dmark03 3100 leverde.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op 22 augustus 2004 @ 16:25:

Die 3Dmark03 score moet je absoluut niet naar kijken, het is allemaal maar misleidend vind ik. Gebruik hem alleen maar als je een paar tweaks hebt uitgevoerd en je wilt zien of je performance winst hebt ;). Al met al kun je voor dat laatste beter 3Dmark2001 gebruiken. (Of Aquamark 3).

.
op 3dmark2001 haal ik tussen de 8500 en 9500

Verwijderd

Topicstarter
als ik me geld binnenheb, koop ik een sapphire 9800 pro voor 195 euro en ben ik van die kut kaart af:) ik kan em voor 50 euro verkope aan een vriend

maar tog bedankt jongens

• Thandor

Thandor

SilverStreak

3Dmark2001 kan ik 11000/11500 halen als ik mijn PC op ongv. 2600+ laat draaien.
Als je een Radeon 9800 Pro koopt, neem dan wel de 256 Bit versie ;), anders ga je er nauwelijk op vooruit.

Informatie over die 256Bit kaarten is genoeg te vinden, er zijn topic's over op GoT.
Klik hier om ze te vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
de saphire 9800pro is tog 256bit

want bij veel hardware winkels staat er niet bij of het 128mbit of 256bit is

de saphire 9800 pro op alternate staat het er niet bij

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 17:38 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Sapphire 9800 Pro is meestal 256 Bit. Als er EZ/LE/Lite o.i.d. achter staat (of 128Bit) dan moet je opletten. Meestal kun je ook zien dat de kaart enkele tientjes lager geprijsd is.

Volgens mij zijn de kaarten met vierkante BGA memchips 256Bit. De rechthoekige zijn 128Bit. Dit weet ik niet zeker, maar je kunt het Hier opzoeken ;)

Bij Alternate hebben ze volgens mij een 256Bit Sapphire Radeon 9800 Pro.
Als je bij Club3D kijkt zie je een 9800 Pro/LE - /me Actie - staan. Die moet je dus niet hebben (Tenzij je persé een trage kaart wilt ;))

offtopic : <font color=red> - Actie - </font> werkt niet :/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 05:03 . Reden: maar [me] wel ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt,
Pagina: 1