Toon posts:

[wifi] Asus wl100g en win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een laptop met win2k en een Asus wl100g PCMCIA card. Op zich ben ik wel tevreden van de ontvangst van de kaart en dergelijke, maar de bijgeleverde software vind ik behoorlijk k*t. Soms lijkt het instellingen te vergeten (plots offline gaan) en er is ook geen WPA support.

Kent er iemand een manier om hier WPA mee werkend te krijgen? Is het mogelijk om andere software te gebruiken? Voor zover ik zie geeft MS in ieder geval geen patches hiervoor (enkel voor XP) en upgraden zie ik niet echt zitten alleen hiervoor...

Verwijderd

Het zit hem niet in Win2k, maar in de utilities van de wl100g die het niet ondersteunen. Ik heb Asus al gemailed, maar die waren niet echt veel van plan om er ook maar iets aan te doen.

Ik ben zelf ook al bezig geweest, nog geen succes tot op heden na heel wat drivers van ook andere fabrikanten te hebben geprobeerd.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb gemerkt met die software dat die op oudere systemen perfect werkt maar op nieuwe systemen kan je beter een Sweex kaartje erin zetten want die werken stukken beter. Ik baal van Asus met nieuwe computer en met die software. Ik heb van een andere leverancier drivers gebruikt en dat ging beter maar ik weet niet welke dat was.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een Edimax (? ofzoiets :) ) kaart mogen testen en daarmee kon wel WPA inderdaad. Maar het probleem was dat die kaart zelf absoluut niet vlot leek samen te werken met het AP (WL500g) en bovendien regelmatig uitviel. Dus afvoeren die handel...

Zal bij de leverancier eens horen of ik de WL100g niet kan ruilen voor een model met fatsoenlijke software. Normaal is dat geen probleem daar. Zal er bij hem ook nog eens op aandringen om ASUS hierover lastig te vallen. (ze zijn invoerder in België en zouden normaal wel enige contacten moeten hebben)
Ik heb echter een sterk vermoeden dat de WL100g op Windows XP wel WPA kan of vergis ik me?

<rand>Toch altijd iets met die Wifi, ben ook net bezig met alle interne Wifi kaartjes op onze behoorlijk nieuwe bedrijfslaptops te vervangen voor WPA ondersteuning...</rand>

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 22:59 ]

Verwijderd

WinXP + wpa is geen probleem, dan heb je die k*ttools van Asus niet nodig

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 16:09:
WinXP + wpa is geen probleem, dan heb je die k*ttools van Asus niet nodig
Tja, als je een perfect werkende laptop met een mooi legale Win2k licentie erbij hebt vind ik het op zijn zachtst gezegd nogal "lastig" om speciaal hiervoor nog eens langs de kassa van ome Bill te gaan en de moeite te doorlopen om heel de zooi te upgraden. Asus zou gewoon werkende software moeten leveren. Op de doos staat dat hij WPA doet, er staat niet op dat hij enkel WPA doet als je de laatste Windows versie hebt. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 09:38:
[...]

Tja, als je een perfect werkende laptop met een mooi legale Win2k licentie erbij hebt vind ik het op zijn zachtst gezegd nogal "lastig" om speciaal hiervoor nog eens langs de kassa van ome Bill te gaan en de moeite te doorlopen om heel de zooi te upgraden. Asus zou gewoon werkende software moeten leveren. Op de doos staat dat hij WPA doet, er staat niet op dat hij enkel WPA doet als je de laatste Windows versie hebt. :(
Heb ik ze ook al uitgelegd: resultaat: je krijgt geen eens antwoord

:/
Pagina: 1