Toon posts:

Abit KV7 boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft een nieuwe computer gekocht met een Abit KV7 mobo. Deze wil echter niet op een normale manier booten. Het lampje van de harde schijf brand dan continue en het monitorbeeld is zwart. Door de resetknop 2 seconden in te drukken komt ie weer tot leven. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Ik heb het volgende geprobeerd:

- de search gebruikt
- een bios update gedaan
- op Google gezocht naar "Abit KV7 boot problem"

Dit heeft geen bruikbaar resultaat opgeleverd.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Check de voeding want als ie na het upspinnen van de HD's wél boot dan trekt je voeding het waarschijnlijk niet.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mogen we wat meer specs van die pc? en idd wat voor voeding heb je? Minimaal een 300 watt is aanbevolen tegenwoordig :) (Alhoewel een 250Watt meestal ook nog wel wat kan hebben)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is 400 Watt. Wat technische details betreft: ik ben helaas op hardwaregebied onderontwikkeld. Hij heeft 512 Mb geheugen en een 2500+ AMD processor.

Als de computer dus wel door het bootproces komt werkt ie perfect. Het probleem ontstaat alleen als de computer langere tijd heeft uitgestaan.

Ik kan er nog aan toevoegen dat het vorige mobo in mijn eigen computer een Abit KT7A was. En die had het probleem dat ie niet wilde booten als de computer warm was. Ook hierbij was de workaround het 2 seconden indrukken van de resetknop.

Ik dacht toen nog "zal wel weer aan mij liggen". Nu in een compleet andere computer met een Abit mobo zo'n zelfde soort probleem is ontstaan dacht ik dat dat geen toeval meer kon zijn. Op internet kom ik wel veel mensen met Abit mobo's tegen met deze problemen; alleen zonder oplossingen helaas.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Vervang het batterijtje van je mobo dan maar eens...

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Als het beeld zwart blijft zou je verwachten dat je via de PC speaker wellicht een aantal piepjes hoort, is die PC speaker aangesloten en hoor je die ??

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
Nee de PC speaker geeft dan geen geluid. Het beeld blijft zwart.

Verwijderd

Wou je eens zou kunnen proberen is een ander videokaartje erin te stoppen. Lijkt wel of die iets niet wilt initialiseren (hardware) de eerste keer. Des te meer omdat je het met 2 mobo's dezelfde problemen lijkt te hebben. Lijkt me sterk dat het dus aan de mobo's zelf ligt. Staat me namelijk nog iets van bij. Had een 9800 Pro op een KT7 gezet maar dit werkte niet natuurlijk (BIOS gaat maar tot 9700 pro) maar staat me bij dat het lampie van de harddisk erg fanatiek bleef branden. Hoeft niet de oplossing te zijn natuurlijk maar wat je kan het effe proberen natuurlijk
Pagina: 1