Toon posts:

[XP] HPLJ2100 drivers voor nt4 client installeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een goedwerkend(bijna dan) netwerkje liggen, met daarop 2 xp bakken 1 2K laptop en sinds kort een NT4.0 laptopje. Nou wil ik graag de laserjet 2100 die op een xp bak geïnstalleerd staat gebruiken op alle pc's. Dat vormt allemaal niet zo'n probleem bij de andere xp bak en de 2k bak, maar op de NT4.0 laptop wil t allemaal niet zo. Ik kan via t netwerk gewoon de xp bak benaderen en de printer zien, maar zodra ik hem wil installeren vraagt ie om een driver, ik dus de driver gedownload van de HP site, .inf file geselecteerd maar dan zegt NT: Printer Driver Setup Error: Printer driver is unknown. :?

Ach kleinigheidje blijf je altijd houden dus ik wil de printerdriver voor nt op de xp bak installeren zodat ik op die laptop geen driver hoef te installeren. En als ik daar dan bij additional printer drivers NT4 aanvink en hetzelfde .inf bestand weer opzoek, dan krijg ik dezelfde melding in XP. 8)7

Het probleem ligt ook niet bij de driver want als ik hetzelfde trucje met mn HP Deskjet 940c probeer heb ik hetzelfde probleem. :(

Iemand ideeën?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Volgens mij werkt deze functie alleen in de Server versie's van windows, maar dat weet ik niet 100% zeker . Heb je als eens geprobeerd om op de nt4 laptop eerst de driver te installeren en daarna de printer aan te klikken op de xp machine?

Trouwens weet je zeker dat je de nt4 driver gebruikt? :)

Ik pas ook even de topic title aan zodat hij aan de richtlijnen voldoet zoals aangegeven in: Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt btw 3 verschillende drivers ..pcl5e,pcl6,ps ... welke heb je geinstalleerd ?

probeer je niet per ongeluk via postscript naar pcl te printen oid ?

Iperf

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
leon1e schreef op 22 augustus 2004 @ 17:34:
Volgens mij werkt deze functie alleen in de Server versie's van windows, maar dat weet ik niet 100% zeker .
Die functie is in XP Professional gewoon aanwezig. Kijk in de eigenschappen van de printer op de XP Pro bak op het tabbklad delen en vind de knop "Extra Stuurprogramma's" :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 22 augustus 2004 @ 18:31:
je hebt btw 3 verschillende drivers ..pcl5e,pcl6,ps ... welke heb je geinstalleerd ?

probeer je niet per ongeluk via postscript naar pcl te printen oid ?
ik heb de PCL 6 versie geïnstalleerd staan.
Moet ik dan op zoek naar een specifieke pcl 6 driver voor windows nt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 21:31 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat zou ik maar eens proberen. je spreek namelijk de driver aan niet de printer

btw ik heb zelf altijd liever postscript .. waarom kweenie .. maar nooit problemen,

Iperf

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows 2000 ondersteunt twee soorten printer drivers - de zogenaamde versie 2 en de versie 3 printer drivers. Versie 3 zijn Windows 2000 only (en XP), terwijl de versie 2 NT4 en 2000 zijn.

Op een 2000 of hoger wil je absoluut een versie 3 driver hebben als dat kan - het zou dus idd goed kunnen dat je even de specifieke NT4 driver moet gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties!
het is inmiddels gelukt met een pcl5e driver. :D

Verwijderd

Ik kick even schaamteloos dit oude topic...... :)
Heb namelijk hetzelfde probleem, maar dan met een HP laserjet 6p.
Ik wil de additional drivers op de 200 server installeren, omdat we nog 1 werkstation hebben met NT.
Alleen hij blijft zeggen dat ze incompatible zijn. Heb van de HP site zowel de pcl5 als de postscriptdrivers geprobeerd.
Pcl 6 (wat bij ons eigenlijk de standaard is) kan ik nergens vinden......
Hellup....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en gewoon niet de drivers op de server zetten, maar alleen lokaal de drivers instaleren ?

uit mijn hoofd zijn er 5 en 5e drivers voor dat ding .. geen 6

Iperf

Verwijderd

opgelost.
lokaal geinstalleerd op lpt1 en lpt1 naar de netwerkpoort verwezen.
:)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je het dan netjes wil doen maak je een nieuwe poort aan die naar de printserver wijst

en link je die printer naar je noieuwe poort ipv lpt1:

Iperf

Pagina: 1