Armada e500 accu: failure 203

Pagina: 1
Acties:

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ls,
ik heb tijd mn laptop niet gebruikt, en nu is de nieuwste accu ermee gestopt. Dwz, de ledjes op de accu doen het niet meer, en hij wilt niet meer opladen. Calibreren werkt niet en als ik de diagnostische tool van compaq gebruik, geeft hij "failure 203". Het mooiste is dat ik daar NIETS over kan vinden bij google, of bij compaq/hp zelf.
Weet iemand wat dit betekend ?
Daarbij is mij ten ore gevallen toen ik nog op de TD werkte, dat de accu's een chip hebben waar het serial/product nummer instaat, deze word ook uitgelezen, want diagtool kan wel zn nummer vinden. Als het goed is kan je deze hardresetten zodat ie weer kan opladen (als ie echt te leeg is crashed ie wel eens).
Wie weet daar wat vanaf?

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
O-)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Je zult eerst de accu open moeten maken, dit kun je het beste met een aardappelschilmesje doen.
Daarna even de spanning meten die op de rode en zwarte draad staat, dit zal zo tussen de 11/12v moeten liggen.
Mocht de spanning rond de 7v liggen, dan ben ik bang, dat het printje 3 cellen leeggetrokken heeft.
Een nadeel van deze cellen zijn, als ze leeg zijn (onder de klemspanning), zijn ze niet meer op te laden.
Op het printje zit een eeprom, dit zal een 24c01 zijn (als het goed is).
In deze eeprom worden (zover ik nu weet) de "instellingen" van de accu opgeslagen.
De eeprom is niet zonder geschikte apparatuur te legen, maar je kunt proberen om even alle draden los te solderen.
Dit een dag ofzo zo laten, en daarna de draden weer vast solderen.
Tis dan afwachten of de accu weer begint met laden.
Mocht je blauwe accu cellen hebben, dan wordt het geheel een beetje lastiger.
De draden zitten dan namelijk onder de accu vast gesoldeerd, je zult dan het geheel (cellen en printje) in 1 keer er uit moeten halen.

And The Only One