Doorgaan met een notebook, of toch de workstation houden?

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn huidige systeem

• AMD Athlon XP 2800+
• Abit NF7-S Rev. 2.0
• 512MB Corsair XMS PC3200 CL2
• 2x 120GB Western Digital 8MB (draait in raid 0)
• Enermax 432W
• Lian-Li Pc-60
• LG 16x DVD (zwart)
• Plextor 48/24/48A (zwart)
• Elsa Gladiac 721 GF3TI200 (Passief gekoeld, Zalman)
• Zalman CNPS-6000CU

Aangezien ik ga studeren, heb ik (via school) een laptop gekocht:

• Intel Pentium M 1.7 735 CPU (Dothan), 2MB L2
• 768MB PC2700 DDR
• 60GB 5600RPM
• Combo DVD CDRW station
• 15" TFT, SXGA (1400x1050)
• Ati Mobility Radeon 9600 64MB DDR
• 802.11G WLAN
• Gigabit ethernet adapter
• 56k6 modem
• 2x PCMCIA Type II
• 2x USB2.0
• Firewire
• S-Video

Nu twijfel ik of ik mijn huidige systeem wel wil houden. Op dit moment kan ik misschien nog wel een leuk bedragje voor het systeem krijgen aangezien het allemaal A-Merk hardware is.
Maar daarentegen ga ik wel de 240GB aan storage, 5.1-geluid (ik heb een Logitech Z-680) en de upgrademogelijkheden missen.
Dat eerste kan makkelijk opgevangen worden door een externe hdd zoals de LaCie Big Disk Extreme 500 GB (7200rpm, 1394/400/800, 8MB) en een Creative SoundBlaster Audigy 2 NX, USB.

Iig, de pro's en cons kunnen jullie zelf ook wel bedenken.
Voornamelijk doe ik aan webdesign (Studio MX en Photoshop CS) voor mijn opleiding (C-MD) en in mijn vrije tijd doe ik voornamelijk surfen, warez downloaden via UseNet en af en toe een game (voornamelijk CS).

Wat zouden jullie doen, en waarom? :)

T.net gallery | V&A ads

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik weet niet wat voor scherm je op je workstation hebt.
Maar gamen met een laptop is natuurlijk altijd minder. Nu heb jij wel een Flexview scherm. Maar dan zit je nog met het probleem van je toetsenbord. Je kunt wel een docking station kopen...

Maar ik zou zelf het workstation behouden. Heb ik ook gewoon gedaan, en soms is het toch wel fijn om een vaste computer te hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou niet zonder workstations kunnen. Heb hier iig wel een notebook die ik ook veel gebruik en die binnenkort (na cpu upgrade) een heel aardig beestje is.
Toch zou ik mijn werkstations niet kunnen missen.
Waarschijnlijk komt dat ook doordat ik nogal veel hardware heb die ik niet kwijt wil (tv kaarten, veel hdds en dat soort dingen).
En het blijft leuk om gewoon met die dingen te klooien :P

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Maak nooit keuzes als het niet nodig is.

It takes two to tango Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou uitzoeken wat je nog voor dat systeem kunt krijgen en vervolgens eens berekenen wat de uitbreidingen voor je notebook kosten :)

Wat je ook kunt doen is je systeem verkopen, het geld ervan opzij zetten en zodra het nodig is om te upgraden (misschien 1-1,5 jaar later) je geld gebruiken om een desktop systeem erbij te kopen.

Ikzelf heb trouwens mijn desktop aan mijn vriendin (te leen) gegeven, omdat ik een erg kleine kamer heb en alle ruimte is meegenomen (EN hij wordt nu natuurlijk ook nog eens nuttiger gebruikt).

offtopic:
Waarom staat er Aikeleer als TS

[ Voor 28% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 22-08-2004 17:23 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Tja, als je niet echt serieus nieuwe 3d games speelt enzo, zou ik denk ik toch dat workstation verkopen... Misschien scherm & tobo & muis houden om toch beetje dat workstation feel te houden, aparte muis & tobo werkt toch lekkerder :)

Maar als je laptop alles kan wat je workstation ook kan, waarom alles in tweevoud hebben? :)

Hier stond een dode link.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn tobo (Logitech Internet Navigator/Elite USB) en muis houd ik sowieso dan.
Mijn monitor is atm echt zo brak dat het scherm van de laptop gegarandeerd beter is. Bovendien krijg ik een vage houder voor de laptop zodat het allemaal mooi op ooghoogte komt. :)

offtopic:
Aikeleer staat als TS omdat de SP eerst in een ander topic stond maar toen gemerged is. :)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Ik ben zelf ook overgegaan van desktop naar laptop. Omdat ik het niet fijn vind om continu op een laptop te werken heb ik mijn scherm, keyboard en muis gehouden. In feite hoeft er dus weinig verandering te komen in je werkhouding.

Ik heb zelf een grote hekel aan om twee verschillende systemen waar je vaak hetzelfde werk doet telkens te moeten synchroniseren.

Ik zou dus je desktop wegdoen nu je er nog een redelijke prijs voor kan vragen. Maar als je een die hard gamer bent en vaak je onderdelen verandert zou ik je desktop bewaren. Een desktop systeem is altijd krachtiger (of kan krachtiger gemaakt worden) dan een laptop.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Ik dacht toen ik m'n huidige, vlotte, laptop had gekocht dat ik geen desktop meer nodig zou hebben... totdat je dingen gaat doen die je desktop beter trekt (bij mij bijv. videobewerking).

Als je via school je laptop hebt gekocht vraag ik mij persoonlijk af of je die wel wil 'vervuilen' met troep en programma's van usenet en games. Daarnaast heb je een systeem om op terug te vallen zodra het met 1 van de twee misgaat.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

verkopen die handel!
Radeon 9600 trekt je geforce 3 er met gemak uit. En de laptop HD mag dan misschien niet snel zijn, maar denk toch dat het je meer om storage van warez gaat? ;) Ikzelf heb dat leuk opgelost door 2x 160GB in USB2 kastjes te stoppen voor thuis. Voor 'on the road' heb je meestal toch niet zoveel nodig. En Lacie is duur!

[ Voor 5% gewijzigd door Rhy op 22-08-2004 23:42 ]

Verwijderd

haal er gewoon een van je HD's uit en prop die zelf in zo'n externe usb kast voor harde schijven.. En verkopen die handel!!
Goed systeem heeft ook een goed scherm nodig, aangezien je gezegd hebt dat dit toch brak is kun je beter je pc verkopen. Zodanig dat je er nu nog een mooi bedrag uit kunt halen.

Succes B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 17:45 ]

Verwijderd

ik heb 2 jaar cmd achter de rug: hou er rekening mee dat er ook veel videobewerking in die richting zit.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb al jaren een laptop en een pc naast elkaar. Ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, die is snel en fijn etc. Toch houd ik mijn DT er zeker naast. Hier kan je gewoon meer mee. Al is het maar schroeven, prutsen (tweaken ;-)) etc. De laptop kan je dan als datatank en altijd beschikbaar systeem gebruiken terwijl je je DT als hobbydoos gebruikt....

ping 127.212.23.124

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
pjottum schreef op 24 augustus 2004 @ 08:51:
Ik heb al jaren een laptop en een pc naast elkaar. Ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, die is snel en fijn etc. Toch houd ik mijn DT er zeker naast. Hier kan je gewoon meer mee. Al is het maar schroeven, prutsen (tweaken ;-)) etc. De laptop kan je dan als datatank en altijd beschikbaar systeem gebruiken terwijl je je DT als hobbydoos gebruikt....
En zo is het maar net! X40 = school only. Als ik thuis ben ga ik toch 10x liever achter mijn huge ass tft zitten ;)
Pagina: 1