[XP PROF] MSN Messenger status veranderd

Pagina: 1
Acties:

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem of ongemak. Als ik een tijdje niet achter mijn pc verander ik mijn status in "afwezig". Dit geld ook voor de andere statussen. Als ik dan na een tijdje terug ben merk ik dat MSN zelf de status veranderd heeft in "online".

In de logboeken van Messenger PLUS lees ik dan dat op een bepaalde tijd de status veranderd is terwijl ik daar helemaal niet bij was.

Ik heb MSN Messenger al opnieuw geinstalleerd. Dat geld ook voor Messenger PLUS.

Ik gebruik MSN Messenger 6.2 in combinatie met Messenger PLUS 3.01.94

Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn status veranderd??

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan heb je waarschijnlijk aangevinkt dat je na een X aantal minuten vanzelf de status wil laten veranderen in afwezig...

Dat kan zowel in MSN, als in Plus!... Dus moet je maar even kijken waar je hem hebt ingesteld

Verwijderd

Plus verwijderen, is rotzooi.

Extra > Opties > Persoonlijke gegevens > tabje "Mijn Status".

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Willen jullie allemaal het topic even lezen voordat jullie reply'en, het gaat duidelijk niet op de status afwezig die vanzelf komt. Maar de status afwezig die vanzelf weer op online springt naar een tijdje.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 14:14:
Plus verwijderen, is rotzooi.

Extra > Opties > Persoonlijke gegevens > tabje "Mijn Status".
Hoezo is het rotzooi? Zomaar zeggen dat 'iets' rotzooi is kan ook wel, zonder een onderbouwing...

Als je dat bedoelt met de sponsor... Je kan bij de installatie gewoon zeggen dat je de sponsor niet wilt, dan installeert ie hem niet...
leon1e schreef op 22 augustus 2004 @ 14:17:
Willen jullie allemaal het topic even lezen voordat jullie reply'en, het gaat duidelijk niet op de status afwezig die vanzelf komt. Maar de status afwezig die vanzelf weer op online springt naar een tijdje.
Ah oke... Ik heb dat ook wel is, als ik bijv. zelf een status instel... Kom ik terug, sta ik op online...

Maar bij mij is het dan vaak het geval, dat dan internet even wegvalt... Soms lang, soms kort... En als het lang is, dan verlies ik met van alles de verbinding, waaronder MSN... Als de verbinding er weer is, dan meld hij bij mij automatisch (terwijl dat dat uit staat) aan...

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2004 14:21 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik had het hier daarnet over met een vriend die hier ook last van heeft. Hij kwam toen met de volgende verklaring:
eMule stokt de verbinding, zodat MSN geen verbinding kan krijgen met de MSN server. Daardoor krijg je een korte loguit/login situatie waardoor je status naar online gaat
Dus, gebruikt de TS een p2p-programma die de verbinding qua actieve connecties dichttrekt?

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 16:24
te laat :X

[ Voor 88% gewijzigd door Spivvi op 22-08-2004 14:22 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Harm schreef op 22 augustus 2004 @ 14:20:
Ik had het hier daarnet over met een vriend die hier ook last van heeft. Hij kwam toen met de volgende verklaring:
[...]
Dus, gebruikt de TS een p2p-programma die de verbinding qua actieve connecties dichttrekt?
Maar als er een logout/login situatie ontstaat dan zie je dat in de logboeken toch niet als status-wijziging? :?
Ik dacht dat er dan meer iets kwam zoals "de contactpersoon is uitgelogd".

[ Voor 68% gewijzigd door _the_crow_ op 22-08-2004 14:23 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Harm schreef op 22 augustus 2004 @ 14:20:
[...]
Het is niet alleen eMule dan, want daarbij heb ik het ook wel eens, bij ABC (BitTorrent client) heb ik dat ook...

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik draai inderdaad een p2p programma (Shareaza) en MSN tegelijk. Maar het probleem deed zich op een ander systeem in huis niet voor.

Ik heb verder geen last van wegvallende internetverbindingen. Ligt het dan toch aan het p2p programma? En is er (behalve het uitschakelen van Shareaza) nog iets aan te doen?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sieweshaoao schreef op 22 augustus 2004 @ 14:36:
Ik heb verder geen last van wegvallende internetverbindingen. Ligt het dan toch aan het p2p programma? En is er (behalve het uitschakelen van Shareaza) nog iets aan te doen?
Het aantal actieve connecties, of hoe Shareaza dat ook noemt, in het programma verlagen. Maar dat betekent ook dat je met minder sources contact zal maken en je dus ook minder snel zal downloaden.
_the_crow_ schreef op 22 augustus 2004 @ 14:22:
[...]

Maar als er een logout/login situatie ontstaat dan zie je dat in de logboeken toch niet als status-wijziging? :?
Ik dacht dat er dan meer iets kwam zoals "de contactpersoon is uitgelogd".
Klopt. Het zal dus niet een volledige afmelding zijn die je van de MSN-servers doorkrijgt. Meer een soort van time-out of iets dergelijks. Precies weet ik het ook niet, dan zou je de messages van de MSN-servers moeten sniffen en die eens bekijken :) .

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sieweshaoao schreef op 22 augustus 2004 @ 14:36:
Ik draai inderdaad een p2p programma (Shareaza) en MSN tegelijk. Maar het probleem deed zich op een ander systeem in huis niet voor.

De instellingen aanpassen, in je P2P app... ;)
Pagina: 1