Probleem met beeld, allerlij blocken en vage kleuren?

Pagina: 1
Acties:

• Xenium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 12:07
Als ik deze computer opstart zie ik allemaal blokken, en strepen over het scherm heen. Vanaf het punt van opstarten bij het Asus Mylogo scherm tot aan de games geeft hij blocken en strepen, nu heb ik al gekeken en het kan zijn dat hij te warm is geweest bij het overklokken via Ati Tray tool, de core is slechts 18 mhz hoger GEWEES en het geheugen niet meer dan 15mhz, Deze zijn direct daarna ook weer normaal gezet. Maar sinds dien geeft hij dus rare kleuren en rare blocken.

Deze geeft hij niet altijd want als je de catalyst eraf gooit en windows de videokaart zelf laat installeren + alles nog op default laat staan geeft hij een beetje normalere kleuren en geen blocken, wel is alles onscherper en doet hij net als nu de kleuren met een groene 'touch' geven.

Weet iemand of dit ook wel echt aan me Saphire 9600 Atlantis ligt of aan me beeldscherm van IIyama vision Master 1451.

De hoeveelheid hertz staat trouwens op 60.

Er zit overigens ook een standaard heatsink op en geen videokaart koeler...

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Underclock je kaart en zet er een huiskamer ventilator op ( met de kast open jah :P ) Dan weet je zeker dat het niet aan de warmte kan liggen.

overclocken bij een kaart zonder koeler is trouwens niet slim 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Satch op 22-08-2004 14:12 ]

• Xenium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 12:07
Ik heb er nu een geforce kaartje ingegooid en nu heb ik bijna precies het zelfde, alle icoontjes op me bureaublad en mappen etc hebben nu nog steeds die streepjes en blokjes.

En deze kaart is toen der tijd vervangen voor een snellere(de Sapphire dus) en gewoon in een anti-statisch zakje gedaan en in de doos gestopt. Hiermee zijn dus geen problemen. Dus is het dan nog wel een videokaart probleem?