[laptop] beeld gescrambled

Pagina: 1
Acties:

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-08 17:01
Ik heb sinds kort een vreemd probleem op mijn IBM Thinkpad T40p met een ATI FIRE GL 9000. Het probleem is gerelateerd aan een spel, maar de oorzaak ligt bij de hardware of powermanagement/display driver software

Opeens, zonder enige aan te wijzen oorzaak, heb ik in het spel EVE Online last van display corruption, het hele beeld wordt gescrambled. Niemand anders heeft hier last van.

Van alles geprobeerd, herinstallatie XP, andere display driver versies, andere instellingen, maar tevergeefs. Pas toen ik niet meer aan het troubleshooten was, kwam ik erachter hoe ik het beeld weer normaal kon krijgen -- AC charger eruit halen en op de batterij |:( Als de laptop op de batterij gaat, gaat de display adpater op een soort power saving mode.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt voor jullie tijd.

Verwijderd

Als je de laptop op batterij alleen laat werken krijgt je inverterboard/backlight minder stroom, zodat ie minder stroom verbruikt.
Dit heet iets in de trend van "LCD auto dim" in je bios.

Je geeft zelf al aan dat het ws. hardware is. Heb je al contact opgenomen met je vendor?
Dit lijkt mij, zeker omdat je alles softwarematig al opnieuw hebt gedaan, écht een hardwarematig related probleem. Mss dat de koeling van je GPU niet goed is geweest? Who knows.
Als je nog garantie hebt zou ik gewoon maandag even contact met ze opnemen :)

• STING
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 13:54:
Als je de laptop op batterij alleen laat werken krijgt je inverterboard/backlight minder stroom, zodat ie minder stroom verbruikt.
Dit heet iets in de trend van "LCD auto dim" in je bios.

Je geeft zelf al aan dat het ws. hardware is. Heb je al contact opgenomen met je vendor?
Dit lijkt mij, zeker omdat je alles softwarematig al opnieuw hebt gedaan, écht een hardwarematig related probleem. Mss dat de koeling van je GPU niet goed is geweest? Who knows.
Als je nog garantie hebt zou ik gewoon maandag even contact met ze opnemen :)
Thanks.
Het ligt denk ik niet aan de cooling, want de overgang naar normaal beeld is te direct. Als het beeld scrambled is en ik haal de charger eruit, gelijk goed beeld.

Probleem is dat het de laptop van de zaak is, en ik hem niet zomaar kan inruilen omdat EVE Online het niet goed doet O-)

[ Voor 11% gewijzigd door STING op 22-08-2004 14:16 ]

• STING
.

[ Voor 100% gewijzigd door STING op 22-08-2004 14:01 ]

Verwijderd

Dan gok ik er op dat je inverterboard z'n beste tijd heeft gehad. Maar aan de andere kant kan het net zo goed je LCD-cable zijn.
Je zegt toch gewoon dat je een powerpoint presentatie van je werk aan het bekijken was ofzo O-)

Beetje creatief zijn he ;)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Hmmm heb je iets van powerplay ?? mischien dat het daardoor komt , probeer het eens uit te zetten

• STING
Erkandude schreef op 22 augustus 2004 @ 14:38:
Hmmm heb je iets van powerplay ?? mischien dat het daardoor komt , probeer het eens uit te zetten
Het is inderdaad gerelateerd aan Powerplay.
Powerplay zegt de graphics adapter in battery saving mode, als de AC adapter eruit is. Als ik Powerplay disable, blijft ie in high performance mode en blijft ie ook scramblen, als ik op de batterij zit

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Dus als je zorgt dat hij altijd op maximale snerhy savings werkt zou het mischien
goed komen. Maar dan heb je dus weinig aan je dikke videokaart, lastige situatie
dus, mischien even terug naar de winkel ?? oja dat ging niet he

[ Voor 7% gewijzigd door FlyEragon op 23-08-2004 11:53 ]

Pagina: 1