Toon posts:

adsl USB-modem / firewire / router conflict ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel verbinding via mijn ADSL USB-modem, maar kan, via internet explorer geen pagina's bekijken ??
Ik heb in het verleden een thuisnetwerk via een cross-cable met een oude computer geinstalleerd.
Dit netwerkje heeft nooit naar behoren gewerkt, vandaar dat ik een ADSL-modem/Router (Trust 445A) heb aangeschaft, alsmede een nieuwe (2e) computer.
Ik krijg het niet voor elkaar om deze router zodanig aan te sluiten dat ik ook verbinding heb met het internet.
Er zit volgens mij een netwerkbrug van de eerdere thuis-netwerk installatie (via windows XP wizzard) dwars.
Als ik deze brug verwijder en alle netwerkkaarten (10/100 & 1394), waarmee deze brug is verbonden, verwijder en dus als enige verbinding met de buitenwereld mijn ADSL USB-modem overhoud, kan ik wel verbinding maken met mijn provider, maar ik kan geen pagina's bekijken.
Ik beschik ook over een externe harddisk met firewire-aansluiting.
Deze schijf werkt niet op de betreffende computer waarop het thuisnetwerk was geinstalleerd.
Ook niet als de brug is verwijderd.
Op de nieuwe computer werkt deze perfect. (ook aangesloten op een netwerkkaart 1394 en dus waarschijnlijk last van het zelfde probleem)
Ik ben er van overtuigd dat als ik de eerdere installatie van het thuisnetwerk volledig van mijn computer kan verwijderen, ik wel een internetverbinding met pagina's tot stand kan brengen en daarna zonder problemen de router aan kan sluiten en de externe harddisk via de firewire.
Wie kan me hiermee helpen ????