PS2 optische digitale uitgang

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik overweeg een surround receiver aan te schaffen. Buiten het afspelen van DVD's heb ik ook een aantal spelcomputers die Dolby Surround of Pro Logic II geluid genereren. Zover ik weet worden Dolby Surround en Pro Logic II gewoon aan het analoge stereo signaal toegevoegd en wordt het door de receiver gedecodeerd. Dit zal ongetwijfeld goed werken als de spelcomputer via tulpjes op de receiver wordt aangesloten.

Echter wanneer je de (optische) digitale uitgang van de PlayStation2 gebruikt, kan de receiver dan nog steeds een Dolby Surround of Pro Logic II signaal herkennen en weergeven?

Overigens, als een PlayStation 2 spel slechts stereo geluid heeft, komt er dan gewoon ongecomprimeerd PCM uit de digitale uitgang? Kan iemand dit bevestigen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Als je je PS2 optisch aansluit, herkent je receiver het Dolby pro-logic 2 signaal nog uitstekend, en geeft het helemaal correct weer :)
Als je een dvd in je PS2 doet kun je zelfs gebruik maken van Dolby digital, en soms ook DTS (verschild per DVD).

En volgens mij stuurt je PS2 idd ongecomprimeerd PCM uit al z'n geluids uitgangen.

Verwijderd

Yep is inderdaad waar , ik gebruik ook optisch en met dvd`s springt ie op dolby digital en spellen dolby prologic 2 als het spel het tenminste wel ondersteund. Je hoeft verder er niks voor in te stellen

Verwijderd

(dubbelpost 2)

Ja, kheb mijn PS2 ook optisch aan mijn HT receiver hangen en die herkent ook netjes het uitgezonden signaal zoalls dolby digital en DTS. Zowel voor films en games.