Een tijdje geleden heb ik een draadloos netwerk geinstalleerd voor onze desktop pc en een laptop. Dit werkte perfect, nooit problemen mee gehad. Ik had echter wel altijd al een probleem met het "browsen" in de desktop pc (vanaf de laptop) in de Windows Verkenner. Laatst had ik het er met iemand over en kreeg ik de vraag/tip van iemand:
"Staat NetBIOS wel aan?"
Dus ik dat proberen te installeren via "Netwerkinstellingen" (in het configuratiescherm), Installeren..., Protocol, NetBIOS.
Daarna moest de computer opnieuw opstarten en vanaf dat moment heb ik het probleem dat ik niet meer online kan met de laptop. Ik heb nog wel het NetBIOS-protocol weer verwijderd, maar het probleem blijft bestaan.
Het rare is, de laptop zegt wel dat er een verbinding is met de Belkin. Ik krijg alleen een raar IP-adres (169.254.141.215, volgens mij het IP van de computer zelf) terwijl het IP-adres 192.168.2.3 moet zijn. (De desktop heeft IP 192.168.2.2, de router heeft als IP 192.168.2.1) Ook krijg ik bij de laptop geen Gateway, DNS en WINS-adres.
Configuratie:
Belkin Wireless Router
Desktop: Windows 98
Laptop: Windows XP Home
Zijn jullie nog meer info nodig om mij weer online te krijgen?
"Staat NetBIOS wel aan?"
Dus ik dat proberen te installeren via "Netwerkinstellingen" (in het configuratiescherm), Installeren..., Protocol, NetBIOS.
Daarna moest de computer opnieuw opstarten en vanaf dat moment heb ik het probleem dat ik niet meer online kan met de laptop. Ik heb nog wel het NetBIOS-protocol weer verwijderd, maar het probleem blijft bestaan.
Het rare is, de laptop zegt wel dat er een verbinding is met de Belkin. Ik krijg alleen een raar IP-adres (169.254.141.215, volgens mij het IP van de computer zelf) terwijl het IP-adres 192.168.2.3 moet zijn. (De desktop heeft IP 192.168.2.2, de router heeft als IP 192.168.2.1) Ook krijg ik bij de laptop geen Gateway, DNS en WINS-adres.
Configuratie:
Belkin Wireless Router
Desktop: Windows 98
Laptop: Windows XP Home
Zijn jullie nog meer info nodig om mij weer online te krijgen?