SpeedTouch 510 Planet Comfort

Pagina: 1
Acties:

• Schooltje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01-2025
Probleem: Mijn internetverbinding is heel traag. Mijn verbinding moet 2048/320 Kbit/s zijn, meestal haal ik met geluk een download tussen de 30 en 600 kbps.

Situatie:
Ethernetmodem (speedtouch 510) > Hub > PC

Oplossingen:
Nu heb ik als eerste mijn hub er tussen uit gehaald dit helpt iets maar ik kom nog steeds niet boven de 600 kbps uit.

Ik weet ook niet hoe het met de firmware zit. Ik heb versie 4.0.0.9.0 van de software. Alleen ik heb geen idee waar ik de juiste firmware update kan vinden en of dit ook positieve invloed heeft op mijn verbinding?

Ik heb planet ADSL comfort van KPN (2048/320)

Heeft iemand suggesties?

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 20:09
voor het snelle downloaden moet je ook op een server zitten met goede upload. Probeer www.speedtest.nl eens, daar kun je meten hoe snel je download.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor de firmware kijk even op de website van de fabrikant. Dit zal in jouw geval de alcatel website zijn als ik me niet vergis. Je kan daar alle info vinden.

Is je snelheid wel stabiel als je met een andere pc internet ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ga eens naar http://10.0.0.138/index.htm (tenzij je het ip handmatig veranderd hebt)

Dit zou er moeten staan, staat dat er ook?
code:
1
2
3
4
DSL Line Status     
Item               Description
Line State       Enabled
Speed (Kbit/sec)    416 up / 2240 down

Zo nee reset je Speedtouch eens, werkt dat ook niet neem dan eens contact op met Planet / KPN :)

edit: Als dit er wel staat, lijkt je verbinding in orde, en zou ik het probleem elders zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Mike Jarod op 22-08-2004 12:14 ]

• Schooltje
@Ghannes
Test enkele minuten geleden uitgevoerd met speedtest:

(PC rechtstreeks op Ethernet Modem)
Download: 551 kbps
Upload: 310 kbps

@Mike Jarod
(PC rechtstreeks op Ethernet Modem)
DSL Line Status
Item Description
Line State Enabled
Speed (Kbit/sec) 416 up / 2080 down

Dus dat is volgens mij redelijk goed

@sanfranjake
Wanneer ik mijn Ethernet Modem via de Hub aansluit is de internetverbinding op al mijn pc in mijn netwerk heel traag. Op http://www.speedtouch.nl/510.html kan ik informatie vinden over de firmware...ik zal daar eens kijken...maar ik vind het raar als daar 'oude' firmware de verbinding ineens traag is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Houd er wel rekening mee dat die pc's de verbinding delen, en niet allemaal de zelfde snelheid hebben he :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mike Jarod
  • Niet online
Je modem instellingen zien er dus goed uit, maar je hebt maar 2080 down. Zover ik weet zou dat gewoon 2240 moeten zijn. Zou toch eens een belletje doen (zelfs al los je het probleem op) naam Planet/KPN hierover, je hebt recht op dat kleine beetje extra down :)

• Schooltje
@sanfranjake
Nee dat weet ik :-) Maar ik vind een snelheid van tussen de 30 - 300 kbps wel heel erg traag.

Ik heb trouwens ook al een andere hub er tussen gehangen helaas zonder resultaat.

• Schooltje
@Mike Jarod
Ik zal eens een belletje doen richting planet....hopen dat het helpt....

Ik vind wel wazig dat mijn internetverbinding ineens zo langzaam is geworden, je zou toch zeggen dat er een verklaring voor moet zijn

• Schooltje
Nieuwste ontwikkeling....nu heb ik mijn Ethernet Modem een uur direct op mijn PC aangesloten en in dat uur is het modem al twee maal gereset...dit kan niet goed zijn....en die helpdesk van planet is niet te bereiken

• Schooltje
Inmiddels heb ik versie 4.2.7.16.0 op de SpeedTouch 510 geinstalleerd. Helaas zonder resultaat.

Wanneer ik op internet ga via PC > SpeedTouch haal ik normale snelheden. Echter zosnel ik mijn hub er tussen hang is de snelheid van het surfen veels te langzaam.

Heeft er iemand een suggestie? Zo er ergens een instelling voor het LAN in de SpeedTouch 510 verkeerd kunnen staan?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je geeft net zelf al aan dat het goed gaat zolang je de PC rechtstreeks aansluit. Zodra je je HUB er tussen hangt, gaat het mis. Waar zou je de fout dan gaan zoeken? Niet in het modem lijkt me, want die doet het goed (ook het LAN gedeelte, want het blijft de LAN poort waar je je PC op aansluit). Ik zou dus zeggen, flikker die hub er tussenuit, en probeer het eens met een andere hub, misschien dat dat beter gaat.

• Schooltje
@BredeP
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik heb ook een andere hub geprobeerd met precies hetzelfde resultaat een trage internet verbinding. Het lijkt mij gek dat beide hubs ineens stuk zijn. Ook had ik met lokaal filesharing via het netwerk geen commentaar op de snelheid. Alleen het internet is rampzalig.

Het kan natuurlijk zijn dat er op de een of andere vage manier iets veranderd is in mijn ST510 instellingen. Maar ik zou niet weten wat.!?!?!??!?!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
uhmm heeft de 510 niet een ingebouwde switch ?? :S althans mijnes wel dus wrom een hub.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 20:09
caspergt schreef op 22 augustus 2004 @ 13:33:
uhmm heeft de 510 niet een ingebouwde switch ?? :S althans mijnes wel dus wrom een hub.
je hebt er die 't wel hebben, die van mij niet iig

• Schooltje
@caspergt
Volgens mij zit er in de SpeedTouch geen switch. Maar ik sluit de SpeedTouch aan op mijn hub en dan kon ik tot voor kort met meerdere pc's met een fatsoenlijke snelheid internetten. Echter nu is het internetten via de hub een ramp en kan ik alleen met een fatsoenlijke snelheid internet als de pc rechtstreeks op de SpeedTouch aangesloten zit.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Staat je netwerkkaart op full/half-duplex en op 10 of 100mbit?

• Schooltje
@GlowMouse
Die staat op auto mode
Ik heb netwerkkaarten van 10 mbit alleen of ik half/full duplex heb geen idee?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Schooltje schreef op 22 augustus 2004 @ 13:50:
of ik half/full duplex heb geen idee?
Dat kun je instellen bij apparaatbeheer bij de eigenschappen van je netwerkadapter. Tabblad geavanceerd. Probeer allebei de instellingen eens uit.

[ Voor 12% gewijzigd door GlowMouse op 22-08-2004 13:54 . Reden: quote ingekort ]

• Schooltje
@GlowMouse
Beide instellingen hebben geen effect....zosnel ik via mijn netwerk op internet ga...is de snelheid belabberd:(

Wanneer ik rechtstreeks erop zit is het in orde

Verwijderd

gewoon effe bellen naar de support van de TELEFOON-provider, die kunnen uw ruis nameten op de lijn, waarschijnlijk slechte filters of slechte bedrading die jou probleem is dan

• Schooltje
@WildJim
Ik zal morgen eens bellen naar KPN. Alleen het lijkt me sterk dat het daar aan ligt, aangezien mijn internetverbinding wel goed werkt wanneer ik direct mijn pc op mijn ethernet modem aansluit. Alleen zosnel ik er een hub tussen zet gaat het fout

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Mag ik je hierbij dringend verzoeken in het vervolg de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif functie te gebruiken? Die knop zit er niet voor niets.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Als je nu die hub ertussen zet, en ALLEEN jouw PC en je modem/router erin klikt, heb je dat al getest?

Als er namelijk aan die hub ook nog een andere pc hangt met een rotte netwerkkaart, kan dat deze problemen veroorzaken..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Schooltje
@axis
Ja dit heb ik getetst.
Ik heb mijn hub aan de ST510 gehangen met alleen mijn PC eraan...helaas zonder resultaat....de internetverbinding is zosnel er een hub tussenzit dramatisch langzaam

• Tukk
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zet je modem eens een tijdje uit, zet hem weer aan en kijk of je verbinding dan wel weer sneller is. Die 510 van speedtouch wil nog wel eens veel te warm worden waardoor Condensatoren problemen gaan krijgen. De warmte is ook wel met de hand te voelen, vooral aan de onderkant bij de gaatjes.

Der lopen al redelijk wat topics of dit euvel.
Schooltje schreef op 23 augustus 2004 @ 11:39:
@axis
Ja dit heb ik getetst.
Ik heb mijn hub aan de ST510 gehangen met alleen mijn PC eraan...helaas zonder resultaat....de internetverbinding is zosnel er een hub tussenzit dramatisch langzaam
Ik moet leren lezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tukk op 23-08-2004 11:42 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Extra netwerkkaart plaatsen, internet delen via jou pc (of een server) dan het internet via jou pc (server) naar de hub sturen, dan heb je minime snelheids verlies en je ping blijft (op jou pc) ook nog laag :)

Andere optie is een multi NAT server opstellen naar jou pc, dan kan je gewoon de hub er nog tussen doen, de andere pc's pakken dan het internet via jou pc (wel instellen van internet delen natuurlijk :) )

Wabbawabbawabbawabba

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt twee verschillende hub's geprobeerd, daarmee heb je de hub wel uitgesloten als probleem. Maar wat nou als je eens een andere ethernetkabel probeert? Misschien is een van de kabels (van de hub naar je st510) wel gaar ofzo? (lijkt me moeilijk, maar je moet het uitsluiten)?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe voor de zekerheid:

check je kabels! en dan bedoel ik ook, probeer ook eens een andere kabel (zie ^^jvs)

510 <--- rechte kabel --> pc

510 ,<--- cross kabel --> HUb <--- rechte kabel ---> pc

(tenzij je een uplink hebt op je hub/?switch?)

[ Voor 26% gewijzigd door leuk_he op 23-08-2004 12:29 . Reden: [b]PROBEER ANDERE KABELS[/b] ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Schooltje
@JvS
Ik heb al een andere netwerk kabel geprobeerd....helaas zonder resultaat

@leuk_he
Ik heb idd een uplink op mijn hub zitten....maar volgens mij had ik mijn Ethernet Modem nooit op de uplink zitten. Maar ik heb dit natuurlijk nu wel geprobeerd....alleen de verbinding blijft langzaam

[ Voor 58% gewijzigd door Schooltje op 23-08-2004 11:51 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
enne, als je een file van een paarhonderd MB van je ene PC naar de andere kopieert over die hub, wat haal je dan voor snelheden?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Schooltje
@axis
Ik heb een directory van 5 GB overgezet naar mijn andere pc en volgens het schermpje van Windows zou die er 120 minuten overdoen. (Ik heb een 10mbit netwerk, volgens mij klopt dit wel)

Ik heb trouwens nog naar Planet gebeld, zonder resultaat. Ze bieden geen ondersteuning op LAN. En de verbinding van PC -> Ethernet Modem werkt wel dus volgens Planet is alles in orde.

Zou ik op een of andere manier een instelling in de Router (ST510 met R4.2) hebben gezet, waardoor het netwerk geen toegang heeft tot het internet?

Als ik een andere pc rechtstreeks op mijn Ethernet Modem aansluit heb ik op die pc geen internet dus misschien heb ik toch ergens iets verkeerd ingesteld staan...iets statisch ingesteld of zo

[ Voor 16% gewijzigd door Schooltje op 23-08-2004 19:04 . Reden: stuk over andere pc op Ethernet Modem toegevoegd ]

Verwijderd

Hmm, hier kan je iig planet niet mee bellen want dat word niet ondersteunt.
Het probleem ligt ook niet bij het modem, iig tot zoverre dat deze niet defect is/niet goed werk o.i.d.
Ja ik heb gelezen dat je alleen kut inetlijn hebt als je de hub er achter doet. dan lijkt het antwoord me vrij simpel :P
Hub weg...

Maar even zonder gekkigheid, welk modem heb je? geen 510 want die hebben ingebouwd 4 poorten om je inet op te sharen... en volgens mij zijn er geen andere soorten 510's.
Jij hebt probally 500 dan? of 580?

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:28

Passievrucht

swarma

het is wel een 510 single ethernet modem ;P en een hub zou gewoon moeten werken. heb het bij iemand anders ook zo ingesteld (ethernetmodem --> 10mbit mini hub --> 3 pctjes) gewoon snelle verbinding ook planet adsl comfort

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Let er wel op dat de kpn/planet helpdesk alleen support leveren op het aansluiten van 1 pc op je modem, als jij zelf met een hub internet wilt delen moet je dat zelf uitzoeken. Het kan zijn dat je een behulpzame helpdeskmedewerker belt die je toevallig wel even wilt helpen. Maar vertrouw er niet echt op. Als je pc het gewoon prima doet zonder de hub dan ligt je probleem in de hub of de bekabeling vanaf de hub. Hoe lang is de utp kabel ed.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Passievrucht schreef op 24 augustus 2004 @ 09:44:
het is wel een 510 single ethernet modem
Heb ik ook. dus het bestaat wel. op de produkt pagina's staat ook dat de ingebouwde switch optioneel is.
ingesteld (ethernetmodem --> 10mbit mini hub --> 3 pctjes) gewoon snelle verbinding ook planet adsl comfort
Hub of switch? een hub is tegenwoordig bijna niet meer te koop. (switch is in theorie beter)

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad(extreem traag via switch zonder ok) : met hub(bij mij switch) doet hij het niet goed, en er zijn ook meerder topics over te vinden. Mijn oplossing was een GOEDE Crosskabel(zie faq NT) te maken tussen de 510 en de (sweex) switch.

Je kunt ook nog rommelen in de 510 aan de ethernet poort met de command line interface. daarmee kun je hem vast zetten op 10Megabit half duplex. (raadt kpn ook aan op hun faq pagina) . Maar mensen die dat in vorige topics geprobeerd hebben werkte dit ook niet.

Het geen wel werkte was 2 hubs ertussen zetten, (of een hub en een switch) . wat zou betekenen dat de autoseinging spul van de 510 heel ziek is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Schooltje
@McK1ll3m
Ik heb wel een ST510 alleen de versie met alleen een ethernet aansluiting aan de achterzijde. (Dus geen multipc)

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:28

Passievrucht

swarma

uhm ik dacht dat ik een switching hub had geplaatst. is jou hub ook een switching hub? zoniet dan kan dit misschien het probleem zijn. Koop gewoon een goedkope switch die van edimax @ mycom doet het perfect. maar mijn hubjes ook. Een switch is niet zo duur meer tegenwoordig

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Schooltje
Mijn modem blijft steeds een rood lampje geven. Hij heeft het begeven. Natuurlijk is de garantie net verlopen. Ik vermoed dat de elektronica te heet werd. Nu kijken of ik toch nog een ander modem van KPN "krijg". Anders wordt het een nieuw modem kopen. Bedankt voor het aandragen van ideeën!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[search=speedtouch 510 garantie]

viel me op dat die deze zomer best veel langs gekomen zijn:
-net (iets meer dan ) een jaar oud,
-piep geluid.
-condensators blijken soms stuk als hij opgeschroeft wordt?

Foute batch aan kpn geleverd?

• Schooltje
Het zou inderdaad best een foute batch kunnen zijn bij KPN. Alleen KPN geeft er geen garantie meer op en doet ook absoluut geen moeite om na te zoeken of je modem overleden is door een foute batch. Zo snel het modem buiten de garantie valt is het einde verhaal. Kortom: dan heb je gewoon pech gehad.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neehoor, dan moet je gewoon een klacht indienen dat je het er niet mee eens bent en dat een modem een verwachte levensduur van toch wel 5 jaar heeft en dat je volgens nederlands consumentenrecht recht heb op een garantie. Dan krijg je meestal wel je centen terug.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Schooltje
En hoe en waar kan ik die klant in dienen?
Pagina: 1