ATA133 schijf op oud mobo aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 15:18
Een kennis van mij kan op geen enkele manier in Windows komen, niet met Restore (WinXP CD) en op geen enkele andere manier. Dus ik denk: Ik neem de HD wel even mee en stop hem in mijn eigen AMD k6-2. Nu wil ik hem aansluiten en dacht: Hij zal hem wel niet pakken met de huidige IDE kabel, en ja die pakte hij dus niet. Dus ik andere kabel pakken (Ata 66 geloof ik) maar daar is dus 1 zo'n pin-ingang afgesloten. Kan ik deze pin op het mobo verwijderen of beschadig ik dan het moederbord?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Pak de oude kabel anders, je schijf draait er hooguit langzamer door. Ik zal me alleen afvragen of een dergelijk oud moederbord de schijf, qua grootte, pakt.

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 15:18
Dan wordt hij niet herkend.. In de BIOS staat dat hij de hd alleen wil detecteren met een UDMA 3/4/5 kabel!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-03 13:00

E-Vix

Nu met sneeuw!

Pak een klein boortje, en boor het gaatje open.
Volgens mij kan het geen kwaad om die pin op je mobo af te breken, maar een kabeltje is goedkoper om te vervangen als het verkeerd gaat dan een compleet mobo.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 13:26

FastBunny

Give it the Works !

Schelte schreef op 22 augustus 2004 @ 11:34:
Dan wordt hij niet herkend.. In de BIOS staat dat hij de hd alleen wil detecteren met een UDMA 3/4/5 kabel!
UDMA 3 is toch ATA33 daar heb je geen speciale 80 pins kabel voor nodig dat is pas vanaf ATA66 (4)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Schelte schreef op 22 augustus 2004 @ 11:34:
Dan wordt hij niet herkend..
Dat heeft waarschijnlijk toch te maken met de capaciteit van de schijf. BIOS update er tegenaan gooien misschien? ;)
In de BIOS staat dat hij de hd alleen wil detecteren met een UDMA 3/4/5 kabel!
In het BIOS staat niks over welke kabel je moet gebruiken, dat kan ik je verzekeren. Daarnaast bestaat er niet zoiets als een UDMA 3 (of 4 of 5) kabel. Wat wél bestaat is een 80-aderige IDE kabel; deze wordt vaak UDMA-66 kabel genoemd.

In deze situatie zal zo'n kabel echter geen effect hebben, aangezien de controller max. UDMA-33 zal halen. Een normale 40-aderige IDE kabel is dus voldoende.
Pagina: 1