Geen Dual Monitor meer = Probleem

Pagina: 1
Acties:

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 23:11

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Ik weet niet heel goed hoe ik het topic moet noemen, jullie vinden er vast wel wat op.....

Ik heb een tijd lang een dual monitor setup gehad op mn 9200 ViVo, 2x 17"... Op primair had ik games, desktop enzo, en irc, msn, dc++, winlamp had ik naar het 2e scherm gesleept.....
Nu zit ik weer op 1 monitor, en als ik mn dc++ niet maximaal wil hebben en dus op die button druk id window, dan gaat ie idd kleiner, maar op een 2e monitor, die er niet is :S... Hoe kan ik dit resetten, dat alles standaard weer op monitor 1 komt, zonder dat ik eerst weer een 2e aansluit om alles handmatig terug te slepen.... Ik heb gezocht in een soort van dual monitor faq, gewoon in dit deel van het forum, en heb gekeken of ik het met een programma genaamd UltraMon kon oplossen, dit is mij tot nu toe ook nog niet gelukt....

BvD,

DjIdee

"Mekker, blaat"

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:50

BioHazard

*\o/*

Ja dit wil ik ook wel eens weten want dit doet ie bij mij ook bij allerlei progsels :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21

Haan

dotnetter

Kan je niet gewoon bij beeldscherm-eigenschappen de tweede monitor uitschakelen? In principe zou alles namelijk automatisch op scherm 1 moeten komen als er geen tweede scherm meer is. (bij mij werkt het in ieder geval wel zo)

*edit: Ik gebruik btw ook UltraMon.

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 22-08-2004 11:46 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
In mn eigenschappen @ desktop is monitor 2 bedekt met grijs laagje, klopt ook, want heb bureaublad uitbreiden naar deze monitor ook uitgevinkt staan.... die monitor uitschakelen in de hardware profielen helpt ook niet...

Als ik iets open op maximaliseren dan komt hij wel op mn monitor, maar zodra ik hem dus iets verklein om bv 2 vensters naast elkaar te zetten, vliegt hij direct naar rechts (waar monitor2 stond, en vervolgens kan ik er nix meer mee, kan het alleen terughalen door in de taakbalk weer op maximaliseren te drukken )

[ Voor 43% gewijzigd door djidee op 22-08-2004 12:10 . Reden: niet volledig ]

"Mekker, blaat"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het ding op je 2e monitor staat moet je hem even verschuiven naar je eerste, dan afsluiten en opnieuw opstarten want dan zal hij weer op je eerste scherm komen.

hiervoor gewoon de move optie gebruiken die je via de rechtermuisknop in de taakbalk zit.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

Tsjkah, ik ken het probleem ook. Ik heb alleen wel een tweede monitor, die ik dan af en toe, als ie uitstaat, weer aan moet zetten. Als ik het schermpje naar de andere kant van de desktop sleep, dan onthoudt ie dat. Dus de oplossing voor jou is ff een andere monitor erop aansluiten, alle progs die moeilijk doen ff naar de andere kant slepen, en klaar. Heb je niet een een 2de monitor bij nodig :+

offtopic: ik vraag me sinds windows 3.11 af hoe je nu die move optie gebruikt. als je erop klikt, krijg je een soort kruisje, waar je dan vervolgens niets mee kan doen. Als je klikt op sleept gaat ie weg. Ook als je met rechts klikt....

[ Voor 24% gewijzigd door Ruudjah op 22-08-2004 12:15 ]

TweakBlog

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 22 augustus 2004 @ 12:11:
Als het ding op je 2e monitor staat moet je hem even verschuiven naar je eerste, dan afsluiten en opnieuw opstarten want dan zal hij weer op je eerste scherm komen.

hiervoor gewoon de move optie gebruiken die je via de rechtermuisknop in de taakbalk zit.
Mnee, dat pikt hij dus niet, dan krijg ik wel dat leuke pijltje, ergens buiten beeld, maar klikken slepen wil nie, slepen ook nie, en zomaar ergens op no. 1 klikken, krijg venster met geen mogelijkheid op monitor 1, dus enigste oplossing lijkt mij er tijdelijk een 2e aan hangen....

"Mekker, blaat"

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21

Haan

dotnetter

Je kan met UltraMon trouwens hotkeys instellen. Dan kan je bijvoorbeeld met shift+F1 een scherm naar monitor 1 verplaatsen. Dan hoef je niet blindelings met je muis te proberen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

djidee schreef op 22 augustus 2004 @ 12:31:
[...]

Mnee, dat pikt hij dus niet, dan krijg ik wel dat leuke pijltje, ergens buiten beeld, maar klikken slepen wil nie, slepen ook nie, en zomaar ergens op no. 1 klikken, krijg venster met geen mogelijkheid op monitor 1, dus enigste oplossing lijkt mij er tijdelijk een 2e aan hangen....
Zodra hij op slepen staat moet je eerst de cursor keys gebruiken, als je daar 1 keer op gedrukt hebt blijft hij aan je muis 'plakken' en kun je hem gewoon verschuiven.

Verwijderd

Welk programma had de Window positions opgeslagen? Windows? Driver?
Display drivers al opniew geinstalleerd?
Mapopties > weergave > Alle mappen herstellen al gedaan?

Verwijderd

ik gebruik ook 2 monitoren, en met het programmaatje ultramon kan ik simpel vensters maximaliseren en verplaatsen naar beide beeldschermen.

stel ik heb allemaal vensters op de secundaire scherm geopend, dan kan ik op een knoppie drukken waarop staat: disable secundary monitor.

alle vensters die op de 2 monitor werden weergegeven, verplaatsen dan automatisch naar de primaire beeldscherm die nog wel aanstaat.

misschien is dit de oplossing?

/edit dit proggie werd al genoemd....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 12:47 ]

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 12:19
Heb je al geprobeerd "vensters trapsgewijs schikken"? 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door qwertyuiop op 22-08-2004 12:52 ]

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Topicstarter
Jaaaaaaa, gelukt, op slepen zetten via de taakbalk, en dan met de cursortoetsen, dom dom dom...

Thanx All

"Mekker, blaat"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

djidee schreef op 22 augustus 2004 @ 12:54:
Jaaaaaaa, gelukt, op slepen zetten via de taakbalk, en dan met de cursortoetsen, dom dom dom...

Thanx All
dom dom dom ja, maar eerder van windows vind ik :+

je muis staat al op het vensters, maar zodra je gaat slepen gebeurd er verder niets :X
ik was er denk ik ook nooit achter gekomen als ik geen keyboardfreak was die dit soort dingen vaak met het keyboard doet ipv de muis.
Pagina: 1