WRT54G Speedtouch, geen internet, wel LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views sinds 30-01-2008

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvat/wrt54g.jpg

Ben nog niet aan het draadloze gedeelte begonnen, alles werkt gewoon met kabels.

Zoals je op het plaatje ziet een standaard opstelling.
Maar internet werkt niet, het LAN wel.

De Speedtouch is een Home naar Pro en draait met de DHCP_Spoof.
Die geeft keurig mijn XS4ALL IPnummer aan de WRT54G (ik zie dat in het status tabblad). De WRT54G staat ingesteld op dynamischIP, en werkt zelf als een DHCPserver. Mijn PC's krijgen ook keurig de nummers 192.168.1.10 en .11 toegewezen door de WRT54G.

Communicatie tussen de 2 PC's verloopt prima, alleen ze kunnen niet naar buiten, het internet op. Ook pingen naar IP nummers werkt niet, het is dus niet alleen een DNS issue.

Ik kan bestanden kopieren van de ene PC naar de andere, ik kan ook op het setup scherm van de WRT54G komen. De Setup utility van Linksys werkt prima, totdat ie alles heeft ingesteld en gaat controleren of internet beschikbaar is. Dat is dus niet het geval.

PC1 en PC2 zijn verbonden via poort 1 en 2 op de WRT54g, de Speedtouch is verbonden via de 'Internet'/'WAN' poort.

Ik heb hiervoor een Vigor 2200 gehad, en dat werkt nog steeds prima. De WRT54G is gloedjenieuw, een DOA lijkt me stug, maar zou kunnen natuurlijk....

Moet ik de WRT54G instellen als ROUTER of als GATEWAY?
Zou de WRT54G kapot zijn, of ligt het aan mijn instellingen? Wie kan mij helpen om die WRT54g te configureren? Ik heb bbned via XS4ALL mocht dat belangrijk zijn.

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:38

Xeo

Ik weet niet of dit nuttig is, maar ik zie dat je je speedtouch modem hebt gemod naar een Pro versie? misschien dat dat een rede is dat hij niet mee werkt?

Verder staat mijn WRT54G op Gateway en ik heb internet + lan dus ik denk dat jij dat ook zo moet instellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Xeo op 22-08-2004 11:23 ]

Verwijderd

Probeer eens dhcp releas en daarna renew in het tabblad Status van de routersetup!

Wellicht ten overvloede: check het tabblad Acces restrictions van de router...
Zit er soms nog een firewall in de weg ??

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-04 15:50
damn!

2 jaar oude topic kick :P
hoop dat TS het nou toch wel opgelost heeft :+

Verwijderd

Geen idee, TS heeft dat niet gemeld, maar ik heb zelf ook een probleem met linksys, vandaar dat ik in deze post kwam. Een reply heeft altijd zin, daar iedereneen van elkaar wat op kan steken.......

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-04 15:50
niet zo naief zijn he?

als je de search (goed) had gebruikt dan had je kunnen zien dat er talloze topics zijn (Waaronder 1 van mij!!) die ook problemen hebben met het desbetreffende linksys model!

en mocht je er niet uit komen dan open je een nieuwe topic

its as simple as that :)

ps ik zie nu dat je wel een eigen topic hebt geopent. dan is het niet meer een kwestie van geduld dat een tweakert je komt helpen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door low_n_slow op 02-08-2006 19:18 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

roywitte, je hebt gelijk dat het fijn is om in een topic te lezen dat de topicstarter zijn probleem heeft opgelost. :)
Maar om daar nu een topic voor te schoppen wat al 2 jaar oud is :?

Ik denk dat het wel opgelost is. Heb je zelf een probleem, dan kanje zelf een topic starten, maar dan wel een volgens de policy ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.