Toon posts:

[XP] HKLM permissies aanpassen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik als ik inlog als Admin. de volledige controle over het register?
Via regedit, markeer ik HKEY_LOCAL_MACHINE en ga dan via de rechtermuisknop naar permissions.Dan zie ik dat "Special permissions"niet aangevinkt staat, via het volgende blad "Advanced" staat alleen aangevinkt
"Inerit from parent etc etc". Ik krijg de volgende item "Peplace permission entries etc " niet aangevinkt.
Waarom deze vraag?
Na alles geformateerd te hebben, wil ik het zaakje weer opbouwen en nu blijkt bij een programma dat ik geen rechten etc heb.
Voorheen installeerde dit programma zich zonder problemen!
os=win xp-pro+sp1 (uk)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
De administrator hoort standaard alle register permissies te hebben, wat heb je gedaan dat het niet meer zo is? Of beter - wanneer gebeurde het?

Verder wil ik je vriendelijk verzoeken je topicstart iets om te schrijven - de enters staan op erg merkwaardige plekken, en een alinea maken kan ook geen kwaad. Een duidelijkere topicstart levert je veel meer hulp op :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Permissions | Advanced | Owner | Change Owner to...
En dan is het misschien handig om het vinkje "Replace owner on subcontainer and objects" aan te zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog eventjes iets aan - je hebt namelijk al toegang tot het register maar je wilt specifiek de HKLM permissies aanpassen (was: [win xp] toegang register)