Toon posts:

HD stuk, maar wel boot in veilige modus.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik me pc aan deed hoorde ik een tik uit me HD komen en ik hoorde hem weer op spinnen, dit was net nadat windows welcome scherm was geweest. hierna kreeg ik een blauwscherm(zonder text) en een reboot. daarna kwam ik gewoon in windows maar na 2 mins het zelfde voorval. Tijdens deze reboot kreeg ik een bericht van scandisk ( van windows xp ) en hij recoverde een paar corrupte bestanden, ik starte in veilige modus op. geen problemen ook niet tijdens een virus scan. in veilige modus heb ik met speedfan mijn SMART gechecked en dat ziet er allemaal goed uit. ik heb ook Powermax van maxtor gedraait, op alle testen maar geen fouten gevonden. maar in Windows XP blijft het probleem zich voordoen
ik zou graag wat tips willen om verder te kunnen kutten, of is mijn HD gewoon aan het sterfen ( Wat mij niet lijkt want Powermax geeft geen fouten aan en ik kan in veilige modus een virus scan draaien).

ASUS A7N8X
AMD3000
Radeon 9700pro

Maxtor 40gig ( 34C )

Verwijderd

Probeer anders eens windows opnieuw te installeren
of is dat geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
de laatste ;P

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Installeer 'm dan eens opnieuw gewoon over je oude installatie heen?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik ook wel maar ik vind het raar dat er door een instelling? van XP de HD leeskop terug word gezet.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Bij een windows BSOD worden mijn HD's altijd uitgeschakeld (met die welbekende tik). Ik heb dit op veel mobo's gezien. Bij een reset (wat windows automatisch doet, staat standaard ingesteld) spinnen ze weer op.

Misschien bluescreent 'ie om een andere reden? Zet in veilige modus eens "automatisch opnieuw opstarten" uit, zodat je de bluescreen ook kan lezen :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aan gezet alleen nu krijg ik niks te zien , dus ook niet een 'blue flash' Hij hang nu even en als hij weer op gespint is kan ik mijn muis weer bewegen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bekijk in de veilige modus eens de logboek en schakel het automatisch rebooten bij een crash uit. Zo kun je de correcte foutmeldingen vinden/krijgen :)
Pagina: 1