Toon posts:

IBM R50p Of Acer Travelmate 8003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallol

Net toen ik er uit was welke laptop ik wil kopen komt m'n school aanzetten met een aanbieding van IBM notebooks.

Hierin vond ik de R50p met volgende specificaties:

Basisconfiguratie: Model 4 - IBM Thinkpad R50P Pentium M 1,7Ghz / 512Mb RAM / 60Gb HD / 1600x1200pix / ATI M Fire GL T2 128Mb

* Processor: Pentium M 1,7 Ghz
2nd level cache : 1MB
* Geheugen: 512 MB (1x512MB 333Mhz),still one slot available for upgrade possibilities
Maximum: 2 GB
* Opslag: 60 GB (7200 rpm), high speed disk
* 24x-24x-24x-8x max CD-RW/DVD-ROM Ultrabay Enhanced drive
* Beeldscherm: 15,0" UXGA active matrix display featuring 1600 x 1200
resolution for enhanced brightness and contast
contast as well as an exceptionally wide 170 degree viewing angle
Grafische kaart: ATI Mobility Fire GL T2 graphics adapter 128MB
Resolutie: 1600 X 1200
* Aansluiting: VGA port Gigabit Ethernet, IEEE 1394 high-speed serial bus port, IBM UltraConnect antenna, Parallel port, infrared port, Intel 11b wireless (IEEE802.11b), RJ-11 poort, Integrated BLUETOOTH, ThinkLight keyboard light: Located on the top edge of the display, this tiny LED lets you work in low-light conditions. ,RJ-45-poort
* Stroom: 72W AC Adapter Li-Ion 6 cell battery
* Afmetingen: 332(b) x 269 (d) x 37 to 40 mm (1.46 to 1.58 in) (h)
* Gewicht: 2.7kg
* Besturingssysteem: Windows XP Home
* Garantie: 3 year next business day on site

Voor de luttele prijs van € 1 927,40

Als ik de standaardconfiguratie van de Acer Travelmate 8003 neem, en ik doe daar nog de garantie uitbreiding naar 3 jaar bij, dan kom ik zelfs iets duurder uit.

Voor velen lijkt het simpel: neem die IBM! :*)

Maar nu vroeg ik me af: zit er een groot verschil op de GPU van de IBM en die van de Acer? En zijn er andere redenen waarom ik niet voor de IBM zou kiezen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:12
Ik zou zeker voor de IBM gaan en het verschil tussen de gpu is niet erg groot hoogstens een paar % kwa prestaties zitten beide ongeveer tussen een ati radeon 9600pro en 9600 XT in

• Roberto
  • Laatst online: 11-12-2025
Lol, dit moet het makkelijkste topic in de hele CSL zijn

De IBM!

Deze heeft ook 100x betere schanieren dan die Acers. (oké. De 800x serie heeft al betere dan de 80x serie)

Ja, die IBM is iets zwaarder maar op dat ding kun je gewoon serieus op staan.
Ik zou het wel weten. + dat scherm is een Flexview. 10x beter dan het 200nith scherm van de Acer.

Niet nadenken, maar doen! ;)

Je wilt alleen mogelijk je wlan kaartje upgraden, maar dat is iets wat je zelf kunt doen als je maar handig genoeg bent. De kaart moet wel van IBM komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 22-08-2004 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die Wlan kan ik in optie upgraden, dus dat is ook geen probleem!

Ik ben ook wel overtuigd hoor, maar ik wou zeker zijn dat er geen redenen zijn om niet voor IBM te kiezen.

• Roberto
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 13:26:
Die Wlan kan ik in optie upgraden, dus dat is ook geen probleem!

Ik ben ook wel overtuigd hoor, maar ik wou zeker zijn dat er geen redenen zijn om niet voor IBM te kiezen.
Tja de Acer is 300G lichter ;)

Maar daar kun je dan weer niet op gaan staan / van de trap gooien :+

Niet dat ik dat met mijn X40 ga doen, maar waar ik hem kocht kreeg ik een mooie demonstratie wat zon laptop wel niet allemaal kon hebben

Verwijderd

Seth, zit je per ongeluk op kdg antwerpen?

ik twijfel namelijk tussen dezelfde twee laptops :)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik gok dus dat dit via www.academicshop.be is.

De ibm is zeker een goede keus, kost in de normale handel een stuk meer als je die R50 neemt zou ik wel de upgrade naar wlanG nemen de 50 heeft std alleen b.

De 2 51 modellen hebben standaard b/g.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Als je bij academicshop.be (= signpost.be) wilt bestellen, dan raad ik je aan om eens bij anderen te kijken (zoals campuskorting.nl). Het klopt inderdaad dat ze een stuk goedkoper zijn dan bij andere winkeld, en de IBM R50p is echt een toplaptop!
Ik heb de mijne op 8 augustus besteld en heb 'm maar vorig weekend zelf opgehaald. "De extra accessoires zouden niet aanwezig zijn". Ze hebben dus blijkbaar niks op voorraad en IBM kan blijkbaar de vraag niet aan (het duurde sowieso 3 en een halve week voordat ze mijn laptop zelf binnen hadden)

...Ja dan maar even zonder mijn extra's (wireless G ipv B, DVDRW ipv DVD/CDRW, 1.5GB intern ipv 500mb intern, QWERTY toetsenbord ipv AZERTY (ja, let er dus op dat je dat apart moet aangeven). En volgens mij moet ik er zelf voor zorgen dat ik de extra's in mn laptop krijg.

De reden dat ik mijn R50p bij signpost had besteld is dat zij de goedkoopste waren, en dat zij wel 3-year-next-business-day-on-site-garantie geven. Bij een andere (officiele) dealer moet je dit apart er bij kopen, en dit kost aardig wat.

Verwijderd

die r50p... is die compact genoeg om elke dag mee te zeulen op de bus?
ik had eigenlijk liever een aanbieding gehad zoals een of andere .nl school hier op got heeft, een thinkpad t42...

en, toch ook wel relevant, heb je die ati m fire gl? hoe doet die t in games? :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 03:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op BME, deeltje van de Hogeschool Gent, maar ik denk dat deze aanbiedingen voor zo goed als elke hogeschool of unif in Vlaanderen gelden.

Voor de rest was ik al van plan om een WLAN upgrade te doen.
Ook mailde ik reeds naar de mensen van academic shop om de levertermijn te weten en die zou zo'n 15 tot 20 dagen zijn. In de praktijk is dit dus een maandje.

Ivm die ati fire gl

die zou ongeveer hetzelfde presteren als de mobility radeon 9600, al is deze kaart geoptimaliseerd voor profesionele gebruikers (voor CAD en dergelijke dacht ik)
Maar in spellen doet deze het dus ook méér dan behoorlijk!

@ soulwaxke: ik heb mijn twijfel al opzij geschoven, het zal de IBM worden. Gewoon omdat er geen enkel punt is waarop de Acer echt beter is (voor mij dan toch) en met de IBM heb je topkwaliteit (ik denk niet dat je nog veel betrouwbaarder kan) en tevens is er die 3 jaar garantie, die bij Acer nog extra kost.

Verwijderd

mja, de specs zijn wat mij betreft irrelevant... t komt zogoed als overeen, op uitzondering van die 7200rpm bij ibm dan

t gaat me meer over het formaat... ik _denk_ dat die travelmate veel compacter en lichter is dan de ibm... en mits ik em elke dag moet meenemen in mn rugzak...
die ibm heeft ook 1600*1200, nu is dat wel leuk enzo, maar wordt alles dan niet erg klein op een 15" display?

mja... waarschijnlijk ga ik wel voor de ibm hoor... die garantie is vrij overtuigend :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 15:20 ]

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
1600x1200 is echt geweldig! zeker niet te klein (ik ben in ieder geval een 1920x1440 gewend van mijn crt. Misschien dat ik daarom de 1600x1200 van mn r50p wel goed vind), en toch zat ruimte op je scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de afmetingen opgegeven door de producenten:

IBM:
Afmetingen: 332(b) x 269 (d) x 37 to 40 mm (1.46 to 1.58 in) (h)
Gewicht: 2.7kg

Acer:
Afmetingen: 332 (W) x 280 (D) x 36 (H) mm
Gewicht: 2.88 kg

Conlcusie: De Acer is iets dieper, maar enkele mm dunner. Ook weegt hij 180g meer! ;)

De verschillen zijn dus minimaal en zo goed als verwaarloosbaar voor mij.

Verwijderd

jep, kheb den ibm ook al besteld :)
nu hopen da em snel geleverd wordt e

Verwijderd

Topicstarter
Daar zou ik niet direct op hopen.

Als ze zelf al zeggen dat het 15 tot 20 dagen zal duren, dan vrees ik dat het op z'n minst zo lang zal zijn. :'(

Maar ja, voor die notebook wil ik wel wat wachten, zeker aan die prijs! :)
Pagina: 1