Volgens de Algemene Relativiteits Theorie treden er een aantal verschijnselen op wanneer een object zich met hoge snelheid voortbeweegt.
1: De massa van het object neemt toe.
2: De tijd verloopt trager voor het object.
3: Afstanden worden kleiner voor het object.
Mijn vraag is eigenlijk heel erg simpel.
Alhoewel ik heel vaak lees dat deze dingen gebeuren, heb ik eigenlijk
nog nooit gelezen waarom deze dingen gebeuren.
Is hier misschien een simpele uitleg te geven over deze gevolgen.
Mijn eerste gedachte zou zijn dat het vertragen van de tijd een direct
gevolg is van het verhoogde massa (is dit correct of is dit een op zichzelf
staand fenomeen?).
Deze fenomenen vind ik nog steeds het meest verbazend aangezien snelheid zelf al een tijdselement en afstandselement heeft. Denk maar eens in:
"Tijd verloopt trager en afstanden worden kleiner wanneer je een afstand in zeer korte tijd overbrucht."
De reden waarom ik dit post is omdat ik de hele tijd deze vraag in mijn hoofd heb:
"Is tijd een gevolg van massa, of is Massa een gevolg van tijd"
Om hierzelf een antwoord op te kunnen geven heb ik dus eerst meer inzicht nodig in bovenstaande gevolgen van snelheid. Ik kan op deze laatste vraag dus ook nog niet ingaan.
1: De massa van het object neemt toe.
2: De tijd verloopt trager voor het object.
3: Afstanden worden kleiner voor het object.
Mijn vraag is eigenlijk heel erg simpel.
Alhoewel ik heel vaak lees dat deze dingen gebeuren, heb ik eigenlijk
nog nooit gelezen waarom deze dingen gebeuren.
Is hier misschien een simpele uitleg te geven over deze gevolgen.
Mijn eerste gedachte zou zijn dat het vertragen van de tijd een direct
gevolg is van het verhoogde massa (is dit correct of is dit een op zichzelf
staand fenomeen?).
Deze fenomenen vind ik nog steeds het meest verbazend aangezien snelheid zelf al een tijdselement en afstandselement heeft. Denk maar eens in:
"Tijd verloopt trager en afstanden worden kleiner wanneer je een afstand in zeer korte tijd overbrucht."
De reden waarom ik dit post is omdat ik de hele tijd deze vraag in mijn hoofd heb:
"Is tijd een gevolg van massa, of is Massa een gevolg van tijd"
Om hierzelf een antwoord op te kunnen geven heb ik dus eerst meer inzicht nodig in bovenstaande gevolgen van snelheid. Ik kan op deze laatste vraag dus ook nog niet ingaan.
[ Voor 6% gewijzigd door DarksandII op 22-08-2004 11:50 ]
Lian-LiQuad, Liquid cooled Asus Maximus Formula, Intel Q6600@3Ghz, 2 x Asus EAH3870 X-fire, 2 x 2GB OCZ Reaper-X 800