Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe voeding,Games draaien ineens SUPER!

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Vandaag heb ik even een half-defecte GeforceFX5950 in m'n PC gehad (was van broer die kaart,en moet volgende week terug, dus kon ik even testen hoe het ongeveer zou draaien als ik een nieuwe kaart zou kopen binnenkort, al was ie dan niet 100%, die kaart)

Maar ik had ook andere voeding nodig, gelukkig had broer nog voeding liggen,een behoorlijk goeie, ik heb even wat games getest met de GeforceFX,maar niet lang, want de fouten begonnen al op te treden, dus redelijk gauw had ik mijn Elsa gladiac 920 Geforce 3 er al weer in, ik verwachte dus ook weer dat Far Cry weer terug op Medium moest(graphics settings) maar echter,toen ik FC opstartte laadde ik meteen een level in, ik dacht "gewoon voor de gein eens zien hoe dit nou draait,hoe traag dit wel niet moet wezen" settings stonden nog op very high (shadows ook ja)

Ik was stom verbaasd maar vooral ontiechelijk verrast toen ik zag hoe het draaide(nog vlak voor die carrier(helicopter scene/gevecht krijg je daar) met alles op very high, het was gewoon prima te spelen, nou ik kan me goed herinneren hoe dit kort geleden draaide als ik het op very high had, dus speelde ik altijd op medium.

Nog een voorbeeld, Doom III, ik werd net echt even gek gewoon.....

Ook Doom III had ik getest met de GeforceFX, en de settings stonden dus op Ultra High (waar zelfs met die GeforceFX, ik flinke stotters kreeg,defect ook he)
ik testte net Doom 3 uit, omdat Far Cry al zo verassend goed draaide dacht ik "gewoon op default settings laten staan" en ik laad een level in, en het is me toch een WERELD van verschil met wat ik eerst had.....Doom III kon ik kort geleden alleen maar op Low spelen,...het ziet er puik uit zeg nu (dat met een best heel oude kaart) en de performance is gewoon prima, hier en daar wat stotters ..maareh...beter en stabieler dan met de (defecte) Geforce FX erin.

Ik dacht even voor een bepaald moment dat deze megagrote improvement kwam
omdat ik in de nvidia options Mipmap en Conformant texture clamp had aangevinkt, maar toen meteen wist ik dat dat het niet kon zijn,want die settings had ik alleen voor Far Cry ingesteld in nvidia settings. en Doom III draait ineens perfect..dusseh...ik moet al die tijd slechte voeding gehad hebben, dat kan niet anders. Al die tijd games NOOIT optimaal gedraaid..alles behalve...ik kan het nog steeds niet geloven hoe goed Doom III draait.....ik zal mijn specs nog ff neerzetten..

AMD XP1800+
512 MB SDRAM
Elsa Gladiac 920 Geforce 3
Nvidia 61.77 drivers
DX9.0c
MSI K7T turbo RAID

-- ik moet wel zeggen, ik had al een behoorlijk tijdje last van rare geluiden vanaf de voeding, ik moest er vaak een tik opgeven en dan hield het op, tuurlijk had ik dus allang hier naar moeten kijken,maar ik liet het erbij....en moet je nu zien.

TOP! (nu ga ik slapen..lol)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Tuurlijk, je 'nieuwe' voeding geeft immers nu een veel betere 5V en 12V af dan je 'oude' voeding..

Hou het er maar op dat het iets is geweest met wat je hebt geinstalleerd, en niets te maken heeft met je voeding (tenzij je voeding zo erg slecht was, dat hij inderdaad je computer te weinig stroom voorzag, maar dan zou je ook problemen moeten gehad hebben met andere hardware in je computer.)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Een heel topic over je voedingsomwissel en alle voordelen daarvan, en dan niet vermelden om welke voedingen dat het gaat? :?

Om 100% zeker te weten dat het niet aan 1 van de vele andere factoren ligt zou je eigenlijk dezelfde test weer moeten herhalen met de oude voeding ;) (maar aangezien die al tekenen van verval vertoonde met de tikkende harddisken etc is er wel indicatie dat je +5V/+12V lijnen overbelast waren - en laat je die nu net nodig hebben bij een dergelijke videokaart ;))

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 05:30 ]

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
toevallig geen nieuwe nvidia drivers geinstalleerd?

keep trying...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb ik al eens eerder ergens gelezen. Als je de molex niet aansluit op je VGA krijg je ook niet de optimale prestaties.

Bij een Radeon wil de pc niet eens opstarten als je de molex niet aansluit...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:58

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Prutz0r schreef op 22 augustus 2004 @ 09:09:
Heb ik al eens eerder ergens gelezen. Als je de molex niet aansluit op je VGA krijg je ook niet de optimale prestaties.

Bij een Radeon wil de pc niet eens opstarten als je de molex niet aansluit...
Molex? Geforce3? ;)

Hier stond een dode link.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij is farcry zo slim om bepaalde instructies niet meer weer te geven aangezien een g3 geen dx9 truukjes kent die een GeforceFX5950 wel kent.Waardoor het vlotter loopt.

• devilsnight
IK weet het BIJNA wel zeker, want want ik vertelde klopt allemaal precies, ik heb niks anders dan nieuwe voeding erin gedaan en inderdaad nieuwe Nvidia drivers maar ik kan me niet voorstellen dat die dat supergrote verschil gemaakt hebben(heb ik nog nooit gehad met drivers) maar wat ik ga doen is, deze Nvidia's uninstallen en de oude erop gooien en dan meteen checken, maar ik denk echt dat m'n oude voeding gewoon echt verrot was.

Verwijderd

denk niet dat je door een nieuwe voeding doom ineens van low op ultra high kan zetten. denk dat je toch ergens iets over het hoofd ziet. misschien dat hij de setting ultra niet toepast omdat je daar 512 mb videogeheugen voor nodig hebt ? anyway wat voor voeding had je en wat heb je nu dan ??

• devilsnight
Voeding is Q-tec 550, dual fan gold.

De voeding die ik had was standard , die zat gewoon bij de kast.
Dat was Channel Well 300.

En Doom III ziet er te mooi uit , dus het moet toegepast zijn. Ik heb op Very high gespeeld en dan draait het gewoon retesoepel, zet ik em op ultra ,ff restarten,dan is het een stukje slomer,maar nog steeds goed te doen (dus zo merk je dat het wel degelijk toegepast wordt)

Ik zal anders nog eens even EXTRA flink nadenken over wat ik veranderd kan hebben, maar weet bijna wel zeker dat het niet veel is.

[ Voor 119% gewijzigd door devilsnight op 22-08-2004 11:40 ]

Verwijderd

dat je 5 fps wint ( op de 30 ) dan zou ik zeggen ja. maar van low naar ultra is belachelijk aan gezien je systeem specs ook nog eens te laag zijn om ultra fatsoenlijk te draaien. en Q-Tec is ook niet alles hebben we al gemerkt. de Tagan voedingen moeten toppie zijn , maar hier heb ik er ( nog ) geen van gehad

• devilsnight
Ik zweer je, ik heb Doom 3 vorige week geprobeerd toen m'n oude voeding er nog inzat, alles hetzelfde als nu, en ik probeerde alleen maar maar high setting en dat was al niet te doen. En nu draait het soepel als boter , of whatever , lol.

Zelfde met Far Cry, die moest ik op medium spelen, had ik al die mooie schaduweffecten niet (zoals als je een bosje ingaat,de schaduw over je arm valt)nu draai ik op Very High in FC en kan prima spelen, met een beetje tweaken (wat ik nog van plan was met een guide ) gaat dit waarschijnlijk zonder stotters lopen.

Ik zal de nvidia's nu installeren (de oude die ik eerst had)
Ook zet ik die functies in de options van nvidia uit (al waren ze alleen maar aan voor Far cry en niet Doom III)

[ Voor 56% gewijzigd door devilsnight op 22-08-2004 11:49 ]

Verwijderd

Ik vind het altijd vreemd als mensen praten over een vloeiende performance in doom3 op ultra high. Zover ik weet wordt er dan totaal geen compressie van textures uitgevoerd en is dit voorbehouden voor minimaal 512mb grafische kaarten? [offtopic]

[edit] Niet goed gelezen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 11:58 ]

Verwijderd

En je hebt ook niet aan de aperture size/agp speed gezeten?

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Je loopt nu wel lof en zang te sproeien. Maar kan je ook wat screenshots plaatsen? Want wat voor jou er goed uitziet kan voor ons iets heel anders zijn.

En het lijkt me toch sterk dat een GF3 dat trekt. En zoals hierboven al gezegt werd, trekt ie het wel dan komt dat doordat de DX9 features niet uitgevoerd worden.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• devilsnight
Nope, ik heb niets in de bios veranderd, dus ook geen AGP apperture size.

Voor deze kaart ziet het er erg mooi uit, je moet niet al die mooie bump-mapping verwachten , want dat kan de kaart niet aan .

Ik zal wel even wat shots posten, wat is de FPS command van Doom 3?

Oh,en DX9.0c heb ik er al opstaan sinds ik m'n pc formatte ,vorige week dus.
Dus dat is ook niet iets nieuws wat ik veranderd zou kunnen hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 22-08-2004 12:08 ]

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 06:47
devilsnight schreef op 22 augustus 2004 @ 11:36:.En Doom III ziet er te mooi uit , dus het moet toegepast zijn. Ik heb op Very high gespeeld en dan draait het gewoon retesoepel, zet ik em op ultra ,ff restarten,dan is het een stukje slomer,maar nog steeds goed te doen (dus zo merk je dat het wel degelijk toegepast wordt)
Misschien dat hij je resolutie gereset heeft ofzo (naar 640x480), want Doom 3 op 1024 op Very High, draait op dat systeem niet RETE soepel (echt veel hoger dan 15 fps moet ie niet komen).

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
com_drawfps 1 ;)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Voeding eruit => BIOS Reset ?

Ik heb vriend van me en als die zijn voeding x aantal uur uit getrokken geweest is, is zijn bios gereset, maar minuten dan blijft ie goed...

Volgens mij is met die nieuwe voeding gewoon je bios gereset (naar beter settings dan ze voorheen stonden) => meer fps... maar @ Very high met een GF3.... nah :)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Kicke, ik denk dat ik ook mijn GeForce 3 maar weer in me systeem knal en me Radeon 9800 XT in de vuilnisbak dump... ;) :+

Maar wel apart dat je zoveel verschil in peformance had zeg, GF3 rules! :P

Use the Search Luke...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 17:42
Silentpuma schreef op 22 augustus 2004 @ 12:47:
Kicke, ik denk dat ik ook mijn GeForce 3 maar weer in me systeem knal en me Radeon 9800 XT in de vuilnisbak dump... ;) :+

Maar wel apart dat je zoveel verschil in peformance had zeg, GF3 rules! :P
Tsja, dat zal nog niet zo heel vreemd zijn, aangezien je Radeon 9800 XT pixel shader 2.0 moet verwerken en FarCry terugschakelt op Pixel Shader 1.1 met een GeForce3..

Mensen roepen ook altijd dat hun GeForce Ti4200/4400/4600 nog geweldig goed is voor veel games, maar duh, als je pixel shader 2.0 niet meer hoeft te verwerken dan scheelt dat nogal wat rekentijd.. 8)7

Dit verhaal over de voeding vind ik een beetje apart... Als de TS gewoon zijn oude voeding even terugstopt :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

devilsnight schreef op 22 augustus 2004 @ 12:06:
Nope, ik heb niets in de bios veranderd, dus ook geen AGP apperture size.

Voor deze kaart ziet het er erg mooi uit, je moet niet al die mooie bump-mapping verwachten , want dat kan de kaart niet aan .

Ik zal wel even wat shots posten, wat is de FPS command van Doom 3?

Oh,en DX9.0c heb ik er al opstaan sinds ik m'n pc formatte ,vorige week dus.
Dus dat is ook niet iets nieuws wat ik veranderd zou kunnen hebben.
F12

• devilsnight
Blackend, ik denk niet dat het daar aan kan liggen, want, na mijn format heb ik de bios op optimized defaults gezet, verder ben ik zelf nergens aan geweest,...anyway...

shotties

Doom III- Ultra High -1024x768

Afbeeldingslocatie: http://free.one.picturehost.co.uk/1%20copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://free.one.picturehost.co.uk/2%20copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://free.one.picturehost.co.uk/3%20copy.jpg

Doom III- Ultra High-800x600

Afbeeldingslocatie: http://free.one.picturehost.co.uk/doom800x600copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://free.one.picturehost.co.uk/Doom800x600-2copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img66.exs.cx/img66/863/Doom800x600-3copy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img66.exs.cx/img66/5406/Doom800x600-4copy.jpg

En vergeet niet, ik heb nog geen enkele tweak toegepast, ik ga nog bezig met Geforce tweaker . Ik vind het in ieder geval alles behalve slecht.

Verwijderd

toch raar, alhoewel <30 fps niet lekker "rete-soepel" speelt had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat een geforce 3 dat zou trekken op d3

• devilsnight
Nou,. het is niet zo gek dat ik retesoepel zei als ik gewend was aan een fps van...ja weet ik het 6? ik kon eerst niet eens op high laat staan ultra high draaien.

Om te laten zien dat ik niet lul.

Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/3847/Untitled-1copy75.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/1407/Utitled-1copy.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door devilsnight op 22-08-2004 13:23 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 17:42
Zodra je 1 marinier in beeld hebt van dichtbij heb je 21 fps, laat staan als er een monster op je af komt of als de special effect beginnen... :9

Ik vind het niet zo vreemd op die resoluties :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• devilsnight
Ja maar hallo, je kan niet verwachten dat het overal soepel zal draaien DIII is een superzware game, en ik heb nog geen enkele tweaks toegepast, het is vooral zo strange omdat ik kort geleden doom nog amper op medium kon spelen.

En als het op 800x600 goed blijft, ook als monsters en special fx komen, dan heb ik daar vrede mee, ziet er goed genoeg uit.

[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 22-08-2004 13:44 ]

Verwijderd

Ja je hebt een super pc met een qtec 550 watt voeding. En alles draait sneller 8)7 omdat je een nieuwe voeding hebt. Maar dat een geforce 3 alleen maar ps 1.0(1 kan uitvoeren en die fx ps2.0 heb je zeker nog nooit over nagedacht

• devilsnight
Ja wat bedoel je nou eigenlijk, mijn vergelijking gaat puur over hoe ik vorige week Doom III nog speelde met dezelfde kaart die ik nu heb. Daar heeft die hele FX niets mee te maken, die is er allang weer uit.

Heb net de andere Nvidia drivers geprobeerd, de games draaien precies hetzelfde, verder weet ik 100% zeker dat ik gisteren niks anders heb veranderd, want ik deed alles vrij gauw achtelkaar..en eigenlijk is het zo logisch als maar kan, als mijn oude voeding gewoon al die tijd niet 100% goed is geweest,kan het toch ook nooit optimaal draaien? Of zie ik dat nou weer verkeerd? Het is ook standaard
voeding, ook niet altijd even perfect, en dat q-tec misschien niet goed gevonden wordt, tja ieder z'n mening erover mensen in mijn omgeving vind het juist prima voeding.

Ik ga meer games proberen, Gothc II draaide nooit echt geweldig in bepaalde gebieden, weet precies waar, kortom....Nvidia drivers hebben dit niet veroorzaakt, DirectX 9.0c had ik allang , gisteren heb ik even een Geforce FX erin gehad (maar wel defect, en dat was te merken) nieuwe voeding kwam er toen ook in.
Geforce FX weer eruit gehaald later, m'n eigen Elsa 920 erin terug gedaan, en even later ging ik FC proberen en een groot performance verschil. Dat is gewoon precies wat er gebeurd is.

Andere drivers , en effe wat settings in nvidia options gezet, winst = 10 fps erbij.

Afbeeldingslocatie: http://img65.exs.cx/img65/2732/shot00014jpgcopy.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door devilsnight op 22-08-2004 14:29 ]

Pagina: 1