Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hawkeyes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05-2022

Hawkeyes

GPS Freak Addict

Topicstarter
LS,
ik heb een flinke vastloper gehad, probeerde de rom up te daten van mijn ipaq 5555 (was nl een nwe versie van) en toen liep de boel halverwege vast.
Na een half uur nog geen verandering heb ik gepoogd de boel op te lossen door een reset (soft) te geven en nu zit ik helemaal in de bagger.
Als ik um nu aanzet zie je um opstarten en bij ongeveer eenderde geeft ie een blanco verlicht scherm en dat blijft dan (een uur aan laten staan) het enige wat hij doet.

Als hij niet in de cradle of aan de kabel hangt gaat hij (na vijftien seconden een wit scherm te hebben laten zien) weer snel uit.

Ik kan geen verbinding meer maken met mijn ipaq (via active sync) dus ook niet nog een keer proberen om de rom image weer op die manier te laden.

Heeft iemand een idee hoe ik:
- of de boel weer terug krijg in de oude staat zodat ik um weer aan krijg en een tweede poging kan wagen
- of de nwe rom image toch erop kan krijgen zodat ik weer verder kan

[ Voor 3% gewijzigd door Hawkeyes op 23-08-2004 23:30 ]

remco - icq:13211417 - msn: hawkeyes1971@hotmail.com - aim: gchawkeyes - yahoo: gc_hawkeyes - skype: remco_1971

• Hawkeyes

Hawkeyes

GPS Freak Addict

Topicstarter
Nog eff wat extra uitleg:

Oude versie van ipaq rom voor 5555: 1.00
Nieuwe versie (die er dus nog niet helemaal in staat): 1.10
(hp support pagina met downloads

Wat er precies gebeurde:
- update gedownload
- uitgepakt
- run (je moet dan een aantal handelingen verrichten (soft reset, active sync verbinden, etc)
- updaten begint
- na ongeveer 9 minuten bleef de het updaten hangen (voortgangsbalk op de pc en in het scherm van de ipaq verroerden geen vin meer)
- ik heb de boel ongeveer een klein uurtje laten staan (in de hoop dat het verder zou gaan)
- op de pc update geannulleerd (die liep toen vast en zoals xp betaamt doet je pc dan een soort van soft reset)
- pda ging toen uit, active sync ging toen uit

Toen dacht ik ok, poging twee....
maar nee hoor, ik kan geen verbinding meer krijgen met mijn ipaq en ik krijg mijn ipaq ook niet meer aan.
Wat mijn ipaq nog wel doet:
- bootscherm weergeven met voortgansbalk, die loopt dan tot ongeveer halverwege en dan geeft ie een blanco verlicht scherm (als de ipaq niet in de cradle of aan de usb kabel hangt gaat ie na ongeveer 15 seconden uit en anders blijft ie gewoon aan staan met een blanco verlicht scherm).

[ Voor 4% gewijzigd door Hawkeyes op 23-08-2004 23:36 ]

remco - icq:13211417 - msn: hawkeyes1971@hotmail.com - aim: gchawkeyes - yahoo: gc_hawkeyes - skype: remco_1971

• Hawkeyes

Hawkeyes

GPS Freak Addict

Topicstarter
Oplossing is daar:
Rom is niet voldoende geladen en oude rom is al gewist.

Mijn pda viel nog net binnen de garantie (tot ergens half september) dus die wordt netjes opgehaald en weer thuisgebracht.

Er werd mij medegedeeld dat de rom er weer in "geflashed" zou worden, nou zegt mij dat niet meer dan dat het allemaal weer in orde komt :).

Ikke is blij persoon en hopelijk overkomt dit niemand van jullie (en mij ook niet meer).

[ Voor 5% gewijzigd door Hawkeyes op 23-08-2004 23:46 ]

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 16:54
Kijk maar uit, als je de nieuwe ROM niet op uitdrukkelijk aanraden van HP hebt geinstalleerd, en het gaat fout, dan heb je kans dat je een rekening krijgt.

Nu zal HP daar wel niet heel moeilijk over doen, maar als ze gepruts van jouw kant vermoeden kunnen ze een rekening van € 251,- excl. BTW sturen.

Moraal van dit verhaal?

Niet klakkeloos ROM updates installeren als je niet weet wat je doet!
Dit is niet perse richting TS gericht, door je uitleg lijk je behoorlijk zorgvuldig te zijn geweest.

Ye be warned!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."