Tijd van bestand veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik ben op vakantie geweest met 4 vrienden, en nu wil ik de foto's gaan uitzoeken. Maar 1 persoon heeft de tijd van de camera niet 6 uur terug gezet toen we daar waren dus die foto's hebben allemaal de verkeerde tijd, en daarom is het een stuk moeilijker om de foto's uit te zoeken allemaal in de goede volgorde te krijgen. Is er misschien een manier om van die 100 bestanden de tijd in 1 keer 6 uur terug te zetten (laatst gewijzigd op:)?

Verwijderd

Systeemtijd van de computer terugzetten op de gewenste tijd en dan de foto's openen en opslaan?

Niet goed gelezen, alles moet in 1 keer dus ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 01:01 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Properties Plus kan de tijd van bestanden aanpassen. Of ie dat ook voor 100 bestanden tegelijk kan doen weet ik niet.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 01:00:
Systeemtijd van de computer terugzetten op de gewenste tijd en dan de foto's openen en opslaan?
Het zullen vermoedelijk JPEG's zijn. Als je die opent en opnieuw opslaat worden ze ook opnieuw gecomprimeerd en zal er kwaliteitsverlies optreden.

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 12:08

dennisvz

Intentionally left blank

Als het JPEG'jes zijn, zou je het progje "Exifer" kunnen uitproberen (ff googlen voor de link, heb deze zo niet bij de hand). Als ik het me goed kan herinneren, kun je daar EXIF-informatie van JPEG-bestanden aanpassen, dus ook de datum die de digicam aan de foto's heeft gegeven (kijk anders hier voor uitleg hoe je dit met dit programma doet.

Een andere mogelijkheid is het programma"AttributeMagic". Dit laatste programma heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar lijkt precies te doen wat jij wil.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
dennisvz schreef op 22 augustus 2004 @ 01:02:
Een andere mogelijkheid is het programma"AttributeMagic". Dit laatste programma heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar lijkt precies te doen wat jij wil.
Thanx dat was precies wat ik zocht! Alle foto's staan nu netjes gesorteerd! :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat met enige inspanning (bv: [google=change filedate]) wel te vinden was :)

Omdat je zelf niet opneemt wat je al geprobeerd en waar je al op gezocht hebt, ga ik er maar van uit dat je nergens op gezocht hebt :) Dit topic ga ik dan ook sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.