analoog <-> digitaal signaal uit je VOIP modem krijgen

Pagina: 1
Acties:

• aCCuReRaS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 13:24
ik heb hier in Belgie 2 telefoonlijnen bij Telenet.
Het hele telenet netwerk is digitaal. Zelf heb ik hier in huis een VOIP modem hangen waar mijn 2 telefoonlijnen en internet kabel aan hangt.

Aangezien het een VOIP modem is, weet ik 100% zeker dat mijn telefoonsignaal vanaf de modem naar mijn provider digitaal is. Telenet kan op deze (zeggen ze) analoge telefoonlijn, ook diensten leveren die normaal enkel op een isdn lijn beschikbaar zijn.

Nu vraag ik mij af of ik niet via via toch een digitaal signaal uit mijn modem kan krijgen.
Of kan iemand mij vertellen hoe ik kan meten ofzo, of ik analoog of digitaal signaal heb?

Mijn modem: Arris TM402B EMTA
Er zitten 2 rj11 aansluitingen op (voor de 2 telefoonlijnen), 1 usb aansluiting en 1 rj45 aansluiting voor mijn internet.

Alle hulp en informatie is welkom!

• aCCuReRaS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 13:24
niemand die mij kan helpen?

er moet toch al eens iemand er over gedacht hebben om zijn modem te tweaken?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

glashio

C64 > AMIGA > PC

Telenet --> Jou VOIP-Modem --> Telefoon ?

Wat voor toestel is het ?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Die VoIP modem is zeer waarschijnlijk een VoIP / Analoog Gateway (digitaal in / analoog uit)...

Om wat voor diensten gaat het eigenlijk? Aan de hand van de diensten, kunnen wij wellicht beter bepalen of de modem die dienst afhandelt of toch je toestel? (wat ik zelf niet denk)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
VoIP werkt na mijn weten met digitale IP-pakketjes.. Dat wil dus niet zeggen dat "digitaal" een uniforme eenheid is waardoor alle digitale apparaten en protocollen fijn met elkaar kunnen samenwerken..
Een digitale ISDN-telefoon (neem aan dat je dat er graag aan wilt?) werkt met hele andere protocollen dan het IP-protocol :)

Dus als die omzetting van IP -> (bijv) ISDN niet gemaakt wordt, dan kan dat dus ook niet ff simpel..

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 23-08-2004 12:01 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

http://www.arrisi.com/pro.../listers/index.asp?id=314

dat modem heeft 2 analoge uitgangen, dus wat wil je eik? een isdn aansluiting? denk dat je daarvoor een ander modem moet hebben ;)
Pagina: 1