Toon posts:

[all] wise installer package uitpakken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een EXE file die gemaakt is met behulp van de Wise installer.
Nu wil ik graag die EXE file handmatig uitpakken (dus niet eerst dubbelklikken en wachten tot alles uitgepakt is naar een tmp directory om zo de files te kopieren).

Nu heb ik 't al wel deels voor elkaar gekregen met behulp van.
filename.exe /x d:\foldernaam

waarbij foldernaam de map is waar je de files naar toe wil uitpakken.
Echter gaat hierbij de complete folder structuur verloren en ook worden dubbele filenames dan dus ook niet meegenomen. Kortom, de helft blijft achter.

Met Winzip/WinRAR/WinACE krijg ik de EXE file niet open.
Weet iemand of er een commandline switch is waardoor die folders ook mee worden uitgepakt of een progsel waarmee ik in de exe kan rondneuzen?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Je zou kunnen proberen het EXE bestand met diezelfde Wise Installer Package te openen (Ik bedoel dus dat programma waarmee je die installaties maakt). Daar zou het in theorie mee moeten lukken. Echter als het EXE bestand beveiligd is tegen "reverse engineering" (beveiliging tegen o.a. het uitpakken van een installatie bestand, aanpassen van installaties, aanpassen van de software e.d.) zou het kunnen dat dit niet werkt.

Die Wise Installer zul je waarschijnlijk ergens (niet zo heel legaal) vandaan moeten halen, daar mag ik je hier echter niet verdermee helpen.

Wat je ook kunt proberen is die EXE file te openen met Veritas Installer. dit gratis programma vind je op je W2000, XP cd in de volgende map:

code:
1
cd:\VALUEADD\3RDPARTY\MGMT\WINSTLE

Met dit programma kun je zogenaamde MSI installaties maken. Als jouw EXE bestand een MSI installatie bevat kun je het waarschijnlijk hiermee openen. Ook hier geldt weer dat het best kan dat dit helemaal niet werkt.

Succes!

/edit

Wat ik nog vergeten wat is het volgende:

Veel installaties hebben verborgen functies zoals extract, silent install e.d. Je kunt de switches van deze functies opvragen door achter de executable /? in te tikken in de commandline. Vaak komt er dan een popup te voorschijn met alle verborgen opties. Misschien dat je hier wat mee kunt.

Dus:

code:
1
c:\jouwmap\jouwinstallatie.exe /?

Als je erbij verteld om welke installatie het gaat (welk programma dus) kan ik je misschien zo zeggen wat de switches hiervoor zijn. (Heb hier een lijstje liggen met switches van een hoop programma's).

offtopic:
Hmmm, ik heeft typ-zin gelooft ik.
;) :D

[ Voor 34% gewijzigd door max op 22-08-2004 02:33 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.