Toon posts:

Linksys wrt54g wireless router (#&*@$%^)

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb alles al geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Het volgende:
Ik heb een nieuwe firmware geflashed en nu brandt alleen nog continu, het power lampje en het diag lampje.
Zelfs de 192.168.1.1 is niet te pingen resetten helpt niet helemaal niet gewoon
ik heb ook al iets met tftp tool van linksys geprobeerd maar tevergeefs.

Wat moet ik doen? Ik heb geloof ik alle forums al gelezen en kom er niet uit.

Als ik hem op poort 1 met een kabel direct aan mijn pc hang dan gebeurt er niets er gaat zelfs geen lampje extra branden en mijn pc zegt network cable unplugged.

Wie o wie heeft dit ook gehad en hoe opgelost

thanx

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

Xeo

misschien heb je hier iets aan:

http://www.hyperdrive.be/hyperwrt/howto.htm

Verwijderd

Topicstarter
Jammer ik val buiten de garantie en heb hem inderdaad open gemaakt om te kijken of er niet nog ergens een reset knopje zit. Maar helaas werkt de sitelink onder aan de door jou geposte site niet #^&*^# en dat is net wat ik nodig heb

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het idee is dat je (geloof ik) lijnen 15 en 16 van een chip moet kortsluiten. Dat doe je door een schroevedraaien tussen die twee puntjes te houden terwijl je de stroomkabel erin doet. (Het schroevendraaier-tje! past namelijk precies tussen de twee stroombaantjes.) Onder de draadjes van de chip zie je om de 5 draadjes een streepje zodat je makkelijker kan tellen.

Als je dit het gedaan kan je met een gewone tftp client (dus niet die van linksys) een firmware uploaden. Let op, bij mij duurde het _na_ het uploaden nog zeker een paar minuten voordat hij het weer deed. Het geduld dus na het uploaden!

P.S. Ik meen dat het draad 15 en 16 waren! Pak Google er toch nog maar even bij.

Dit is misschien een handige link: http://openwrt.org/forum/viewtopic.php?t=17
edit:

Ik dacht dat er iets was misgegaan na een "gewone" upload (na de boot-wait parameter te zetten.) Waarschijnlijk moest ik alleen langer wachten, maar toen had ik het apparaat al opengemaakt en gereset. (En nogmaals gereset ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Sendy op 22-08-2004 00:26 ]

Verwijderd

probeer eens andere forums of het probleem bekend is:
bijv http://www.chelloo.com/forum/index.php/board,38.0.html
er zijn er vast meer.
Bij m'n Asus moet ik zo volledig resetten:
helemaal uit zetten
reset knop indrukken
weer aanzetten en reset knop vast blijven houden (Asus ca 5s)
reset knop los laten
en dan knippert of brandt allles weer
eventueel even uit & aanzetten
Als je naar de router wilt connecten moet je wel via de LAN poort doen en niet via de WAN of hoe hij ook mag heten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je ook misschien op GoT in de relevante fora gekeken :?

De hoofdgroep 'Netwerken' is er niet voor niets, Overige Hardware is GEEN dumpbak :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.