Toon posts:

PC wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een groot probleem, ik heb gisteren mijn pc afgesloten, maar vanochtend toen ik hem wilde aanzetten wilde hij gewoon niet aangaan. Geeft helemaal geen signaal aan de monitor. Ik heb alles gecontroleerd alles lijkt goed te zijn aangesloten, ik heb niks aan veranderd, de pc heeft het hiervoor altijd gedaan. Als ik hem aanzet dan lijkt alles het te doen, het lampje brandt, de ventilatoren doen het ik hoor zelfs de ventilator van de harde schijf draaien, alles lijkt normaal. Desondanks, ik zie het opstart scherm niet eens, dat scherm waar je in de BIOS kan komen door op DEL te drukken. Elders las ik dat het clearen van de CMOS zou kunnen helpen, heb ik gedaan, maar zonder succes. Wat zou het kunnen zijn?

De configuratie van de pc is als volgt:
Processor: Amd Athlon XP 2500
Moederboard: MSI K7N2G
Geheugen: 2x256 Twinmos DDR RAM

Wie o wie heeft een suggestie?

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Weet je of je GPU wel werkt (want je krijgt geen beeld)? Misschien is je proc kapot door oververhitting oid?

[ Voor 15% gewijzigd door oli4100 op 21-08-2004 22:36 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Wat zou het kunnen zijn?

In ieder geval niet de fan van je harde schijf :+

Ik zou als je die mogelijkheid hebt, de videokaart in een andere pc testen. En als je toch bezig bent, gelijk zoveel mogelijk onderdelen...

Lijkt imo 99% op een hardware fout :/
Hardware fouten zijn helaas niet zo 1-2-3 te achterhalen, maar wat bijvoorbeeld een alternatief zou zijn is om bepaalde pci kaartjes, geheugen reepjes, en dat soort stuff eruit te halen. Desnoods haal je het complete moederbord eruit en test je dat los met pcu, mem, voeding en videokaartje.

[ Voor 36% gewijzigd door Sluuut op 21-08-2004 22:42 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

ik zou eerst 's een andere monitor proberen (na de kabel daarvan te hebben gecontroleerd; m.n. bij eenniet vastgeschroefde VGA-kabel wil het wel gebeuren dat er geen beeld komt, en alles toch goed functioneert - ja, ja eigen ervaring :) )

eagle

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Aangezien je PC helemaal niet meer opstart, denk ik niet dat dit aan een Windows kan liggen, dus waarom je het hier plaatst snap ik niet helemaal :)

Ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen naar Processors, Mobo's & Geheugen, maar voordat ik dat doe pas ik je topic titel nog even aan. "Help!!! PC wil niet booten" is wel erg schreeuwerig en dat was vast niet zo bedoelt :)

Verder stel ik voor dat je even begint met de Processors, Mobo's & Geheugen FAQ te lezen om te zien ofdat je daar niet mee tot een oplossing kan komen, pas je topicstart dan ook nog even aan met wat je daar uit hebt kunnen halen :)

Windows Operating Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 22:34:
Hoi,

Ik heb een groot probleem, ik heb gisteren mijn pc afgesloten, maar vanochtend toen ik hem wilde aanzetten wilde hij gewoon niet aangaan. Geeft helemaal geen signaal aan de monitor.
Wat is 't nu ? Niet aan of geen beeld ?

Hoor je wel post-piepjes ?

Keyboard-lampjes ?
ik hoor zelfs de ventilator van de harde schijf draaien, alles lijkt normaal.
Huh ?
Desondanks, ik zie het opstart scherm niet eens, dat scherm waar je in de BIOS kan komen door op DEL te drukken. Elders las ik dat het clearen van de CMOS zou kunnen helpen, heb ik gedaan, maar zonder succes. Wat zou het kunnen zijn?
Met deze info kan het een miljoen dingen zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de monitor, want die heb ik nu aangesloten op de laptop en die werkt wel goed. Ik hoor geen piep, ik zie het lampje zo'n 30 seconde continue branden, daarna gaat ie uit. Ik kan de videokaart niet apart testen deze is ingebouwd op het moederboard. Ik heb de geheugen reepjes uitgehaald en de pc aleen met HD, zonder disk stations proberen te booten, ook geen succes. Wat kan ik nog meer doen?

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het ligt niet aan de monitor, want die heb ik nu aangesloten op de laptop en die werkt wel goed. Ik hoor geen piep, ik zie het lampje zo'n 30 seconde continue branden, daarna gaat ie uit. Ik kan de videokaart niet apart testen deze is ingebouwd op het moederboard. Ik heb de geheugen reepjes uitgehaald en de pc aleen met HD, zonder disk stations proberen te booten, ook geen succes. Wat kan ik nog meer doen?
Ehm, zonder mem start je pc überhaupt niet ;) Dus mem erin, HD eruit. Dan zou ie moeten starten :) Ik denk dat je of een proc probleem of anders een defect mobo hebt, want ik heb dit ook wel eens gehad. Dan gebeurt er gewoon niks :X
Pagina: 1