Toon posts:

VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik ben bezig met een vriend om via een VPN verbinding te gamen via internet, en heb een paar vragen:

is vpn gratis?
http://www.selles.nl/pages/diensten/vpn.htm
want op deze site staat dit:
Met VPN (Virtual Private Networking) maakt uw medewerker een verbinding met internet (zoals hij/zij dat altijd al doet, tegen lokaal tarief).
kan vpn samenwerken met een router?
ik draai nu een vpn server en mijn vriend een client op mijn ip en ik ben direct connected en hij zit achter een router. als ik nu een netwerkgame start dan zie ik hem wel joinen maar hij komt er niet in en krijgt: "connection timed out". waardoor kunnen we dit verhelpen?

Verwijderd

PNS?

VPN is gewoon gratis, het gaat over reeds opgebouwde internetverbinding bijvoorbeeld een telefoonlijn.

en een time out is gewoon een firewall issue, ws die van je router :P

Verwijderd

Topicstarter
dus het ligt aan zijn router?

maar hoe kunnen we dat voorkomen want als hij zijn router eruitgooit en zijn inet rechtstreeks laat gaan werkt niks meer. hij heeft kabelfoon. wat ook raar is is dat de vpn verbinding zijn inet niet herkent bij de opties. daar zit namelijk een optie: "eerst een andere verbinding kiezen".
misschien ligt het daaraan...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 22:22:
dus het ligt aan zijn router?

maar hoe kunnen we dat voorkomen want als hij zijn router eruitgooit en zijn inet rechtstreeks laat gaan werkt niks meer. hij heeft kabelfoon. wat ook raar is is dat de vpn verbinding zijn inet niet herkent bij de opties. daar zit namelijk een optie: "eerst een andere verbinding kiezen".
misschien ligt het daaraan...
Koop allebei een draytek router en zet tussen die twee dingen een VPN op volgens de draytek handleiding en eventueel topics hier daarover.

Want op deze manier ga je er echt niet komen.

Oh, en ik denk move PNS -> DNS ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

PNS > NT