Toon posts:

Powercolor 9800SE Softmod -> 9800PRO -> blokjes in beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb rondgekeken en gezocht en heb veel topics gevonden waarbij mensen met een 9800pro problemen hadden met artifacts...

nu heb ik dit niet precies..

mijn verhaal:

heb een PowerColor 9800se 128mb met 256bit geheugen minder 1 maand geleden gekocht. Ik heb met de Omega drivers softmod gedaan @ 9800 PRO.

mijn pc:

Athlon64 3200+
( Zalman CNPS7000B-CU ) = KOPER cpu cooler
Asus K8V SE deluxe
2x 256 ddr 400 TwinMOS (binnekort 2x 512 ddr 400)
120gb 8mb (160gb sata elk moment binnen)
Q-TEC 350wat (binnekort 450 of 550wat)
LG cdrw/dvd combo
PowerColor 9800se + Arctic VGA Cooling (Aluminium versie) rev 2.0 @ 9800PRO

mijn probleem @ softmod 9800PRO :

als ik Doom3 speel of timedemo draai krijg ik allemaal redelijk grote blokjes in het beeld die zeer snel veranderen van plaats zodra ik beweeg.
zelfde geld voor 3dmark en farcry.

Dit probleem gaat over, als ik de normale Ati Catalyst 4.9 installeer, maar dan zit ik met 4 pipelines ipv 8.... kortgezegt dan draait ie @ 9800 SE en is de softmod niet meer geldig omdat ie dan geen omegadrivers meer gebruikt.

Maar ik haal verder wel behoorlijk goeie resultaten met de softmod @ 9800PRO .. maja wat heb ik eraan als ik blokjes krijg bij farcry,3dmark en doom3.

bij 3dmark heb ik het alleen bij de zwaar gedetailleerde stukken .. bij NATURE.... heb ik ook veel witte en zwarte puntjes/stippen in beeld... dus niet die blokken..
met Aquamark heb ik dit niet en haal ik een score van 47 FPS !!
de timedemo van doom3 haalde ik een score van 37.6 FPS met ULTRA HIGH settings !!!

met prestaties ben ik dus zeer tevreden.. maar kan iemand mij helpen met mijn blokjes probleem ??

komt dit door warmte mischien ?? de arctic vga cooling zou volgens benchmarks het beste coolen op de kopere versie van arctic vga silencer na.

ik gebruik verder nog geen ram heatsinks oid de vga cooling koelt alleen de gpu.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een of meerdere van de pipelines is denk ik kapot, pech gehad ;)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
Zijn geowon artifacts doordat je kaart te warm wordt, de 3 games die jij noemt zijn namelijk erg zwaar voor je videokaart. Probeer eens de core/mem wat lager te zetten met ATI TOOL.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nokko schreef op 21 augustus 2004 @ 22:23:
Een of meerdere van de pipelines is denk ik kapot, pech gehad ;)
Justem

hierover zijn genoeg topics.. zoek maar es op 'checkers' Is gewoon het probleem dat een van de of meerdere pipelines kapot zijn.

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
als er pipelines niet goed zijn.. waarom slaagde de softmod, zijn er 8 pipelines volgens everest en haal ik hoge scores... ?? ;(

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Thandor

SilverStreak

De softmod is waarschijnlijk niet geslaagd anders zou het wel werken ;). Als jij een kapotte pipeline activeert dan krijg je die artifacts op je beeld. Ondanks die artifacts presteert de kaart wel hetzeflde.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
wat kan ik hier nu nog verder aan doen ?
raakt de kaart verder beschadigt als ik m zo blijf gebruiken ?
is het mogelijk om de kapotte pipeline(s) niet te gebruiken en de werkende wel ? (ik heb het hier nu over de 4 pipelines die normaal disabled zijn)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:48
jammer geneog niet

jammer genoeg zitten Pipes in groepen van 4 en als van die 4 eentje kapot is kun je de andere 3 ook niet gebruiken

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Je kan alleen nog OC'en.
Maarja, dat geeft veel minder frames dan 8 pipes :(

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
ik weet niet in hoeverre die zogenaamde blokjes hinderen maar bovenal, hoe groot ze zijn.
Ik heb het gehad met een (reeds overleden) 9500 @ 9700.
Download Radeonator 2.0 en stel de Z-Buffer Compression op 1 of 0 (ipv 3) het hielp bij mij big time :) En weg waren die blokjes :D

Verwijderd

Je kan beter de search gebruiken dit is echt onzin dat je hier niet bent uitgekomen :O

Tip: Open eerst je piplines eens en ga dan de biosmod doen.
9800se -> 4piplines
9800 -> 8piplines
(via de omega drivers is het makkelijk om te doen www.omegacorner.com)
En als dat al geeneens gaat.. ja..

En die blokjes zijn artifacts en die krijg je als je piplines niet goed zijn of als het geheugen van je videokaart gewoon te hoog staat. :Z Als je strepen ziet of vage afwijkingen licht het aan de core. :Y)

Gooi er maar een slotje op

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 02:16 ]

• SH4D3H
Gehaktbal schreef op 22 augustus 2004 @ 02:03:
ik weet niet in hoeverre die zogenaamde blokjes hinderen maar bovenal, hoe groot ze zijn.
Download Radeonator 2.0 en stel de Z-Buffer Compression op 1 of 0 (ipv 3) het hielp bij mij big time :) En weg waren die blokjes :D
Linkje?
Via google lopen ze allemaal dood :(

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Thandor

SilverStreak

Kun je met RivaTuner geen Z-Buffer Compression instellen ?. Volgens mij zat daar ook een instelling tussen met Z-Buffer spul.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• SH4D3H
Thandor schreef op 22 augustus 2004 @ 11:07:
Kun je met RivaTuner geen Z-Buffer Compression instellen ?. Volgens mij zat daar ook een instelling tussen met Z-Buffer spul.
Kheb het nog niet gevonden ...
Gehaktbal schreef op 22 augustus 2004 @ 02:03:
Hoe groot waren jouw blokjes? Like this?
Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/phpzoo/troep/SOF.JPG

• SH4D3H
Kheb die Radeonator :)
Maar die z-bufferinstelling is alleen bij Direct3D mogelijk?

• SH4D3H
SH4D3H schreef op 22 augustus 2004 @ 13:08:
Kheb die Radeonator :)
Maar die z-bufferinstelling is alleen bij Direct3D mogelijk?
Ik kan niet eens oc'en met die radeonator, maar wat zijn de precieze instellingen waarbij het je lukte?
Pagina: 1