[WINXP] Installatie stopt (pfn_list_corrupt)*

Pagina: 1
Acties:

• fingers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb vanmorgen nieuwe hardware in mijn computer gedaan, ik heb namelijk mijn moederbord en prosessor vervangen.Nu heb ik mijn systeem ook geformateerd om met een schone lei te beginnen ik heb nu een groot probleem ik krijgwindows xp niet meer op mijn pc geinstaleerd, en dat terwijl ik windows 98 er wel gewoon op krijg geinstaleerd. Want als ik windows xp probeer te instaleren krijg ik halverwege een blauw scherm met de tekst (er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen) pfn_list_corrupt. ik word hier helemaal gek van ben al een hele dag bezig om xp aan de praat te krijgen.
wie kan mij helpen?

spes van het systeem:
AMD Athlon 64 3000+
MSI K8N Neo Platinum, nForce3
1GB Corsair geheugen
Maxtor 40GB
ATI 9700Pro

ooit komt er een einde aan het eind

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:10
mwa gewoon ff googlen levert al een hele waslijst op.. ik ken het probleem niet maar jezou er met die lijst toch uit moeten kunnen komen ;)

Strava | AP | IP | AW

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Denk dat het probleem heel misschien zit in de formatering. Probeer met Fdisk de gehele partitie te verwijderen en daarna de WINXP-installatie nogmaals uitvoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 21-08-2004 21:50 ]

ARME AOW’er

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Is het iedere keer dezelfde foutmelding? Of ook wel andere? Het zou ook aan je geheugen kunnen liggen. Probeer het eens met ander geheugen, of als je 2x512 Mb hebt, met een van de twee (en als het dan nog mis gaat, met de ander)...

• devils_own
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02-2025
Lijkt erop dat een van de componenten in je pc een conflict heeft. Mijn ervaring is dat het meestal het geheugen is dat niet goed samen werkt met een ander component. Het kan ook zijn dat de bios van je moederbord geflashed moet worden naar een nieuwere versie. Maar ik gok op een corrupte geheugen sim. Draai eens memtest en probeer eens een installatie met een geheugen sim ipv twee.

• fingers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07-2024
Hehe...eindelijk gelukt om xp er op te instaleren, de fout zat hem inderdaad in het geheugen. Iedereen bedankt voor z`n reactie.

ooit komt er een einde aan het eind

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
fingers schreef op 22 augustus 2004 @ 12:40:
Hehe...eindelijk gelukt om xp er op te instaleren, de fout zat hem inderdaad in het geheugen. Iedereen bedankt voor z`n reactie.
Zou even een uitgebreide memtest doen op dat geheugen dan, om te testen of het nog goed is :) www.memtest86.com :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
fingers, wil je de volgende keer als je een probleem hebt de search even gebruiken? Er zijn al zoveel topics geweest over hangende xp installatie's, en daar komt heel vaak naar voren dat het meestal een geheugen probleem is.

Verder de volgende keer ook de topic titel kiezen aan de hand van deze faq: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #titel

Ik pas nog even de topic title aan, zodat hij in het vervolg makkelijker te vinden is.
Pagina: 1